Peter Doyle (ekonomista)


Peter Doyle (ekonomista) w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Peter Doyle – (ur. 23 czerwca 1943[1], zm. 30 marca 2003) − amerykański ekonomista, profesor i badacz z dziedziny marketingu oraz strategii gospodarczych. Zmarł 30 marca 2003 r. na raka.

Profesor Doyle był wykładowcą University of Warwick School. Pracował również z London Business School, INSEAD, Bardford oraz Stanford University. Jest autorem wielu prac naukowych publikowanych w wydawnictwach:

Autor książek:

Peter Doyle współpracował jako konsultant z korporacjami międzynarodowymi:

Doyle prowadził zajęcia dla wyższej kadry kierowniczej w Europie, USA, Ameryce Południowej, Australii i na Dalekim Wschodzie. Był absolwentem University of Manchester oraz absolwentem MBA na Canergie Mellon University.

Profesor Peter Doyle jest prekursorem integrowaniu wiedzy o marketingu, finansach i rachunkowości zarządczej. Istotą marketingu wartości jest konkretne przełożenie istoty działań marketingowych na mierzalne wyniki ekonomiczne, które tworzyć mają wartość dla inwestorów przedsiębiorstwa. Doyle sformułował wiele reguł skuteczności marketingu, umożliwiając budowę koncepcji zarządzania marketingowego w sposób systematyczny, wymierny i mający swoje odniesienie w wynikach ekonomicznych.

Przypisy | edytuj kod

  1. independent.co.uk
Kontrola autorytatywna (osoba):
Na podstawie artykułu: "Peter Doyle (ekonomista)" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy