Shot of Love


Shot of Love w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Shot of Love – 21. studyjny album nagrany przez Boba Dylana w maju 1981 r. i wydany w tym samym roku w sierpniu. Trzeci i ostatni chrześcijański album artysty.

Spis treści

Historia i charakter albumu | edytuj kod

Jedną z przyczyn złego nagrania poprzedniej[3] płyty była także rosnąca przez całe lata 80. niechęć Dylana do studiów nagraniowych, która trwała jeszcze w latach 90. Frustrująca dla niego była olbrzymia ilość czasu, którą trzeba było poświęcić, aby nagrać i wydać album[4].

Artysta potrafił wyciągnąć wnioski z porażki i do swojego następnego albumu Shot of Love wydanego 12 sierpnia 1981, przygotowywał się solidnie, zarówno jeśli chodzi o materiał, jak i o przygotowanie wszystkiego w studiu do osiągnięcia takiego brzmienia, jakie chciał mieć. Po raz pierwszy od Blood on the Tracks został także koproducentem płyty. Przed wejściem do studia odbywały się także dość rygorystyczne próby nowych utworów. Część z nich została trochę przećwiczona podczas krótkiego 19-dniowego tournée po północnym zachodzie Stanów Zjednoczonych.

Koniec września i część października spędził artysta ze swoim zespołem ćwicząc nowe piosenki we własnym studiu Rundown; nagrał także kilka dla swojej firmy wydawniczej „Special Rider”. Przećwiczono i nagrano co najmniej dziewięć utworów – czyli liczbę wystarczającą na nowy album. Według planu Dylan miał nagrać go właśnie w październiku, jednak 9 listopada rozpoczął miesięczne tournée noszące nazwę A Musical Retrospective Tour.

Tournée skończyło się 4 grudnia 1980 r. w Portlandzie (Oregon) i do marca 1981 r. Dylan dodał około trzydziestu nowych utworów, nie licząc instrumentalnych. Próby nad nimi trwały przez cały czas, nawet jeszcze w kwietniu, w Rundown i innych miejscach. Z nich wybrano około dwunastu i dokonano w Clover paru próbnych nagrań.

Wzorem poprzednich sesji, Dylan zdecydował się jeszcze na dogrywkę w ostatniej chwili i powtórnie nagrał „Heart of Mine” już z innymi muzykami, gdyż wypuścił swój zespół do domu.

Zaraz po nagraniu albumu Dylan wyruszył 10 czerwca ze swoim zespołem na krótkie Letnie Amerykańskie Tournée 1981, a potem, 21 czerwca na dłuższe Letnie Europejskie Tournée 1981, które zakończyło się 25 lipca 1981 r.

  • Na okładce znajduje się cytat z Mateusza 11:25

"I thank thee, O Father, Lord of heaven and earth, because thou hast hidden these things from the wise and prudent and hast revealed them unto babes” Matthew 11:25

  • Oryginalny album wydany w 1981 r. zawierał 9 utworów. Podczas reedycji albumu w 1985 r. dodano jeden utwór, stronę B singla – „The Groom's Still Waiting at the Altar” i od tej pory jest on umieszczany na wszystkich nowych edycjach.

Muzycy | edytuj kod

  • Bob Dylan[a]śpiew, pianino, gitara, harmonijka, instrumenty perkusyjne (sesje 1-13
  • Jim Keltnerperkusja (sesje 1-13
  • Clydie King – śpiew (sesje 1-13)
  • Fred Tackett – gitara (sesje 1-12)
  • Tim Drummondgitara basowa (sesje 1-12)
  • Jennifer Warnes – chórek (sesja 1)
  • Regina McCrery – chórek (sesje 2-12)
  • Carolyn Dennis – chórek (sesje 2-12)
  • Madelyn Quebec – chórek (sesje 2-12)
  • Steve Ripley – gitara (sesje 5-12)
  • Carl Pickhardt – instrumenty klawiszowe (sesje 5-9)
  • David Mansfield – gitara (sesja 5)
  • Stephen Soles – gitara (sesja 5)
  • Bobbye Hall – instrumenty perkusyjne (sesja 5)
  • Danny Kortchmar – gitara (sesje 10-12)
  • Benmont Tench – instrumenty klawiszowe (sesja 12)
  • Chuck Plotkin – perkusja (sesja 13)
  • Donald „Duck” Dunn – gitara basowa (sesja 13)
  • Willie Smithorgany (sesja 13)
  • Ron Wood – gitara (sesja 13)
  • Ringo Starr – tom-tom (sesja 13)
  • Steve Douglas[b]saksofon

Lista utworów | edytuj kod

Sesje nagraniowe | edytuj kod

Sesja nagraniowa. Rundown Studios, Santa Monica, California. 23 września 1980 r.

1. Every Grain of Sand[c]; 2.Every Grain of Sand; 3.Her Memory (Bob Dylan/Helena Springs/Kenny Moore)

Muzycy
  • Bob Dylan – fortepian
  • Fred Tackett – gitara
  • Jennifer Warnes – wokal towarzyszący
1 sesja nagraniowa. Rundown Studios, Santa Monica, Kalifornia, 26 marca 1981. Producent Jimmy Iovine.

1.Angelina; 2.Angelina[d][e][f]

Muzycy
  • Bob Dylan – śpiew, fortepian
  • Steve Ripley – gitara
  • Danny Kortchmar – gitara
  • Carl Pickhardt – instrumenty klawiszowe
  • Tim Drummond – gitara basowa
  • Jim Keltner – perkusja
  • Carolyn Dennis, Regina Havis, Clydie King – chórki
2 sesja nagraniowa. Rundown Studios, Santa Monica, Kalifornia. 27 marca 1981 r. Producent Jimmy Iovine

1.Instrumentalny jam; 2.Niezidentyfikowana piosenka; 3.Jam; 4.Niezidentyfikowana piosenka; 5.The Groom's Still Waiting at the Altar; 6.The Groom's Still Waiting at the Altar; 7.The Groom's Still Waiting at the Altar; 8.The Groom's Still Waiting at the Altar; 9.The Groom's Still Waiting at the Altar; 10.The Groom's Still Waiting at the Altar; 11.The Groom's Still Waiting at the Altar; 12.The Groom's Still Waiting at the Altar; 13.The Groom's Still Waiting at the Altar; 14.The Groom's Still Waiting at the Altar; 15.The Groom's Still Waiting at the Altar

Muzycy
  • Bob Dylan – śpiew, fortepian
  • Steve Ripley – gitara
  • Danny Kortchmar – gitara
  • Carl Pickhardt – instrumenty klawiszowe
  • Tim Drummond – gitara basowa
  • Jim Keltner – perkusja
  • Carolyn Dennis, Regina Havis, Clydie King – chórki
Sesja nagraniowa 3. Studio A Studio 55, Los Angeles, Kalifornia. 31 marca 1981 r. Producent Jimmy Iovine

1.Caribbean Wind[g];2.Caribbean Wind[h]; 3.Caribbean Wind[i]; 4.Caribbean Wind[j]; 5.Caribbean Wind[k]; 6.Caribbean Wind; 7.Caribbean Wind; 8.Caribbean Wind

Muzycy
  • Bob Dylan – śpiew, gitara
  • Steve Ripley – gitara
  • Fred Tackett – gitara
  • David Mansfield – skrzypce
  • Carl Pickhardt – instrumenty klawiszowe
  • Tim Drummond – gitara basowa
  • Jim Keltner – perkusja
  • Bobbye Hall – instrumenty perkusyjne
  • Carolyn Dennis, Regina Havis, Clydie King – chórki
Sesja nagraniowa 4. Cream Studio, Los Angeles, Kalifornia. 1 kwietnia 1981 r. Producent – Destiny Productions

1.Straw Hat[l]; 2.Gonna Love You Anyway[m][n]; 3.Gonna Love You Anyway[o]; 4.Niezidentyfikowana piosenka; 5.I Wish It Would Rain; 6.It's All Dangerous to Me[p]; 7.Instrumentalna[q]; 8.Need a Woman[r]; 9.Well Water[s][t]; 10.Instrumentalna[u]; 11.Instrumentalna[v]; 12.Instrumentalna[w]; 13.My Girl (It's Growing)[x]; 14.My Oriental House[y][z]; 15.Wild Mountain Thyme (trad.); 16.Borrowed Time[aa]; 17.I Want You to Know I That Love You[ab]; 18.I Want You to Know I That Love You[ac]; 19.Rockin' Boat[ad]; 20.I Wish It Would Rain[ae]; 21.Cold Cold Heart; 22.Need a Woman; 23.In the Summertime; 24.I Want You to Know I That Love You[af]; 25.I Want You to Know I That Love You[ag]; 26.I Want You to Know I That Love You[ah]; 27.Instrumentalna[ai]; 28.Is It Worth It?[aj]; 29.Is It Worth It?[ak]; 30.Is It Worth It?[al]; 31.Is It Worth It?[am]; 32.Is It Worth It?[an]; 33.You Changed My Life[ao]; 34.Almost Persuaded[ap]; 35.Almost Persuaded[aq]; 36.Almost Persuaded; 37.Need a Woman[ar]; 38.I Wish It Would Rain; 39.I Wish It Would Rain; 40.I Wish It Would Rain

Muzycy
  • Bob Dylan – śpiew, gitara
  • Steve Ripley – gitara
  • Fred Tackett – gitara
  • Carl Pickhardt – instrumenty klawiszowe
  • Tim Drummond – gitara basowa
  • Jim Keltner – perkusja
  • William Smith – instrumenty klawiszowe (7–18)
  • Carolyn Dennis, Regina Havis, Clydie King – chórki (7–18)
Bootlegi
  • Between Saved and Shot. Dandelion DL 105.
  • God Only Knows. Sunflower 001
Sesja nagraniowa 5. Studio A, United Western Studio, Los Angeles, Kalifornia. 2 kwietnia 1981. Producent – Destiny Productions

1.Niezidentyfikowana piosenka[as][at]; 2.Niezidentyfikowana piosenka[au]; 3.Niezidentyfikowana piosenka[av]; 4.Niezidentyfikowana piosenka[aw]; 5.Niezidentyfikowana piosenka[ax]; 6.Niezidentyfikowana piosenka; 7.Niezidentyfikowana piosenka[ay][az]; 8.Niezidentyfikowana piosenka[ba]; 9.Niezidentyfikowana piosenka[bb]; 10.Niezidentyfikowana piosenka[bc]; 11.Niezidentyfikowana piosenka[bd]; 12.Niezidentyfikowana piosenka[be]; 13.Niezidentyfikowana piosenka[bf]; 14.Niezidentyfikowana piosenka[bg]; 15.Niezidentyfikowana piosenka[bh]; 16.Instrumentalna[bi]; 17.Instrumentalna[bj]; 18.Movin'; 19.Is It Worth It?[bk]; 20.Is It Worth It?[bl]; 21.Yes Sir, No Sir (Hallelujah); 22.Yes Sir, No Sir (Hallelujah)[bm]; 23.Yes Sir, No Sir (Hallelujah)[bn]; 24.Yes Sir, No Sir (Hallelujah); 25.Yes Sir, No Sir (Hallelujah)[bo]; 26.Yes Sir, No Sir (Hallelujah)[bp]; 27.Yes Sir, No Sir (Hallelujah)[bq]; 28.Yes Sir, No Sir (Hallelujah); 29.Yes Sir, No Sir (Hallelujah)[br]; 30.Yes Sir, No Sir (Hallelujah); 31.Yes Sir, No Sir (Hallelujah); 32.Yes Sir, No Sir (Hallelujah); 33.Yes Sir, No Sir (Hallelujah)[bs]; 34.Singing This Song for You[bt]; 35.Singing This Song for You; 36.Is It Worth It?; 37.Singing This Song for You[bu]; 38.Singing This Song for You; 39.Singing This Song for You; 40.You Changed My Life; 41.Niezidentyfikowana piosenka; 42.Reach Out; 43.Fur Slippers; 44.Let It Be Me (Delanoé/Becaud/Curtis)[bv]; 45.Let It Be Me (Delanoé/Becaud/Curtis); 46.Let It Be Me (Delanoé/Becaud/Curtis)[bw]; 47.Let It Be Me (Delanoé/Becaud/Curtis); 48.Is It Worth It?[bx]; 49.Instrumentalny[by]; 50.Ah Ah Ah[bz]; 51.Ah Ah Ah

Muzycy
  • Bob Dylan – śpiew, gitara
  • Steve Ripley – gitara
  • Fred Tackett – gitara
  • William Smith – instrumenty klawiszowe
  • Carl Pickhardt – instrumenty klawiszowe
  • Tim Drummond – gitara basowa
  • Jim Keltner – perkusja
Bootlegi
  • Between Saved and Shot. Dandelion DL 105.
  • God Only Knows. Sunflower 001
Sesja nagraniowa 6. Różne studia, Los Angeles, Kalifornia. Kwiecień 1981 r.

1.Child to Me[ca]; 2.Wind Blowin’ on the Water[cb]; 3.All the Way Down[cc]; 4.More to This Than Meets the Eye; 5.Straw Hat; 6.Instrumental Calypso; 7.Walking on Eggs; 8.All the Way Down[cd]

Muzycy
  • Bob Dylan – śpiew, gitara
  • prawdopodobnie z towarzyszeniem:
  • Steve Ripley – gitara
  • Fred Tackett – gitara
  • William Smith – instrumenty klawiszowe
  • Carl Pickhardt – instrumenty klawiszowe
  • Tim Drummond – gitara basowa
  • Jim Keltner – perkusja
  • Carolyn Dennis, Regina Havis, Clydie King – chórki (1-3).
Bootlegs
  • Between Saved and Shot. Dandelion DL 105.
  • God Only Knows. Sunflower 001
Sesja nagraniowa 7. Clover Recorders, Los Angeles, Kalifornia. 23 April 1981 r. Producenci Chuck Plotkin i Bob Dylan

1.Magic[ce][cf]; 2.Trouble; 3.Trouble; 4.Trouble; 5.Trouble; 6.Trouble; 7.Bolero; 8.Bolero[cg]; 9.Don't Ever Take Yourself Away; 10.Don't Ever Take Yourself Away[ch]; 11.You Changed My Life; 12.You Changed My Life; 13.You Changed My Life; 14.Be Careful; 15.Be Careful; 16.You Changed My Life; 17.You Changed My Life; 18.You Changed My Life; 19.You Changed My Life; 20.You Changed My Life; 21.You Changed My Life; 22.You Changed My Life; 23.You Changed My Life[ci]; 24.Heart Of Mine; 25.Shot Of Love; 26.Mystery Train (Sam Phillips – Herman Parker)[cj]; 27.Half As Much (Hank Williams); 28.The Groom's Still Waiting at the Altar; 29.Dead Man, Dead Man

Muzycy
  • Bob Dylan – śpiew, gitara
  • Danny Kortchmar – gitara
  • Steve Ripley – gitara
  • Benmont Tench – instrumenty klawiszowe
  • Tim Drummond – gitara basowa
  • Jim Keltner – perkusja
  • Carolyn Dennis, Regina Havis, Clydie King – chórki
Sesja nagraniowa 8. Clover Recorders, Los Angeles, Kalifornia. 24 kwietnia 1981 r. Producenci Chuck Plotkin i Bob Dylan

1.Magic[ck]; 2.Magic

Muzycy
  • Bob Dylan (śpiew, gitara)
  • Danny Kortchmar (gitara)
  • Steve Ripley (gitara)
  • Benmont Tench (instrumenty klawiszowe)
  • Tim Drummond (gitara basowa)
  • Jim Keltner (perkusja)
  • Carolyn Dennis, Regina Havis, Clydie King (wokal wspierający)
Sesja nagraniowa 9. Clover Recorders, Los Angeles, Kalifornia. 27 kwietnia 1981 r. Producenci Chuck Plotkin i Bob Dylan

1.Need a Woman; 2.Need a Woman; 3.Need a Woman; 4.Need a Woman[cl]; 5.Dead Man, Dead Man; 6.Dead Man, Dead Man; 7.Dead Man, Dead Man; 8.In the Summertime; 9.In the Summertime; 10.In the Summertime; 11.In the Summertime; 12.In the Summertime; 13.In the Summertime; 14.In the Summertime; 15.In the Summertime; 16.In The Summertime; 17.In the Summertime; 18.In the Summertime; 19.Watered-Down Love

Muzycy
  • Bob Dylan – śpiew, gitara
  • Mike Campbell – gitara
  • William Smith – instrumenty klawiszowe
  • Benmont Tench – instrumenty klawiszowe
  • Tim Drummond – gitara basowa
  • Jim Keltner – perkusja
Sesja nagraniowa 10. Clover Recorders; Los Angeles, Kalifornia. 28 kwietnia 1981 r. Producenci Chuck Plotkin i Bob Dylan

1.Watered-Down Love; 2.Watered-Down Love[cm]; 3.Watered-Down Love; 4.Watered-Down Love; 5.Heart of Mine; 6.Dead Man[cn]; Dead Man; 7.Dead Man, Dead Man[co]; 8.Blue T/L; 9.Dead Man, Dead Man; 10.Property of Jesus; 11.Heart of Mine[cp]; 12.Heart of Mine; 13.Heart of Mine

Muzycy
  • Bob Dylan – śpiew, gitara
  • Steve Ripley – gitara
  • Fred Tackett – gitara
  • Steve Douglas – saksofon
  • Carl Pickhardt – fortepian
  • Tim Drummond – gitara basowa
  • Jim Keltner – perkusja
  • Carolyn Dennis, Regina Havis, Clydie King – chórki
Sesja nagraniowa 11. Clover Recorders, Los Angeles, Kalifornia. 29 kwietnia 1981 r. Producenci Chuck Plotkin i Bob Dylan

1.Every Grain of Sand[cq]; 2.Heart of Mine; 3.Dead Man, Dead Man[cr]; 4.Dead Man, Dead Man[cs]; 5.The Girl from Louisville; 6.Lenny Bruce[ct]; 7.Lenny Bruce[cu]; 8.The Ballad of Ira Hayes (Peter La Farge)[cv]; 9.Property of Jesus; 10.The King Is on the Throne; 11.Fur Slippers

Muzycy
  • Bob Dylan – gitara, śpiew
  • Steve Ripley – gitara
  • Fred Tackett – gitara
  • Benmont Tench – instrumenty klawiszowe
  • Steve Douglas – saksofon
  • Carl Pickhardt – fortepian
  • Tim Drummond – gitara basowa
  • Jim Keltner – perkusja
  • Carolyn Dennis, Regina Havis, Clydie King – chórki
Sesja nagraniowa 12. Clover Recorders, Los Angeles, Kalifornia. 30 kwietnia 1981 r. Producenci Chuck Plotkin i Bob Dylan

1.Dead Man, Dead Man[cw]; 2.Dead Man, Dead Man; 3.Dead Man, Dead Man[cx]; 4.Lenny Bruce[cy]; 5.Instrumentalny; 6.Dead Man, Dead Man[cz]; 7.Dead Man, Dead Man[da]; 8.Dead Man, Dead Man[db]; 9.Instrumentalny; 10.Caribbean Wind[dc][dd]

Muzycy
  • Bob Dylan – śpiew, gitara
  • Steve Ripley – gitara
  • Fred Tackett – gitara
  • Benmont Tench – instrumenty klawiszowe
  • Steve Douglas – saksofon
  • Carl Pickhardt – fortepian
  • Tim Drummond – gitara basowa
  • Jim Keltner – perkusja
  • Madelyn Quebec, Regina Havis, Clydie King – chórki
Sesja nagraniowa 13. Clover Recorders, Los Angeles, California. 1 maja 1981 r. Producenci Chuck Plotkin i Bob Dylan

1.It's All Dangerous to Me; 2.My Oriental House; 3.Caribbean Wind; 4.Ah Ah Ah; 5.Let It Be Me (Delanoé/Becaud/Curtis)[de]; 6.Dead Man, Dead Man; 7.Don't Let Her Know; 8.Watered-Down Love[df][dg][dh]; 9.Property of Jesus[di][dj][dk]

Muzycy
  • Bob Dylan – śpiew, gitara
  • Steve Ripley – gitara
  • Fred Tackett – gitara
  • Benmont Tench – instrumenty klawiszowe
  • Steve Douglas – saksofon
  • Carl Pickhardt – fortepian
  • Tim Drummond – gitara basowa
  • Jim Keltner – perkusja
  • Madelyn Quebec, Regina Havis, Clydie King – chórki
Sesja nagraniowa 14. Clover Recorders, Los Angeles, Kalifornia. Wczesny maj 1981 r. Producenci Chuck Plotkin and Bob Dylan

1.Shot of Love[dl][dm][dn][do][dp]; 2.Every Grain of Sand[dq][dr][ds][dt][du][dv][dw]; 3.The Groom's Still Waiting at the Altar[dx][dy][dz][ea][eb]

Muzycy
  • Bob Dylan – śpiew, gitara
  • Steve Ripley – gitara
  • Fred Tackett – gitara
  • Danny Kortchmar – gitara
  • Steve Douglas – saksofon
  • Benmont Tench – instrumenty klawiszowe
  • Carl Pickhardt – fortepian
  • Tim Drummond – gitara basowa
  • Jim Keltner – perkusja
  • Madelyn Quebec, Regina Havis, Clydie King – chórki
Sesja nagraniowa 15. Clover Recorders, Los Angeles, California. 14 maja 1981 r. Producenci
Chuck Plotkin i Bob Dylan

1.Dead Man, Dead Man[ec][ed][ee]; 2.Lenny Bruce[ef][eg][eh]; 3.Trouble[ei][ej]; 4.In the Summertime[ek][el];

Muzyka
  • Bob Dylan – śpiew, gitara
  • Fred Tackett – gitara
  • Steve Douglas – saksofon
  • Benmont Tench – instrumenty klawiszowe
  • Stephen Eric Hague – instrumenty klawiszowe
  • Tim Drummond – gitara basowa
  • Jim Keltner – perkusja
Sesja nagraniowa 16. Clover Recorders, Los Angeles, Kalifornia. 15 maja 1981 r. Producenci Chuck Plotkin i Bob Dylan

1.Minute by Minute (Sam & Dave)[em]; 2.Heart of Mine; 3.Instrumentalny; 4.Instrumentalny[en]; 5.Heart of Mine[eo]; 6.Heart of Mine[ep]; 7.Glory of Love[eq]; 8.Heart of Mine; 9.Heart of Mine; 10.Heart of Mine; 11.Heart of Mine[er][es][et]; 12.Watered-Down Love; 13.Watered-Down Love; 14.Watered-Down Love; 15.In a Battle; 16.Watered-Down Love; 17.Watered-Down Love; 18.Watered-Down Love[eu]; 19.Watered-Down Love[ev]; 20.Watered-Down Love; 21.Watered-Down Love; 22.Mystery Train (Sam Phillips – Herman Parker)

Muzycy
  • Bob Dylan – śpiew, gitara
  • Fred Tackett – gitara
  • Danny Kortchmar – gitara
  • Willie Smith – instrumenty klawiszowe
  • Donald Dunn – gitara basowa
  • Ringo Starr – perkusja
  • Jim Keltner – perkusja
  • Carolyn Dennis, Madelyn Quebec – chórki

Odrzucone utwory z sesji | edytuj kod

  1. Every Grain of Sand (co najmniej dwie wersje; pierwsza trafiła na The Bootleg Series Volumes 1-3 (Rare & Unreleased) 1961-1991)
  2. Property of Jesus
  3. Carribean Wind
  4. She's Not for You
  5. The Groom's Still Waiting at the Altar
  6. Let's Keep It Between Us
  7. Yonder Comes Sin
  8. Shot of Love
  9. You Changed My Life (dwie wersje)
  10. instrumentalny jam
  11. Heart of Mine
  12. instrumentalny jam
  13. Let's Begin
  14. Every Grain of Sand (instrumentalny)
  15. instrumentalny jam
  16. Yes Sir, No Sir (Halleluiah) (instrumentalny)
  17. Please Be Patient with Me [Regina Havis]
  18. Let's Begin
  19. No Man Righteous (No Not One) [Regina Havis]
  20. Is It Worth It? (instrumentalny)
  21. Every Grain of Sand
  22. Need a Woman
  23. Angelina
  24. The Groom's Still Waiting at the Altar
  25. Almost Persuaded
  26. Tune After Almost
  27. In the Summertime
  28. You Can't Make It on Your Own
  29. Rockin' Boat
  30. Borrowed Time
  31. I Want You to Know I Love You
  32. Gonna Love Her Anyway (instrumentalny)
  33. Wait and See
  34. Carribean Wind
  35. Yes Sir, No Sir (Hallelujah)
  36. Fur Slippers
  37. Let It Be Me
  38. Is It Worth It?
  39. Ah Ah Ah Ah (trzy wersje)
  40. The King Is on the Throne (według pogłosek)
  41. Child to Me
  42. Wind Blowin’ on the Water
  43. All the Way Down
  44. My Oriental Home (instrumentalny)
  45. It's All Dangerous to Me (instrumentalny)
  46. Borrowed Time
  47. More to This than Meets the Eye (instrumentalny)
  48. Straw Hat (instrumentalny)
  49. Instrumental Calypso
  50. Walking on Eggs (instrumentalny)
  51. Well Water (instrumentalny)
  52. All the Way (instrumentalny)
  53. Shot of Love
  54. Carribean Wind
  55. Let's Keep It Between Us (według pogłosek)
  56. She's Not for You (według pogłosek)
  57. Heart of Mine (instrumentalny)
  58. Trouble
  59. Magic
  60. Don't Ever Take Yourself Away (dwie wersje)
  61. You Changed My Life
  62. Shot of Love
  63. Mystery Train
  64. Half as Much
  65. The Groom's Still Waiting at the Altar
  66. Dead Man, Dead Man
  67. You Changed My Life (umieszczony na The Bootleg Series Volumes 1-3 (Rare & Unreleased) 1961-1991)
  68. Be Careful (według pogłosek)
  69. Property of Jesus
  70. Watered Down Love
  71. Ain't Gonna Go to Hell for Anybody (według pogłosek)
  72. Blessed Is the Name (według pogłosek)
  73. City of Gold (według pogłosek)
  74. Ye Shall Be Changed (według pogłosek)
  75. I Will Love Him (według pogłosek)
  76. Yonder Comes Sin (według pogłosek)
  77. Stand by Faith (według pogłosek)
  78. Heart of Stone (według pogłosek)
  79. Need a Woman (dwie wersje; pierwsza trafiła na The Bootleg Series Volumes 1-3 (Rare & Unreleased) 1961-1991)
  80. Angelina (dwie wersje; pierwsza trafiła na The Bootleg Series Volumes 1-3 (Rare & Unreleased) 1961-1991)
  81. Heart of Mine
  82. Lenny Bruce
  83. Let It Be Me
  84. Mystery Train

Opis albumu | edytuj kod

  • Producent – Chuck Plotkin i Bob Dylan; Bumps Blackwell (2-10), Chuck Plotkin i Bod Dylan (1)
  • Miejsce i data nagrań –
  1. sesja: Rundown Studios, Santa Monica, Kalifornia; 23 września 1980 r. (odrzuty 1)
  2. sesja: Rundown Studios, Santa Monica, Kalifornia; październik 1980 r. (odrzuty 2–7)
  3. sesja: Rundown Studios, Santa Monica, Kalifornia; 11 marca 1981 r. (odrzuty 8, 9)
  4. sesja: Rundown Studios, Santa Monica, Kalifornia; koniec marca 1981 r. (odrzuty 10–20)
  5. sesja: Różne studia w Los Angeles, Kalifornia; koniec marca (odrzuty 21–33)
  6. sesja: Studio 55 w Los Angeles, Kalifornia; 31 marca 1981 r. (odrzuty 34)
  7. sesja: United Western Studio A w Los Angeles, Kalifornia; 2 kwietnia 1981 r. (odrzuty 35–40)
  8. sesja: Różne studia w Los Angeles, Kalifornia; początek kwietnia 1981 r. (odrzuty 41–52)
  9. sesja: Rundown Studios, Santa Monica, Kalifornia; 6 i 7 kwietnia 1981 r. (odrzuty 53–56)
  10. sesja: Rundown Studios, Santa Monica, Kalifornia; 23 kwietnia 1981 r. (odrzuty 57–68)
  11. sesja: Rundown Studios, Santa Monica, Kalifornia; koniec kwietnia 1981 r. (odrzuty 69–78; album 1)
  12. sesja: Clover Studios, Hollywood, Kalifornia; od pocz. to poł. maja 1981 r. (odrzuty 79–84; album 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10)
  13. sesja: Clover Studios, Hollywood, Kalifornia; koniec maja 1981 r. (album 2)
  • Inżynier nagrywający – Toby Scott
  • Inżynier asystent – Dana Bisbee
  • Nadzór na nagrywaniem – Arthur Rosato
  • Koordynator produkcji – Debbie Gold
  • Mastering – Ken Perry
  • Studio – Capitol
  • Czas – 40 min 15 s
  • Projekt i grafika na okładce – Pearl Beach
  • Firma nagraniowa – Columbia
  • Numer katalogowy – TC 37496
  • Data wydania – 12 sierpnia 1981 r.
Wznowienie na cd
  • Mastering – Vic Anesini
  • Studio – CBS Records Studio, Nowy Jork
  • Firma nagraniowa – Columbia
  • Numer katalogowy – CK 37496
  • Rok wznowienia – 1990

Listy przebojów | edytuj kod

Album | edytuj kod

Uwagi | edytuj kod

  1. Pogrubionym drukiem muzycy wymienieni na okładce albumu
  2. Muzyk niewymieniony przez Clintona Heylina w: Bob Dylan. The Recording Session
  3. Wydany na albumie The Bootleg Series Volumes 1-3 (Rare & Unreleased) 1961-1991 26 marca (1991)
  4. Utwór zmiksowany 4 maja
  5. Umieszczony na pierwszej tasmie Shot of Love; później usunięty
  6. Został wydany na The Bootleg Series Volumes 1-3 (Rare & Unreleased) 1961-1991 26 marca 1991 r.
  7. Nagranie niekompletne
  8. Nagranie niekompletne
  9. Nagranie niekompletne
  10. Nagranie niekompletne
  11. Nagranie niekompletne
  12. Nagranie niekompletne
  13. Nagranie niekompletne
  14. Również „Gonna Love Her Anyway”
  15. Zgłoszone do Copyright Office jako Special Rider Music Compilation #2 – 1985, zarejestrowane 29 stycznia 1985 r.
  16. Zgłoszone do Copyright Office jako Special Rider Music Compilation #2 – 1985, zarejestrowane 29 stycznia 1985 r.
  17. Nagranie niekompletne
  18. Nagranie niekompletne
  19. Nagranie niekompletne
  20. Zgłoszone do Copyright Office jako Special Rider Music Compilation #2 – 1985, zarejestrowane 29 stycznia 1985 r.
  21. Nagranie niekompletne
  22. Nagranie niekompletne
  23. Nagranie niekompletne
  24. Nagranie niekompletne
  25. Również „My Oriental Home”
  26. Zgłoszone do Copyright Office jako Special Rider Music Compilation #2 – 1985, zarejestrowane 29 stycznia 1985 r.
  27. Zgłoszone do Copyright Office jako Special Rider Music Compilation #2 – 1985, zarejestrowane 29 stycznia 1985 r.
  28. Nagranie niekompletne
  29. Nagranie niekompletne
  30. Zgłoszone do Copyright Office jako Special Rider Music Compilation #2 – 1985, zarejestrowane 29 stycznia 1985 r.
  31. Nagranie niekompletne
  32. Zgłoszone do Copyright Office jako Special Rider Music Compilation #2 – 1985, zarejestrowane 29 stycznia 1985 r.
  33. Nagranie niekompletne
  34. Nagranie niekompletne
  35. Nagranie niekompletne
  36. Nagranie niekompletne
  37. Nagranie niekompletne
  38. Nagranie niekompletne
  39. Nagranie niekompletne
  40. Nagranie niekompletne
  41. Nagranie niekompletne
  42. Nagranie niekompletne
  43. Nagranie niekompletne
  44. Zgłoszone do Copyright Office jako Special Rider Music Compilation #2 – 1985, zarejestrowane 29 stycznia 1985 r.
  45. Nagranie niekompletne
  46. 1-6, prawdopodobnie 2 różne piosenki
  47. Nagranie niekompletne
  48. Nagranie niekompletne
  49. Nagranie niekompletne
  50. Nagranie niekompletne
  51. Nagranie niekompletne
  52. 7-15, prawdopodobnie 2 różne piosenki
  53. Nagranie niekompletne
  54. Nagranie niekompletne
  55. Nagranie niekompletne
  56. Nagranie niekompletne
  57. Nagranie niekompletne
  58. Nagranie niekompletne
  59. Nagranie niekompletne
  60. Nagranie niekompletne
  61. Nagranie niekompletne
  62. Nagranie niekompletne
  63. Nagranie niekompletne
  64. Nagranie niekompletne
  65. Nagranie niekompletne
  66. Nagranie niekompletne
  67. Nagranie niekompletne
  68. Nagranie niekompletne
  69. Nagranie niekompletne
  70. Nagranie niekompletne
  71. Zgłoszone do Copyright Office jako Special Rider Music Compilation #2 – 1985, zarejestrowane 29 stycznia 1985 r.
  72. Nagranie niekompletne
  73. Nagranie niekompletne
  74. Nagranie niekompletne
  75. Nagranie niekompletne
  76. Zgłoszone do Copyright Office jako Special Rider Music Compilation #2 – 1985, zarejestrowane 29 stycznia 1985 r.
  77. Nagranie niekompletne
  78. Zgłoszone do Copyright Office jako Special Rider Music Compilation #2 – 1985, zarejestrowane 29 stycznia 1985 r.
  79. 1-8? zgłoszone do Copyright Office jako „Special Rider Music Compilation #2 – 1985”. zarejestrowane 29 stycznia 1985 r.
  80. Miksowanie 5 maja
  81. Miksowanie 5 maja
  82. Miksowanie 5 maja
  83. Miksowany 5 maja
  84. Przedstawiony na pierwszej taśmie „Shot of Love”. potem usunięty
  85. Utwór niekompletny
  86. Wydany na Hawaii Five-O: Original Songs from the Television Series, 4 października 2011 r.
  87. Wydany na The Bootleg Series Volumes 1-3 (Rare & Unreleased) 1961-1991, 26 marca 1991 r.
  88. Miksowany 19 maja
  89. Lista utworów niekompletna
  90. Wydany The Bootleg Series Volumes 1-3 (Rare & Unreleased) 1961-1991, 26 marca 1991 r.
  91. Utwór niekompletny
  92. Utwór niekompletny
  93. Utwór niekompletny
  94. Utwór niekompletny
  95. Utwór niekompletny
  96. Utwór niekompletny
  97. Utwór niekompletny
  98. Utwór niekompletny
  99. Utwór niekompletny
  100. Utwór niekompletny
  101. Utwór niekompletny
  102. Utwór niekompletny
  103. Utwór niekompletny
  104. Utwór niekompletny
  105. Utwór niekompletny
  106. Utwór niekompletny
  107. Zmiksowany
  108. Wydany na albumie Biograph 28 października 1985 r.
  109. Utwór wydany jako singel tylko w Europie, wrzesień 1981 r.
  110. Utwór zmiksowany 5, 18 26, 29, 31 maja
  111. Pominięta jedna zwrotka
  112. Utwór wydany na albumie Shot of Love, 12 sierpnia 1981 r.
  113. Utwór zmiksowany 4, 5, 6 i 18 maja
  114. Utwór poddany overdubbingowi 31 maja z Andrew Goldem na gitarze
  115. Utwór wydany na albumie Shot of Love, 12 sierpnia 1981 r.
  116. Utwór zmiksowany 7, 24, 30, 31 maja
  117. Utwór poddany overdubbingowi 31 maja z Andrew Goldem na gitarze oraz 15 i 16 czerwca z Jimem Keltnerem na perkusji i Timem Drummondem na gitarze basowej
  118. Utwór wydany na albumie Shot of Love, 12 sierpnia 1981 r.
  119. Utwór wydany na albumie Bob Dylan’s Greatest Hits Volume 3, 15 listopada 1994 r.
  120. Utwór wydany na albumie Dylan London Interview July 1981, wrzesień 1981 r.
  121. Utwór zmiksowany 4, 5, 6, 18 maja
  122. Utwór poddany overdubbingowi 31 maja z Andrew Goldem na gitarze
  123. Utwór wydany na albumie Shot of Love, 12 sierpnia 1981 r.
  124. Utwór wydany na albumie Dylan London Interview July 1981, wrzesień 1981 r.
  125. Utwór wydany na albumie Biograph, 28 października 1985 r.
  126. Utwór wydany w Szwecji na albumie The Very Best of Bob Dylan, 5 maja 2000 r.
  127. Utwór wydany na albumie Pure Dylan – An Intimate Look at Bob Dylan, 21 października 2011 r.
  128. Utwór zmiksowany 7 czerwca
  129. Utwór wydany na singlu, 11 września 1981 r.
  130. Utwór wydany na albumie Dylan, 1 października 2007 r.
  131. Utwór wydany na albumie Blues, 19 grudnia 2006 r.
  132. Utwór wydany w UK na albumie Beyond Here Lies Nothin', 24 października 2011 r.
  133. Utwór zmiksowany 4, 6, 18 maja 1981 r.
  134. Utwór poddany overdubbingowi 15 czerwca 1981 r. z Jimem Keltnerem za perkusja i Timeme Drummondem na gitarze basowej
  135. Utwór wydany na albumie Shot of Love, 12 sierpnia 1981 r.
  136. Utwór poddany overdubbingowi 4, 5, 6, 18, 26 maja 1981 r.
  137. Utwór poddany overdubbingowi 31 maja 1981 r. z Andrew Goldem na gitarze
  138. Utwór wydany na albumie Shot of Love, 12 sierpnia 1981 r.
  139. Utwór zmiksowany 4, 6, 18 maja 1981 r.
  140. Utwór wydany na albumie Shot of Love, 12 sierpnia 1981 r.
  141. Utwór zmiksowany 5, 6, 18, 31 maja 1981 r.
  142. Utwór wydany na albumie Shot of Love, 12 sierpnia 1981 r.
  143. Utwór zmiksowany w maju oraz 2 i 7 czerwca 1981 r.
  144. Utwór zmiksowany w maju oraz 2 i 7 czerwca 1981 r.
  145. Utwór zmiksowany w maju oraz 2 i 7 czerwca 1981 r.
  146. Utwór zmiksowany w maju oraz 2 i 7 czerwca 1981 r.
  147. Utwór zmiksowany w maju oraz 2 i 7 czerwca 1981 r.
  148. Utwór poddany overdubbingowi 15 i 16 czerwca 1981 r. z Jimem Keltnerem na perkusji i Timem Drummondem na gitarze basowej
  149. Utwór wydany na albumie Shot of Love, 12 sierpnia 1981 r.
  150. Utwór wydany na albumie Dylan London Interview July 1981, wrzesień 1981 r.
  151. Utwór zmiksowany w maju oraz 2 i 7 czerwca 1981 r.
  152. Utwór zmiksowany w maju oraz 2 i 7 czerwca 1981 r.

Przypisy | edytuj kod

  1. https://www.allmusic.com/album/shot-of-love-r6442
  2. http://www.rollingstone.com/artists/bobdylan/albums/album/301820/review/5940864/shot_of_love
  3. Heylin 1995 ↓, s. 135.
  4. Heylin 1995 ↓, s. 139.

Bibliografia | edytuj kod

  • Paul Williams: Bob Dylan. Performing Artist 1974-1986. The Middle Years. Omnibus Press, 1994. ISBN 0-7119-3555-6.
  • Clinton Heylin: Bob Dylan. The Recording Sessions 1960-1994. Nowy Jork: St. Martin Press, 1995. ISBN 0-312-13439-8.
  • Oliver Trager: Keys to the Rain. The Definitive Bob Dylan Encyclopedia. Nowy Jork: Billboard Books, 2004. ISBN 0-8230-7974-0.

Linki zewnętrzne | edytuj kod

Bob DylanAlbumy studyjne Albumy koncertowe KompilacjePiosenki

Dylan: Lily of the West

Koncerty i tury koncertowe Filmoteka
Na podstawie artykułu: "Shot of Love" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy