Spicy Horse


Spicy Horse w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Spicy Horse (chiń. trad.: 麻辣馬, chiń. upr.: 麻辣马, pinyin: Má là mǎ) – niezależne studio gier komputerowych z siedzibą w Szanghaju. Zostało założone przez Americana McGee w 2007 roku.

Spis treści

Charakterystyka | edytuj kod

Studio powstało w 2007 roku. Zostało nazwane studiem wyznaczającym drogę wśród produkcji niezależnych[1]. Obecnie firma jest największym niezależnym zachodnim deweloperem w Chinach. Zatrudnia ono ponad 70 pracowników w studiu w dystrykcie Zhabei w Szanghaju. Studio posiada również swoją spółkę-córkę – Spicy Pony – zajmującą się produkcją gier dla smartfonów IPhone[2].

Produkty | edytuj kod

Pierwszą grą studia było American McGee’s Grimm wydana w serwisie GameTap w lipcu 2008 roku w formie epizodów, które ukazywały się do kwietnia 2009 roku. Seria powstała przy wykorzystaniu silnika Unreal Engine 3[3]. Studio wyprodukowało również sequel do gry American McGee’s Alice pod tytułem Alice: Madness Returns przy współpracy z firmą Electronic Arts[4]. Była to pierwsza gra przeznaczona na konsole w całości wyprodukowana w Chinach i przeznaczona na eksport[5].

Przypisy | edytuj kod

  1. Spicy Horse IDed as leader in episodic games (ang.). Spicy Horse, 2009-03-06. [dostęp 2011-10-30].
  2. Michele White: Spicy Horse spins off Spicy Pony (ang.). Avault, 2009-12-21. [dostęp 2011-10-30].
  3. Brandon Boyer: American McGee’s Spicy Horse Chooses UE3 (ang.). Gamasutra, 2007-09-27. [dostęp 2011-10-30].
  4. EA and Spicy Horse Return to Wonderland for All-New Alice Title (ang.). EA, 2009-02-19. [dostęp 2011-10-30].
  5. Claudia Xie: American video game developer Spicy Horse taps into Chinese market (ang.). asia pacific arts, 2010-11-15. [dostęp 2011-10-30].

Linki zewnętrzne | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Spicy Horse" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy