Posterunek osłonny


Posterunek osłonny w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Posterunek osłonnyposterunek ruchu urządzony na szlaku w celu osłony miejsca skrzyżowania w jednym poziomie dwóch linii kolejowych, linii kolejowej z linią tramwajową, splotu torów, mostu zwodzonego lub obrotowego.

Posterunek osłonny może być urządzony przy przejściu ze szlaku z dwutorowego w jednotorowy lub z jednotorowego w dwutorowy, o ile nie zachodzi potrzeba urządzania tam posterunku odgałęźnego lub odstępowego. Posterunek osłonny nie bierze udziału w zapowiadaniu ruchu pociągów[1].

Przypisy | edytuj kod

  1. Dz.U. z 2005 r. nr 172, poz. 1444.

Bibliografia | edytuj kod

  • Bronisław Gajda: Technika ruchu kolejowego cz. I: Prowadzenie ruchu pociągów. Warszawa: Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, 1985. ISBN 83-206-0290-4.
Na podstawie artykułu: "Posterunek osłonny" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy