Permission marketing


Permission marketing w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Permission marketing (marketing za przyzwoleniem) – w marketingu relacji: sposób budowania i utrzymywania więzi z klientami.

Istota permission marketingu polega na uzyskaniu przyzwolenia/zgody klienta na otrzymywanie komunikatu marketingowego. Otrzymanie zgody jest punktem wyjścia do budowania komunikacji personalizowanej uwzględniającej osobiste preferencje, zainteresowania i potrzeby klienta.

Działania wykorzystujące zasady permission marketingu pozwalają na budowę lojalności konsumenckiej, utrzymywaniu relacji z klientami, budowę wizerunku firmy lub marki i sprzedaż. Permission marketing najczęściej wykorzystywany jest w narzędziach komunikacji e-mail marketingu: m.in. newsletterach, oraz Bluetooth Marketingu.

Twórcą pojęcia permission marketing jest Seth Godin uważany za guru marketingu i pioniera nowatorskiego podejścia do marketingu produktów i usług[1].

Zobacz też | edytuj kod

Przypisy | edytuj kod

  1. Speakers Seth Godin: Marketer and author.

Linki zewnętrzne | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Permission marketing" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy