Odstęp blokowy


Odstęp blokowy w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Odstęp blokowy – odcinek toru kolejowego między dwoma semaforami odstępowymi lub semaforem odstępowym i wjazdowym oraz między semaforem wyjazdowym i odstępowym, na którym może znajdować się tylko jeden pociąg[1]. Wpuszczenie kolejnego pociągu możliwe jest dopiero po zwolnieniu odstępu przez poprzedni.

Zobacz też | edytuj kod

Przypisy | edytuj kod

  1. Jarosław Bartłomiejczyk: Europejski system sterowania pociągiem – poziom 3. 2010. [dostęp 2012-03-20].

Bibliografia | edytuj kod

  1. Andrzej Toruń, Andrzej Lewiński. Metoda lokalizacji pojazdów w procesie sterowania ruchem kolejowym. „Logistyka”, 2010. 
Na podstawie artykułu: "Odstęp blokowy" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy