Polskojęzyczne stacje telewizyjne


Polskojęzyczne stacje telewizyjne w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii To jest najnowsza wersja przejrzana, która została oznaczona 20 wrz 2019. Od tego czasu wykonano 3 zmiany, które oczekują na przejrzenie. Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Historia telewizji w Polsce sięga 1937 roku, kiedy to w Warszawie uruchomiona została pierwsza doświadczalna stacja telewizyjna. W październiku 1952 roku emisję regularnego programu rozpoczął nadawca publiczny – Telewizja Polska. Od 1970 nadawany jest Program 2 telewizji publicznej, a od 1992 – program satelitarny dla Polonii zagranicznej.

Rynek telewizji prywatnej rozwija się w Polsce od początku lat 90. Wtedy to funkcjonowanie rozpoczęły pierwsze prywatne stacje telewizyjne o zasięgu lokalnym (z czasem większość z nich utworzyła ogólnopolską sieć o nazwie Polonia 1), a następnie satelitarna telewizja Polsat, która w 1994 uzyskała ogólnopolską koncesję na nadawanie naziemne.

Kolejnymi prywatnymi nadawcami rozpowszechniającymi program tą drogą były stacje: TVN, Nasza TV (obecnie TV4), TV Niepokalanów (aktualnie TV Puls) oraz płatna telewizja Canal+. Pojawiać się zaczęły również kolejne programy satelitarne (ATV, RTL 7). Wśród nich także – od połowy lat 90. – pierwsze kanały tematyczne zagranicznych nadawców emitowane w języku polskim (Planète+, Discovery, Eurosport, FilmNet).

Obecnie na polskim rynku telewizyjnym działa prawie 200 kanałów o zasięgu ogólnokrajowym nadawanych przede wszystkim drogą satelitarną, z których dominująca część posiada charakter kanałów tematycznych (głównie informacyjnych, dokumentalnych, filmowych, muzycznych, sportowych i przeznaczonych dla najmłodszych widzów). Są wśród nich zarówno programy nadawcy publicznego, jak również polskich i zagranicznych nadawców komercyjnych. Poszczególne kanały należą zwykle do większych spółek (grup) mediowych, takich jak: Grupa ITI, Telewizja Polsat, Canal+ Cyfrowy, Chello Zone, Discovery Networks, BBC Worldwide, A+E Networks UK – i innych.

Część kanałów dostępnych jest w przekazie satelitarnym free-to-air. Większość stacji odbierać można zaś odpłatnie za pośrednictwem funkcjonujących na polskim rynku platform cyfrowych, sieci telewizji kablowych, IPTV oraz telewizji naziemnej (obecnie cyfrowo, zaś dawniej analogowo – do 2013). Część programów dostępna jest także przez internet lub w telewizji mobilnej. Dodatkowo program Telewizja Odra znajduje się w ofercie Telewizji Polskiej.

Oprócz kanałów o zasięgu ogólnokrajowym wymienionych w poniższym wykazie funkcjonują także lokalne stacje telewizyjne, zwykle nadające swój program w ramach sieci telewizji kablowej.

Spis treści

Stacje ogólnopolskie | edytuj kod

Stacje nadawcy publicznego | edytuj kod

Stacje nadawców prywatnych | edytuj kod

Stacje polonijne | edytuj kod

Stacje nadawcy publicznego | edytuj kod

Stacje nadawców prywatnych | edytuj kod

Stacje regionalne i lokalne | edytuj kod

Stacje nadawcy publicznego | edytuj kod

Stacje nadawców prywatnych | edytuj kod

Stacje internetowe | edytuj kod

Stacje nadawcy publicznego | edytuj kod

Stacje nadawców prywatnych | edytuj kod

Zobacz też | edytuj kod

Przypisy | edytuj kod

  1. a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z aa ab ac ad własność Skarb Państwa
  2. a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w Z uwagi na fakt, iż kanał kończy nadawanie o różnej porze, godzina zakończenia nadawania została uśredniona.
  3. Początkowo obraz był upscalowany jedynie dla potrzeb platformy n. Od 2012 roku rozpoczęto regularną emisję.
  4. a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z Dostępna tylko w przekazie naziemnej telewizji cyfrowej.
  5. Kanał rozpoczął nadawanie 5 września 1994. Do 2002 roku nadawał jako pasmo wspólne ośrodków regionalnych TVP, później pod nazwą TVP Regionalna (włączenie dotychczas nadawanych 10 oddziałów regionalnych TVP we wspólną stację z lokalnymi pasmami i powołanie 11 ośrodka w Bydgoszczy; 1 września 1996 włączenie 12 ośrodka regionalnego w Białymstoku). Od jesieni 2000 w logo kanału pojawiła się cyfra 3, natomiast 3 marca 2002 oficjalna zmiana nazwy pasma wspólnego na TVP3 Regionalna (1 stycznia 2005 włączenie 4 nowo powstałych ośrodków TVP w Gorzowie Wielkopolskim, Kielcach, Olsztynie i Opolu). 6 października 2007 został przekształcony w TVP Info z regionalnymi pasmami (patrz niżej). Od 1 września 2013 (po wydzieleniu ośrodków regionalnych w odrębny nowo powstały kanał TVP Regionalna) jako pełnowymiarowy kanał informacyjny.
  6. Pierwsza odsłona TVP Regionalna nadająca w latach 1994-2002 patrz TVP Info (patrz wyżej). 2 marca 2002 ruszył kanał TVP3, który został zastąpiony w 2007 roku przez TVP Info, który przez pierwsze lata był pasmem wspólnym dla ośrodków regionalnych. 1 września 2013 wydzielenie ośrodków regionalnych TVP z TVP Info w odrębną stację TVP Regionalna z pasmem wspólnym (logo ekranowe kanałów w zależności od ośrodka). 2 stycznia 2016 powrót do marki TVP3.
  7. wspólne pasmo stacji regionalnych TVP
  8. W dni robocze – w weekendy pierwsze okienko lokalne (przerwa w emisji TVP3) zamiast godzin 7:00-8:00 ma miejsce w godzinach 10:00-11:15. Pozostałą część zajmują programy lokalne ośrodków regionalnych.
  9. a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z aa Nadawcą kanału jest Telewizja Polsat Sp. z o.o.
  10. Stacja powstała na bazie 12. lokalnych stacji telewizyjnych, z których 7. zostało uruchomionych (w latach 1991-1993) z zamiarem budowy ogólnopolskiej sieci. Oprócz programu wspólnego emitowała lokalne pasma. Na przełomie sierpnia i września 1994 doszło do zamknięcia lokalnych stacji, które po wejściu uregulowań dotyczących koncesjonowania zostały uznane za nielegalnie. W pierwszym procesie koncesyjnym, w którym udział brała Polonia 1, koncesję ogólnopolską otrzymał Polsat, a lokalne pasma przydzielono Canal+. 13 września 1994 Polonia 1 rozpoczęła emisję satelitarną własnego kanału.
  11. a b c d Producentem kanału jest Polcast Television.
  12. W dni powszednie w godzinach 09:00-15:45, a w weekendy 08:40-14:00 emituje pasmo Top Shop.
  13. Oficjalny start Canal+ przypadł na datę 21 marca 1995.
  14. a b c d e f g h i j k l m n o p q własność Groupe Canal+ S.A. (51%), holding Vivendi S.A., TVN S.A. (32%), własność ITI Corporation Sp. z o.o oraz Liberty Global, Inc. (17%)
  15. Powstał w wyniku porozumienia pomiędzy TVN S.A., który otrzymał od KRRiT koncesję na nadawanie programu o zasięgu ponadregionalnym na obszarze północnej i centralnej Polski oraz nadającej od 1995 roku w Polsce południowej ponadregionalnej Telewizji Wisła.
  16. a b c d e f g h i j k l m Własność Scripps Networks Interactive, Inc.
  17. a b c W NTC nadaje w formie testowej w Warszawie.
  18. Został uruchomiony jako Telewizja Niepokalanów. Z powodów finansowych zawiesiła emisję 28 lutego 2001. 18 marca 2001 stacja Puls zastąpiła TV Niepokalanów. 1 kwietnia 2003 z powodów finansowych Puls zawiesił nadawanie. 25 czerwca 2003 ponownie wznowił emisję pod nazwą TV Niepokalanów Puls. 6 grudnia 2003 powróciła do nazwy Puls. Od 2 października 2009 działa pod obecną nazwą.
  19. Tego dnia pojawiły się na kanale polskie napisy ekranowe, wcześniej od 2 grudnia 1995 testowano napisy w teletekście.
  20. a b c d e f g h Nadawcą kanału jest Discovery Networks EMEA.
  21. Rozpoczął nadawanie 13 października 2006 jako odrębny kanał z niezależną ramówką pod nazwą Discovery HD. 15 stycznia 2010 zmienił nazwę na Discovery HD Showcase. Od 17 stycznia 2013 zastępował Discovery HD Showcase u poszczególnych operatorów jako wersja HDTV kanału Discovery Channel.
  22. Rozpoczął nadawanie 10 kwietnia 1996 jako Eurosport. 13 listopada 2015 zmienił nazwę na obecną.
  23. a b Nadawcą kanału jest Eurosport SA
  24. Rozpoczął nadawanie 25 maja 2008 jako Eurosport HD. 13 listopada 2015 zmienił nazwę na obecną.
  25. Własność Time Warner, Inc. Nadawcą kanału jest HBO Polska Sp. z o.o.
  26. Rozpoczął nadawanie 3 grudnia 1996 jako Planete. Pod obecną nazwą nadaje od 11 listopada 2011.
  27. Rozpoczął nadawanie 6 grudnia 1996 jako RTL 7. 1 marca 2002 zmienił nazwę na obecną.
  28. Rozpoczął nadawanie 1 marca 1997 jako stacja filmowa. 1 kwietnia 2000 w wyniku fuzji Polsatu 2 i Naszej TV powstał kanał [[TV4 (polska stacja telewizyjna)|]]. 6 kwietnia 2000 powrócił jako kanał informacyjno-dokumentalny Polsat 2 Info. Od 1 września 2001 nadaje pod obecną nazwą. Przez ponad 14 lat nadawał jako kanał polonijny. Od 18 grudnia 2015 poza Polską zastąpiony przez Polsat 1.
  29. Rozpoczął nadawanie 8 kwietnia 1997 jako Atomic TV. 7 lipca 2000 przekształcony w MTV.
  30. a b c d e f g h i własność Viacom, Inc.
  31. Rozpoczął nadawanie w październiku 1997 jako Animal Planet. 1 lutego 2015 przekształcony w Discovery Life.
  32. Stacja powstała 1 kwietnia 2000 w wyniku fuzji Naszej TV (1998-2000) i Polsatu 2 w pierwotnej formie (1997-2000).
  33. Rozpoczął nadawanie 1 kwietnia 1998 jako Hallmark Channel. 13 września 2010 został zastąpiony kanałem 13th Street Universal. 13 września 2013 zmienił nazwę na obecną.
  34. a b c własność NBCUniversal Media, LLC, własność Comcast Corporation i General Electric Company
  35. a b c d e f Własność News Corporation. Nadawcą kanału jest FOX International Channels Poland Sp. z o.o.
  36. Rozpoczął nadawanie jako odrębny kanał z niezależną ramówką. Od 1 lutego 2011 nadaje jako wersja HDTV kanału National Geographic Channel.
  37. Rozpoczął nadawanie jako odrębny kanał z niezależną ramówką. Od II kwartału 2013 nadaje jako wersja HDTV kanału Travel Channel.
  38. Rozpoczął nadawanie 18 kwietnia 1998 jako Fox Kids. 1 kwietnia 2004 pojawił się na nim blok programowy Jetix. 1 stycznia 2005 Fox Kids zmienił nazwę na Jetix. 19 września 2009 przekształcony w Disney XD.
  39. Rozpoczął nadawanie 1 września 1998 r. w godzinach 03:00-21:00, pozostałą część nadawania wypełniał TCM. 1 marca 2007 uruchomiono oddzielne 24 godzinne wersje obydwu kanałów. 6 października 2015 wersja łączona zakończyła nadawanie, została zastąpiona całodobowym Cartoon Network.
  40. a b c d Własność Time Warner, Inc. Nadawcą kanału jest Turner Broadcasting System Europe Ltd
  41. Rozpoczął nadawnie 1 września 1998 jako TCM. Nadawał w godzinach w 21:00-03:00, pozostałą część nadawania wypełniał Cartoon Network. 1 marca 2007 uruchomiono oddzielne 24 godzinne wersje obydwu kanałów. 6 października 2015 wersja łączona zakończyła nadawanie, została zastąpiona całodobowym Cartoon Network. 6 października 2015 przekształcony w TNT.
  42. Rozpoczął nadawnie 15 listopada 1998 jako Canal+ Żółty. 12 marca 2004 zmienił nazwę na obecną.
  43. Rozpoczął nadawnie 1 grudnia 1998 jako Canal+ Niebieski. 12 marca 2004 zmienił nazwę na obecną.
  44. Został uruchomiony 14 grudnia 1998 jako Super 1. 19 kwietnia 2002 przekształcony w Tele 5.
  45. Koncesjonariuszem kanału jest spółka Mediasat.
  46. Rozpoczął nadawanie 30 marca 1999 jako Wizja Le Cinema. Kolejno 1 marca 2002 zmienił nazwę na Le Cinema, 19 kwietnia 2003 na Europa Europa, a 27 czerwca 2006 na Zone Europa. Pod obecną nazwą nadaje od 3 grudnia 2012.
  47. a b Nadawcą kanału jest AMC Networks International Central Europe.
  48. Rozpoczął nadawanie 16 kwietnia 1999 jako Ale Kino!. Pod obecną nazwą nadaje od 11 listopada 2011.
  49. Został uruchomiony jako MiniMax, 1 sierpnia 1999 roku w godzinach wieczornych uruchomiono pasmo gamingowe GameOne, od 1 września 2001 roku pod nazwą Hyper. 16 października 2004 MiniMax zmienił nazwę na ZigZap. 1 października 2011 ZigZap przekształcony w Teletoon+, a pasmo Hyper w Hyper+. 1 lipca 2014 nadawanie zakończył Hyper+, a godziny nadawania Teletoon+ zostały wydłużone.
  50. Został uruchomiony jako Teletoon+ HD, a w godzinach wieczornych uruchomiono pasmo gamingowe Hyper+ HD. 1 lipca 2014 nadawanie zakończył Hyper+ HD, a godziny nadawania Teletoon+ HD zostały wydłużone.
  51. Rozpoczął nadawanie w czerwcu 1999 jako Discovery Sci-Trek. 31 marca 2003 zmienił nazwę na obecną.
  52. Rozpoczął nadawanie w czerwcu 1999 jako Discovery Civilisation, który 18 kwietnia 2008 został zastąpiony kanałem Discovery World. 17 września 2013 przekształcony w Discovery Turbo Xtra. 21 listopada 2016 zmienił nazwę na DTX.
  53. 17 kwietnia 2014 rozpoczoł nadawanie jako Discovery Turbo Xtra HD. 21 listopada 2016 zmienił nazwę na DTX HD.
  54. Rozpoczął nadawanie w czerwcu 1999 jako Discovery Travel and Adventure. 1 lutego 2005 zmienił nazwę na Discovery Travel & Living. 1 października 2010 został zastąpiony przez TLC.
  55. Rozpoczął nadawanie w 17 marca 2000 jako Reality TV. 27 czerwca 2006 zmienił nazwę na Zone Reality. Pod obecną nazwą nadaje od 2 grudnia 2012.
  56. a b Nadawcą kanału jest AMC Networks International – Zone.
  57. Rozpoczął nadawanie jako odrębny kanał z niezależną ramówką. Od 1 czerwca 2012 nadaje jako wersja HDTV kanału Polsat Sport.
  58. Rozpoczął nadawanie jako Eurosport News. 10 stycznia 2005 został przekształcony w Eurosport 2.
  59. Rozpoczął nadawanie jako Viva Polska. 17 października 2017 został zastąpiony MTV Music.
  60. Kanał rozpoczął nadawanie jako MTV2.
  61. a b 1 marca 2010 zmienił nazwę na obecną.
  62. a b Własność ITI Corporation Sp. z o.o. Nadawcą kanału jest Mango-Media Sp. z o.o.
  63. Rozpoczął nadawanie w 9 listopada 2002 jako Edusat.
  64. 7 lutego 2016 zmienił nazwę na ETV.
  65. a b 28 maja 2018 zmienił nazwę na obecną.
  66. Powrót na satelitę po 4 latach nieobecności. Od 15 października 2012 roku do 10 października 2016 roku stacja była dostępna tylko w kablówkach.
  67. Rozpoczął nadawanie w 15 listopada 2012 jako Edusat HD.
  68. 7 lutego 2016 zmienił nazwę na ETV HD.
  69. a b Własność Time Warner, Inc. Nadawcą kanału jest HBO PP spol. s.r.o.
  70. Rozpoczął nadawanie 10 maja 2003 jako TVN Meteo.
  71. 16 kwietnia 2015 roku zastąpił TVN Meteo.
  72. 7 stycznia 2017 roku zastąpił TVN Meteo Active.
  73. Rozpoczął nadawanie 4 stycznia 2017 jako TVN Meteo Active HD.
  74. 7 stycznia 2017 roku zastąpił TVN Meteo Active HD.
  75. Rozpoczął nadawanie 15 czerwca 2003 jako ITV.
  76. 26 lutego 2016 zmienił nazwę na obecną.
  77. Nadawcą kanału jest Telestar S.A.
  78. W godzinach 20:00-00:00 emituje pasmo Ezo TV.
  79. a b c d Własność Sony Corporation. Nadawcą kanału jest AXN Europe Ltd.
  80. Rozpoczął nadawanie 1 listopada 2003 jako Viasat Explorer.
  81. 1 marca 2013 zmienił nazwę na Polsat Viasat Explorer. Od 29 kwietnia 2014 nadaje pod obecną nazwą.
  82. a b c d właściciel Modern Times Group MTG AB
  83. a b c d współpraca od strony organizacyjnej Telewizja Polsat Sp. z o.o., własność Cyfrowy Polsat S.A.
  84. Rozpoczął nadawanie 20 grudnia 2003 jako MiniMini. Pod obecną nazwą nadaje od 11 listopada 2011.
  85. a b c d e Nadawcą kanału jest Kino Polska TV S.A.
  86. a b Kanał nadaje program w następujących językach: angielski, francuski, niemiecki, włoski, hiszpański, grecki, portugalski, holenderski, duński, fiński, szwedzki, czeski, estoński, litewski, węgierski, maltański, słoweński, słowacki, bułgarski, rumuński, łotewski.
  87. Rozpoczął nadawnie 1 sierpnia 2004 jako Polsat Zdrowie i Uroda.
  88. 6 października 2008 zastąpił Polsat Zdrowie i Uroda.
  89. Rozpoczął nadawnie 1 września 2004 jako TV Biznes, który 18 lutego 2013 został zastąpiony kanałem Polsat Biznes.
  90. 9 czerwca 2014 Polsat Biznes został zastąpiony kanałem Polsat News+.
  91. 31 lipca 2014 w wyniku sporu prawnego z ITI Neovision dotyczącego używania znaku „+” zmienił nazwę na obecną.
  92. Nadawcą kanału jest Media Biznes sp. z o.o.
  93. Rozpoczął nadawanie 1 września 2004 jako Viasat History.
  94. a b 1 marca 2013 roku zmienił nazwę na obecną.
  95. Rozpoczął nadawnie 13 listopada 2004 jako weekendowy serwis sportowy pod nazwą Canal+ Sport 2. Codzienną emisję uruchomiono w 2008 r. 30 lipca 2011 zmienił nazwę na Canal+ Gol (marka Canal+ Gol na rynku istniała od 2010 roku; nazwę tę nosił odrębny, piąty kanał Canal+ w Polsce, który w tym samym dniu zmienił nazwę na Canal+ Weekend). 5 kwietnia 2013 zastąpiony kanałem Canal+ Family 2.
  96. 11 maja 2015 zastąpił Canal+ Family 2.
  97. Z godzinnym opóźnieniem do Canal+.
  98. Rozpoczął nadawanie 28 października 2011 jako Canal+ Gol HD. 5 kwietnia 2013 zastąpiony kanałem Canal+ Family 2 HD.
  99. 11 maja zastąpił Canal+ Family 2 HD.
  100. a b Własność Time Warner, Inc. Nadawcą kanału jest Cinemax Polska Sp. z o.o.
  101. W lipcu 2005 rozpoczął nadawanie jako Trace TV.
  102. Z 24-godzinnym opóźnieniem do Cinemax.
  103. 1 grudnia 2005 kanał rozpoczynał VH1 Polska. 29 kwietnia 2010 pojawił się na nim blok programowy Comedy Central Family. 14 stycznia 2011 kanał Comedy Central Family zastąpił VH1 Polska (patrz wyżej), który przekształcił się w nocny blok programowy (nadawał do 1 maja 2012). Jednocześnie od 14 stycznia 2011 kolejno u poszczególnych operatorów wprowadzano anglojęzyczną wersję VH1 Europe.
  104. 24 kwietnia 2012 VH1 Polska wznowił nadawanie w Polsce zastępując VH1 Europe.
  105. Rozpoczął nadawanie jako MTV Classic, który 1 grudnia 2005 roku został zastąpiony VH1 Polska. 29 kwietnia 2010 Comedy Centra Family pojawił się jako blok programowy na VH1 Polska.
  106. 14 stycznia 2011 zastąpił ten kanał, a VH1 Polska od 14 stycznia 2011 do 1 maja 2012 nadawał jako nocne pasmo. W 2012 r. VH1 powrócił jako oddziely kanał.
  107. Rozpoczął nadawanie 29 maja 2006 jako AXN Crime. 1 października 2013 zmienił nazwę na obecną.
  108. Rozpoczął nadawanie 29 maja 2006 jako AXN Sci Fi. 1 października 2013 zmienił nazwę na obecną.
  109. Kanał nadaje program w następujących językach: angielski, niemiecki, francuski, holenderski, turecki, hiszpański, portugalski, włoski, grecki.
  110. Rozpoczął nadawanie 30 września 2006 jako Kuchnia.tv. Pod obecną nazwą nadaje od 11 listopada 2011.
  111. własność Ster (powiązana z Telewizją Polsat Sp. z o.o., własność Cyfrowy Polsat S.A.)
  112. Rozpoczął nadawnie 3 października 2008 jako nSport, 1 września 2014 zmienił nazwę na obecną.
  113. Rozpoczął nadawnie 12 października 2006 jako nSport HD, 1 września 2014 zmienił nazwę na obecną.
  114. Zastąpił uruchomiony 19 października 2006 jako SportKlub+.
  115. 1 października 2012 zastąpił SportKlub+.
  116. Rozpoczął nadawanie 15 listopada 2006 jako Discovery TVN Historia. 1 kwietnia 2010 zmienił nazwę na obecną.
  117. Nadawcą kanału jest Discovery Historia Ltd.
  118. Rozpoczął nadawanie 7 grudnia 2006 jako MGM HD. 6 maja 2016 zmienił nazwę na obecną.
  119. Został uruchomiony jako Fox Life
  120. 16 stycznia 2015 roku zastąpił Fox Life.
  121. Został uruchomiony jako Fox Life HD.
  122. 16 stycznia 2015 roku zastąpił Fox Life HD.
  123. W 2002 roku po fuzji platformy cyfrowej Wizja TV z Cyfrą+ kanał wycofał się z Polski, wznowił nadawanie w Polsce 24 stycznia 2007.
  124. Na satelicie wersję SD zastąpiono wersją HD
  125. Rozpoczął nadawanie 1 lutego 2007 jako HBO Comedy
  126. a b 21 marca 2016 zmienił nazwę na obecną.
  127. Rozpoczął nadawanie 7 marca 2011 jako HBO Comedy HD
  128. Został uruchomiony 19 lutego 2007 jako Wedding TV przez spółkę Creamdove Limited. Od 20 maja 2013 zmienił nazwę na obecną, a jego nadawcą jest 1 Plus 1 Equals 10 Ltd. W dniach 20 listopada 2013-5 grudnia 2013 na skutek wycofania kanału z satelity niedostępny w Polsce. Powrót kanału nastąpił 6 grudnia 2013. (Od 2 kwietnia 2014 do 6 listopada 2014 na platformie Cyfrowy Polsat nadawała jego nielegelna kopia pod identyczną nazwą Love).
  129. Rozpoczął nadawnie 29 marca 2007 jako FilmBox.
  130. 12 września 2017 zmienił nazwę na Kino TV.
  131. a b c d e f g h Nadawcą kanału jest Filmbox International Ltd.
  132. Rozpoczął nadawnie 29 marca 2007 jako Nonstop Kino. 1 marca 2008 zmienił nazwę na FilmBox Extra.
  133. a b 29 września 2015 roku zmienił nazwę na obecną.
  134. Rozpoczął nadawanie jako odrębny kanał z niezależną ramówką. Od 1 września 2011 nadaje jako wersja HDTV kanału Nat Geo Wild.
  135. Rozpoczął nadawanie jako Bebe TV.
  136. 1 stycznia 2011 zmienił nazwę na obecną.
  137. Rozpoczął nadawanie jako MTVN HD.
  138. 1 lipca 2011 zmienił nazwę na obecną.
  139. W ramach testów rozpoczął nadawnie 1 maja 2007 jako Playboy Polska; 6 września 2007 został zastąpiony testowym kanałem Play TV. 6 października 2008 rozpoczął oficjalne nadawanie pod obecną nazwą.
  140. Rozpoczął nadawnie 3 września 2007 jako TVN CNBC Biznes; 30 sierpnia 2010 zmienił nazwę na TVN CNBC.
  141. 1 stycznia 2014 roku TVN24 Biznes i Świat zastąpił TVN CNBC. 26 lutego 2016 zmienił nazwę na obecną
  142. Rozpoczął nadawnie 1 grudnia 2007 jako Nonstop Kino HD. 1 marca 2008 zmienił nazwę na FilmBox HD. 29 września 2015 zmienił nazwę na obecną.
  143. Rozpoczął nadawnie 1 grudnia 2007 jako Sci Fi Channel. 10 października 2010 zmienił nazwę na obecną.
  144. Został uruchomiony 2 grudnia 2007 jako BBC Entertainment.
  145. 1 lutego 2015 zastąpił BBC Entertainment.
  146. a b c d e f własność British Broadcasting Corporation
  147. Został uruchomiony 2 grudnia 2007 jako BBC Knowledge.
  148. 1 lutego 2015 zastąpił BBC Knowledge.
  149. Został uruchomiony 1 lutego 2011 jako BBC Knowledge HD.
  150. 1 lutego 2015 zastąpił BBC Knowledge HD.
  151. Rozpoczął nadawanie jako JimJam.
  152. Od 19 listopada 2009 zastępował JimJam u poszczególnych operatorów.
  153. Nadawcą jest spółka joint-venture Polsat JimJam Limited.
  154. Rozpoczął nadawanie pod nazwą The History Channel. 10 stycznia 2010 zmienił nazwę na obecną.
  155. a b c d własność British Sky Broadcasting
  156. Rozpoczął nadawanie pod nazwą The History Channel HD jako odrębny kanał z niezależną ramówką. 10 stycznia 2010 zmienił nazwę na obecną. Od 1 maja 2013 nadaje jako wersja HDTV kanału History.
  157. Rozpoczął nadawanie 20 września 2008 jako Domo.tv. Pod obecną nazwą nadaje od 11 listopada 2011.
  158. Rozpoczął nadawanie 14 grudnia 2009 jako Rebel:tv, 29 października 2012 zmienił nazwę na rbl.tv.
  159. 12 sierpnia 2014 został zastąpiony kanałem Mjuzik.tv. Emisja rbl.tv kontynuowana w internecie.
  160. 25 czerwca 2015 zmienił nazwę na 4fun Hits.
  161. Zmienił nazwę na 4fun Gold Hits
  162. Zmieniono nazwę na obecną 4fun Gold
  163. Rozpoczął nadawanie jako Crime & Investigation Network.
  164. Od 24 listopada 2011 zastępował Crime & Investigation Network u poszczególnych operatorów.
  165. Rozpoczął nadawnie 13 marca 2010 jako weekendowy serwis sportowy Canal+ Sport 3. 1 września 2010 zmienił nazwę na Canal+ Gol, a 30 lipca 2011 na Canal+ Weekend (jednocześnie nazwę Canal+ Gol przyjął dotychczasowy Canal+ Sport 2).
  166. 5 kwietnia 2013 zastąpił Canal+ Weekend.
  167. Rozpoczął nadawnie 28 października 2011 jako Canal+ Weekend HD.
  168. 5 kwietnia 2013 zastąpił Canal+ Weekend HD.
  169. Rozpoczął nadawanie 5 maja 2010 jako Sundance Channel w oryginalnej wersji językowej z polskimi napisami, od 2 stycznia 2012 program rozpoczął emisję programów z polskim lektorem
  170. a b 1 września 2016 zmienił nazwę na obecną.
  171. Nadawcą jest Rainbow Media.
  172. Rozpoczął nadawanie 16 kwietnia 2010 jako Sundance Channel HD w oryginalnej wersji językowej z polskimi napisami, od 2 stycznia 2012 program rozpoczął emisję programów z polskim lektorem
  173. Rozpoczął nadawanie 5 maja 2010 jako Viasat Nature.
  174. Większościowy udziałowiec Michał Winnicki Entertainment.
  175. Rozpoczął nadawanie jako Playhouse Disney. 1 czerwca 2011 zmienił nazwę na obecną.
  176. Rozpoczął nadawanie 5 kwietnia 2013 jako Canal+ Film 2.
  177. 11 maja 2015 zastąpił Canal+ Film 2.
  178. Rozpoczął nadawnie 17 grudnia 2010 jako Canal+ 3D. Umieszczano w nim transmisje okazjonalnie. 11 listopada 2011 rozpoczął codzienną emisję. 5 kwietnia 2013 zastąpiony kanałem Canal+ Film 2 HD.
  179. 11 maja 2015 zastąpił Canal+ Film 2 HD.
  180. Rozpoczął nadawanie 20 lipca 2011 jako Viacom Blink!
  181. 19 marca 2015 roku zastąpił Viacom Blink!.
  182. Rozpoczął nadawanie 27 września 2011 jako TV.Disco.
  183. 25 czerwca zmienił nazwę na 4fun Fit&Dance.
  184. 1 października 2015 zmienił nazwę na obecną
  185. własność TVN S.A. (50,55%), własność ITI Corporation Sp. z o.o i Besta Film (49,45%)
  186. Od tego dnia pojawił się polski komentarz na kanale.
  187. Nadawcą jest Stars.TV s.r.o.
  188. Rozpoczął nadawanie 22 listopada 2012 jako Polsat Food Network.
  189. a b 1 stycznia 2017 zmienił nazwę na obecną.
  190. Rozpoczął nadawanie 29 czerwca 2015 jako Polsat Food Network HD.
  191. W sieciach kablowych i IPTV 3 grudnia 2012 zastąpił nadawany od 1 marca 1998 kanał Zone Romantica. Na platformach cyfrowych pojawił się również 3 grudnia 2012 jako osobny kanał.
  192. Rozpoczął nadawanie 3 grudnia 2012 jako Ginx TV. Od 23 czerwca 2016 nadaje pod obecną nazwą.
  193. Rozpoczął nadawanie 1 sierpnia 2013 jako Ginx TV HD. Od 23 czerwca 2016 nadaje pod obecną nazwą.
  194. Rozpoczął nadawnie 11 marca 2013 jako Family Sport.
  195. 18 października 2015 zmienił nazwę na obecną.
  196. a b własność Frame by Frame
  197. Tego dnia pojawiły się polskie napisy na kanale.
  198. Rozpoczął nadawnie 26 września 2014 jako Muzo.tv.
  199. 26 maja 2017 zmienił nazwę na obecną.
  200. a b c d Należy do grupy kapitałowej The Channels Co Ltd.
  201. a b Od tego dnia pojawiły się polskie napisy na kanale.
  202. Rozpoczął nadawanie 23 marca 2016 jako Hip Hop TV.
  203. 1 września 2017 zastąpił Hip Hop TV.
  204. Wersja satelitarno-kablowa różni się ramówką od wersji internetowej.
  205. Od 1 sierpnia 2015 stacja nadawała godzinne pasmo tygodniowo w języku polskim na TBN Europe. 30 listopada 2016 rozpoczęto całodobową emisję na odrębnym kanale.
  206. Rozpoczął nadawnanie 2 października 2017 jako tvo.
  207. W połowie lutego 2018 pojawiły się spoty TV Okazje. 1 marca 2018 zmienił nazwę na obecną
  208. Nadawcą kanału jest Lemon Records S.A.
  209. Rozpoczął nadawanie 18 grudnia 2015 roku dla Polonii za granicą w miejscu Polsatu 2.
  210. a b c d e f g h i j k l m n o p Poza godzinami nadawania, nadawane jest pasmo wspólne pod nazwą TVP3.
  211. Rozpoczął nadawaie w 1993 jako TV Siedlce. Pod obecną nazwą od 1 stycznia 2014.
  212. Pozostałą część zajmuje retransmisja programu TVN.
  213. Uruchomienie programu na własnym kanale z tytułu przyznania koncesji przez KRRiT (wcześniejsze audycje emitowane w blokach na antenie WTK).
  214. Z godzinnym opóźnieniem do TVS HD.
  215. Większościowy udziałowiec MWE Networks.
  216. Kanał TVP dla cudzoziemców wystartował. Jest dostępny tylko w internecie [dostęp 2018-11-11]  (pol.).
  217. Dzisiaj startuje POLAND IN, anglojęzyczny kanał TVP. „Prawdziwy wizerunek Polski” [dostęp 2018-11-11]  (pol.).
  218. Ezo.tv rozpoczęło nadawanie jako programy Poranek Ezoteryczny i Wieczór Ezoteryczny w iTV. W czerwcu 2006 było to pasmo nocne w godzinach ok. 19:30 do 00:00 w iTV, a 9 stycznia jako odrębny kanał, lecz 18 maja 2013 zakończyła swe nadawanie. Od 1 kwietnia Ezo TV jest dostępne na swojej stronie internetowej on-line
  219. W dniu uruchomienia kanału HGTV i zastąpienia tą stacją TVN Meteo Active, nadawca jednocześnie reaktywował markę TVN Meteo i uruchomiono na żywo transmisję internetową.

Linki zewnętrzne | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Polskojęzyczne stacje telewizyjne" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy