Red Orchestra: Ostfront 41-45


Red Orchestra: Ostfront 41-45 w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Red Orchestra: Ostfront 41-45gra komputerowa z gatunku first-person shooter w realiach II wojny światowej, wyprodukowana przez Tripwire Interactive i wydana w 2006 przez Valve Corporation. Powstała na podstawie modyfikacji do gry Unreal Tournament 2004 nazwanej Red Orchestra, która została uhonorowana nagrodą w konkursie Make Something Unreal.

Fabuła | edytuj kod

Akcja gry ukazuje starcia pomiędzy wojskami niemieckimi, a żołnierzami Armii Czerwonej w latach 1941-1945. W grze można walczyć w takich miejscowościach jak Żytomierz, Odessa, Gdańsk, Białystok, a także góry Kaukaz i być świadkami słynnych bitew, takich jak bitwa stalingradzka (konkretnie obrona domu Pawłowa), bitwa pod Kurskiem, wyzwolenie Warszawy i na końcu bitwa o Berlin (obrona Reichstagu).

Gra dzieli żołnierzy obu stron na kilka różnych profesji, np. oficer, snajper, czołgista, piechur, szturmowiec, cekaemista, żołnierze z karabinami samopowtarzalnymi oraz saper.

Modyfikacje | edytuj kod

W 2009 roku, Tripwire wydał pierwszą modyfikację do gry Red Orchestra, Mare Nostrum, której akcja dzieje się w Afryce Północnej w latach 1940-1944. Druga modyfikacja, z premierą w 2010 roku to Darkest Hour, której akcja rozgrywa się we Francji i częściowo w Niemczech w latach 1944-1945.

Linki zewnętrzne | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Red Orchestra: Ostfront 41-45" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy