Rossija 24


Rossija 24 w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Rossija 24 (ros. Россия 24, pol. Rosja 24) – publiczna informacyjna rosyjska stacja telewizyjna całodobowo nadająca programy publicystyczne.

Historia | edytuj kod

Pracę nad uruchomieniem całodobowego kanału informacyjnego rozpoczęły się już w 2003 roku, ale dopiero w 2006 roku decyzją Władimira Putina rozpoczął się właściwy proces budowania nowego kanału informacyjnego. Kanał pod nazwą „Wiesti” (ros. Вести) wystartował 1 lipca 2006 roku o godzinie 19:00[1]. 7 lutego 2008 roku sygnał „Wiesti” dotarł do Stanów Zjednoczonych, a 19 maja 2008 roku – także do sieci kablowych w Serbii. Od 1 stycznia 2010 roku działa pod nazwą „Rossija 24”[2].

Transmisja stacji jest zakazana na Ukrainie, Litwie, Łotwie i w Mołdawii[3].

Przypisy | edytuj kod

  1. ВГТРК запустила информационный канал "Вести", lenta.ru [dostęp 2019-07-24] .
  2. AlexanderA. Verchenko AlexanderA., Vladislav ShulyuginV.S. For Vladislav ShulyuginV.S., ВГТРК, vgtrk.com [dostęp 2019-07-24] .
  3. Wyborcza.pl, wyborcza.pl [dostęp 2019-07-24] .

Linki zewnętrzne | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Rossija 24" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy