Snajper (gra komputerowa)


Snajper (gra komputerowa) w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Snajper lub Sniper: Path of Vengeance – polska komputerowa gra akcji wyprodukowana przez Mirage Media i wydana w 2002 roku przez Xicat Interactive.

Fabuła | edytuj kod

Gracz wciela się w postać Dominika Trulione, gangstera i tytułowego snajpera. Dominik po kolejnym udanym zabójstwie uciekając z miejsca zdarzenia, przejechał na czerwonym świetle, co rozpoczęło za nim pościg policyjny. Uciekając przed policją, zastał na swojej drodze blokadę i nie mogąc jej ominąć wskutek zbyt dużej prędkości, potrącił ze skutkiem śmiertelnym policjanta. Po tym wydarzeniu trafił do więzienia, w którym wstrzyknięto mu dożylnie jakąś substancję. Po pewnym czasie w więzieniu wybucha bunt, do którego dołącza także Dominik. Będąc już na wolności, spotyka się ze swoim znajomym Jackiem, od którego dowiaduje się, że w więzieniu wstrzyknięto mu truciznę, po której może umrzeć w ciągu kilku dni[1]. Bohater gry rozpoczyna wyścig z czasem, aby znaleźć winowajców i odtrutkę.

Rozgrywka | edytuj kod

Snajper jest dynamiczną grą akcji z perspektywy pierwszej osoby (FPS) z elementami gier przygodowych i fabularnych (RPG). W grze znajduje się wiele elementów m.in. interakcja z bohaterami gry oraz rozwój umiejętności postaci gracza[1]. Gracz może także znajdować i zabierać różne przedmioty, m. in. napoje, apteczki itp., w celu podwyższenia liczby HP lub uodpornienia na obrażenia.

Gra składa się z 25 poziomów. Gracz ma do dyspozycji kilka broni:

  • Pałka policyjna – używana przez niektórych policjantów, głównie strażników więziennych. Zadaje duże obrażenia.
  • Pistolet Glock 22C – przepisowa broń policji. Nie dysponuje mocnymi pociskami, zatem przydatna jest jedynie w walce ze słabszymi przeciwnikami.
  • Rewolwer S&W 625 – ulubiona broń wielu gangsterów w grze. Ma niską szybkostrzelność, lecz ogromną siłę ognia.
  • Strzelba Mossberg – strzelba „pompka”, która również jest bardzo mocna i skuteczna na małe oraz średnie dystanse. Wadą jest długi czas ładowania broni i niska szybkostrzelność, spowodowana koniecznością przeładowania broni po każdym strzale.
  • Pistolet maszynowy Ingram M10 – pistolet maszynowy kal. 9 mm, posiadający dużą szybkostrzelność, ale dość niecelny. Zaletą jest magazynek o pojemności 50 nabojów (choć w rzeczywistości mieści ich 30) - zapewne jest to ułatwienie ze strony twórców gry, aby przy tak dużej szybkostrzelności gracz nie musiał zbyt często zmieniać magazynka.
  • Pistolet maszynowy FN P90 (w grze sklasyfikowany jako karabinek szturmowy) – broń z załączonym tłumikiem dźwięku, laserowym wskaźnikiem celu i latarką. Jest niezwykle silna i niebezpieczna. Rzadko występuje w grze.
  • Karabin SiG 551P – karabinek używany przez oddziały SWAT i niektórych gangsterów. Niezbyt mocny, ale skuteczny na małe odległości. Posiada również latarkę taktyczną.
  • Karabin snajperski M14 – karabin posiadający lunetę oraz laserowy wskaźnik celu. Jeden strzał natychmiast zabija przeciwnika. Dioda laserowa umożliwia namierzenie innych snajperów, ale także zdradza wrogowi naszą obecność i pozycję.
  • Karabin maszynowy HK G8 – broń o ogromnej sile ognia, której w grze używają jedynie chińscy gangsterzy. Ogromna siła ognia i niezwykła celność – to główne cechy tej broni.
  • Granat odłamkowy – w grze rzadko spotykana broń, o bardzo dużej sile eksplozji i promieniu rażenia. Jedyna broń w grze nieużywana przez przeciwników.

Przypisy | edytuj kod

  1. a b c d e f g h i Snajper (pol.). gry-online.pl. [dostęp 2011-06-29].
  2. a b c Sniper: Path of Vengeance (ang.). gamefaqs.com. [dostęp 2011-06-29].
  3. Erik Wolpaw: Sniper: Path of Vengeance Review (ang.). gamespot.com, 2002-10-07. [dostęp 2014-10-15].
  4. Dan Adams: Sniper: Path of Vengeance (ang.). uk.pc.ign.com, 2002-10-22. [dostęp 2011-06-29].
  5. Sniper: Path of Vengeance (ang.). gamerankings.com. [dostęp 2011-06-29].
Na podstawie artykułu: "Snajper (gra komputerowa)" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy