Przegub Rzeppa


Przegub Rzeppa w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania Przegub homokinetyczny z sześcioma kulami (nie pokazano koszyka celem lepszego zobrazowania działania)

Przegub Rzeppaprzegub homokinetyczny kulowy, w którym sześć kul przenoszących moment obrotowy znajduje się w rowkach prowadzących, wykonanych na wewnętrznej powierzchni kulistej oprawy oraz zewnętrznej powierzchni piasty. Kule są utrzymywane w określonym położeniu przez koszyk, którego położenie ustalane jest przez dźwigienkę sterującą. Końce tej dźwigienki są osadzone na napędzającej i napędzanej części przegubu. Poważną wadą tego mechanizmu jest mała trwałość. W roku 1957 firma Birfield dopracowała ten rodzaj przegubu tworząc przegub Birfielda (zwany też przegubem Birfielda-Rzeppa).

Zobacz też | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Przegub Rzeppa" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy