Olgierd Langer


Olgierd Langer w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Olgierd Langer (ur. 1 lipca 1896 we Lwowie, zm. 11 września 1970 w Boulder, Colorado) – polski ekonomista (dr), wykładowca uniwersytecki, dyplomata i urzędnik konsularny.

Absolwent Uniwersytetu Lwowskiego i Harvard Business School na Harvard University (MBA w 1929). Prekursor badania reklamy i pierwszy w Polsce wykładowca przedmiotu reklamy pt Organizacja sprzedaży i ogłaszania w Wyższej Szkole dla Handlu Zagranicznego we Lwowie (od 1925). Był autorem pierwszego polskiego podręcznika reklamy pt. Zasady Ogłaszania. Pracował dla warszawskiego oddziału firmy reklamowej J. Walter Thompson. Przeszedł do służby zagranicznej pełniąc m.in. funkcję attaché handlowego w konsulacie RP w Filadelfii (1938-1939) i p.o. kier. konsulatu PRL w Detroit (1946). Pochowany na cmentarzu Green Mountain Cemetery w Boulder.

Prace własne | edytuj kod

  • Zasady Ogłaszania, Instytut Naukowej Organizacji Warszawa 1927
  • Afisz, [w:] Poradnik stosowania reklamy, Polska Agencja Telegraficzna Warszawa 1936
  • Reklama kupca detalisty, M. Arct Warszawa 1937
Kontrola autorytatywna (osoba):
Na podstawie artykułu: "Olgierd Langer" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy