Przegub Birfielda


Przegub Birfielda w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Przegub Birfieldaprzegub homokinetyczny, który charakteryzuje się specyficznym ukształtowaniem prowadnic, gdzie stosowanie elementów środkujących jest zbędne, ponieważ geometria prowadnic zapewnia samoczynne ustawienie się kul we właściwym położeniu. Przeguby te wykazują wiele zalet w porównaniu z innymi przegubami homokinetycznymi. Są one zwarte, odznaczają się dużą wytrzymałością oraz możliwością przenoszenia znacznych obciążeń dynamicznych. Maksymalny kąt odchylenia wałów przekracza 40°. Przeguby te znalazły zastosowanie w samochodach osobowych z przednim napędem.

Zobacz też | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Przegub Birfielda" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy