O’Reilly Media


O’Reilly Media w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

O’Reilly Media (poprzednio O’Reilly & Associates) – amerykańska kompania mediowa założona przez Tima O’Reilly, wydająca książki i internetowe serwisy oraz organizująca konferencje związane z komputerami.

Początki firmy to głównie działalność konsultingowa, głównie tym pisanie artykułów technicznych. W połowie lat '80 firma zaczęła publikować książki z dziedziny informatyki (systemy operacyjne, języki programowania, platformy), na które w tym czasie lawinowo rósł popyt. Książki wydawnictwa miały specyficzną formę graficzną (utrzymywaną do tej pory): ich okładka zawsze przedstawiała drzeworyty zwierząt[1].

Książki wydawnictwa O'Reilly stały się – również w Polsce – rozpoznawalnym znakiem rewolucji komputerowej i internetowej. W 2000 roku tygodnik Publisher's Weekly umieścił na swojej okładce hasło „Internet został zbudowany książkami O'Reilly”[2].

Przypisy | edytuj kod

  1. History - O'Reilly Media, www.oreilly.com [dostęp 2019-06-20]  (ang.).
  2. “The Internet was Built on O’Reilly Books”Programming Perl | Programming Perl, www.programmingperl.org [dostęp 2019-06-20] .

Linki zewnętrzne | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "O’Reilly Media" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy