Slender: The Arrival


Slender: The Arrival w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Slender: The Arrivalgra komputerowa z gatunku survival horror stworzona przez studio Blue Isle Studios jako kontynuacja gry Slender: The Eight Pages, wydana 26 marca 2013 na platformach Microsoft Windows, OS X i PlayStation. Gra opiera się na zbieraniu kartek, poszukiwaniu wskazówek oraz uciekaniu przed Slender Manem.

Spis treści

Fabuła | edytuj kod

Główna bohaterka Lauren jedzie do przyjaciółki Kate, jednak po dojechaniu do domu zastaje otwarte drzwi. Kate nigdzie nie można znaleźć, a na ścianie w jej pokoju znajdują się rysunki sugerujące drogę do wieży. Gdy Lauren rozgląda się po pokoju, z lasu słychać krzyk. W tym momencie Lauren wychodzi z domu w celu znalezienia Kate.

Lauren odkrywa pobliski Park Oakside, gdzie zbiera 8 stron, zawierających wskazówki dotyczące zniknięcia Kate. Podczas pobytu w parku, zaczyna ją śledzić Slender Man. Kiedy bohaterka zbierze wszystkie 8 stron, spotyka się z nim. Slender Man chwyta ją, ale Lauren udaje się uwolnić z jego rąk, po czym zaczyna uciekać. Podczas umykania bohaterka przewraca się i uderza głową o kamień.

Lauren budzi się na polu w pobliżu Kullman Mining. Kiedy odkrywa zamkniętą dolinę, dowiaduje się, że musi wejść do ciemnego tunelu, aby wydostać się z niej. Tunel ten został stworzony przez Kullman Mining Co. po zakupie koncesji na wydobycie surowców od właścicieli Oakside Park. Gdy bohaterka wchodzi do niego, widzi znak, który nakazuje, że w przypadku braku prądu i pracowników sześć generatorów musi zostać aktywowanych, aby można było włączyć szyb górniczy i uciec do góry. Podczas szukania i aktywowania generatorów Lauren zdaje sobie sprawę, że jest ścigana przez Proxy. Gdy udaje się jej aktywować wszystkie generatory, szyb włącza się.

Podczas podróży trafia ona do niewielkiego budynku, w którym znajduje się telewizor z włączonym filmem. Na celuloidzie znajduje się Kate. Następuje przejście do retrospekcji, podczas której Kate musi zabezpieczyć dom, zamykając okna i drzwi. Podczas tego procesu widzi Slender Mana i próbuje ukryć się w swoim pokoju. Kiedy Slender Man dostaje się do jej pokoju, rozbija ona okno i ucieka do pobliskiego parku, kończąc nagrywanie filmu.

Bohaterka ucieka z małego budynku i wchodzi do jaskini, w której znajduje dwie ostatnie kartki. Gdy wychodzi z niej, cały las staje w płomieniach. W opresji bohaterka ucieka do wieży radiowej. Kiedy wchodzi do wieży, drzwi zatrzaskują się. Kobieta przechodzi dalej do pokoju, w którym znajduje się truchło CR-a, przyjaciela Kate. Koło zwłok leży aparat radiowy, po którego włączeniu Lauren słyszy krzyki Kate. Po ich ustaniu do pomieszczenia wdziera się Proxy.

Rozgrywka | edytuj kod

Gra jest pierwszoosobowym horrorem, w którym głównym zadaniem jest poznanie historii przyjaciółki oraz ucieczka przed niebezpieczeństwem. Rozgrywka polega głównie na poszukiwaniu rozrzuconych po okolicy przedmiotów, takich jak strony manuskryptu opisujące tytułowe stworzenie oraz wchodzeniu w interakcje z przedmiotami, na przykład generatorami napięcia[1].

Ścigający gracza Slender man nie zamierza dopuścić do odkrycia jego sekretów. Podczas poszukiwań cały czas śledzi on gracza i powoli skraca dystans do swojej ofiary. Bohater nie dysponuje żadną bronią, a jego ekwipunek ogranicza się do prostej latarki. Spojrzenie na goniącego go Slendera może zakończyć grę. Aby przeżyć konieczne jest unikanie kontaktu z potworem[2].

W grze dostępny jest wybór poziomu trudności, począwszy od normalnego do „hardcore”. Różnice w trybie „hardcore” są takie, że w baterie w latarce mogą się wyczerpać, wrogowie są bardziej agresywni, a wytrzymałość gracza szybciej się kończy[2].

Produkcja | edytuj kod

Pierwszy zwiastun ukazujący rozgrywkę ukazał się 23 grudnia 2012 roku[3]. Za scenariusz gry odpowiedzialni są autorzy kanału w serwisie YouTube poświęconemu Slenderowi; są to Joseph Delage, Tim Sutton i Troy Wagner[4]. W dniu 9 lutego 2013 roku Slender: The Arrival został udostępniony w fazie testów beta dla osób, które nabyły grę[5]. Gra początkowo miała ukazać się tylko na PC jednak później wydano porty na inne platformy. W marcu 2015 została wydana wersja na PlayStation 4 i Xbox One[6].

Odbiór | edytuj kod

Redaktor z Gry-Online pochwalił warstwę dźwiękową. Opisał ją jako integralną część gry, która zmienia się w zależności od rozmiarów niebezpieczeństwa. Pozytywnie wyraził się też o sposobie prowadzenia fabuły podsumowując recenzję słowami „Slender: The Arrival to najintensywniejszy interaktywny horror, w jaki miałem okazję zagrać w ostatnim czasie”[2]. Marty Silva negatywnie ocenił powtarzające się zadania i małą ilość nowych elementów względem poprzedniej części. Niepochlebnie opisał też przeciwników, którzy nagle się pojawią za plecami, co zmusza gracza do wczytania gry[9].

Przypisy | edytuj kod

  1. a b Slender: The Arrival (PC) (pol.). Gry-Online. [dostęp 2015-09-24].
  2. a b c d Recenzja gry Slender: The Arrival - przerażająco, ale krótko (pol.). Gry-Online, 2013-04-03. [dostęp 2015-09-24].
  3. Adrian Werner: Pierwszy zwiastun z Slender: The Arrival (pol.). Gry-Online, 2012-12-24. [dostęp 2015-09-24].
  4. Wieści ze świata (Sir, You Are Being Hunted, Slender: The Arrival) 4/12/12 (pol.). Gry-Online, 2012-12-04. [dostęp 2015-09-24].
  5. Szymon Liebert: Ruszyła przedsprzedaż Slender: The Arrival z dostępem do bety (pol.). Gry-Online, 2013-02-11. [dostęp 2015-09-24].
  6. Wieści ze świata (Guild Wars 2, Resident Evil: Revelations 2, ToeJam & Earl) 27/2/15 (pol.). Gry-Online, 2015-02-27. [dostęp 2015-09-24].
  7. Kamil Krupiński. Slender: The Arrival. „CD-Action”. 217 (06/2013), s. 69, 2013-05-07. Jerzy Poprawa – redaktor naczelny. Wydawnictwo Bauer Sp. z o.o.. ISSN 1428-2916 (pol.). 
  8. Daniel Starkey: Slender: The Arrival Review (ang.). GameSpot, 2013-04-10. [dostęp 2013-06-07].
  9. a b Marty Silva: Ghost in the broken machine. (ang.). IGN, 2013-04-03. [dostęp 2013-06-07].
  10. Slender: The Arrival PC (ang.). Metacritic. [dostęp 2013-06-07].

Linki zewnętrzne | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Slender: The Arrival" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy