Super Robot Monkey Team Hyperforce Go!


Super Robot Monkey Team Hyperforce Go! w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Super Robot Monkey Team Hyper Force Go! (2004–2006) – amerykański serial animowany.

Spis treści

Opis fabuły | edytuj kod

Serial opowiada o losach chłopca imieniem Chiro, który na przedmieściach miasta Shuggazoom natknął się na porzuconego Super Robota. Pod pretekstem poszukiwania przydatnych części wszedł do środka i posiadł starożytną Moc Naczelnych. Pociągając za dźwignię wewnątrz robota ożywił pięć Robo-Małp o nadzwyczajnych mocach i inteligencji. Razem chronią ukochane miasto – Shuggazoom – przed ich największym wrogiem, którym jest Król Szkielet.

Na początku trzeciej serii Sparks i Gibson rywalizowali o to, kto ma pozostać szefem drużyny, gdy Antauri opuścił to miejsce zostając srebrną małpą. Postanowiono, że to on zadecyduje o tym, kto będzie pełnił obowiązki dowódcy, jeżeli Chiro i Antauri nie będą w stanie tego czynić: ten niespodziewanie wybiera Novę.

Bohaterowie | edytuj kod

  • Chiro – główny bohater opowieści. Po pociągnięciu dźwigni posiadł moc naczelnych tylko on zna język Robo-Małp jego atakami są: świetlny kop, grzmiąca pięść, błyskawice Chiro, mega małpi krzyk i moc naczelnych.
  • Antari – czarna Robo-Małpa (w późniejszym czasie srebrna Robo-Małpa) pełniąca w drużynie rolę mędrca i przewodnika. Jest spokojną Robo-Małpą i bardzo mądrą. Jego moce to mega małpi krzyk, przenikanie, medytacja, szpony zniszczenia i moc naczelnych oraz jego nowym ciosem jest mega małpia łapa.
  • Sprx77 (Sparks) - czerwona Robo-Małpa, bardzo kochliwy typ Robo-Małpy zakochany w Novie i Aurorze 6. jego moce to np. mega magnetyczna kula obronna raczej jego moce kojarzą się na pewno z bólem.
  • Gibson – niebieska Robo-Małpa, która jest typem naukowca. Posiada ręce-świdry. Jego ulubiony atak to "świdrowy odkurzacz". Jego nowy atak to "wirujący oszałamiacz" w jego znaczeniu: moc zatrzymujących energię strzał. Ponad wszystko ceni sobie logikę i nie wierzy w taką moc jak magia. Pilotuje Rakietową Pięść 4. Jego prawdziwe imię to Mr Hal Gibson, umie on wywiercić np dziurę w Przeciwniku.
  • Nova – żółta Robo-Małpa, jej ataki to kłująca obręcz spóźniony kaset lub pięści mocy. kochliwy i uczuciowy typ Robo-Małpy zakochana w Sparksie i mężnym Kocie z Caturii (brat Nikity). nie lubi zimna.
  • Otto – to zielona Robo-Małpa i spełnia rolę mechanika. Ma ręce-piły, a jego ulubionym atakiem są "piły energii". Jego nowy atak to "pionowe cięcie rydwanu". Jego pojazdem jest Miażdżąca Stopa 5. Jest nadzwyczaj utalentowany i potrafi wszystko naprawić i szybko poznaje nowych przyjaciół oraz występował raz w cyrku.

Słoneczni Jeźdźcy | edytuj kod

Są bohaterami bardzo lubianego przez Chiro programu telewizyjnego. Pojawiają się w tylko w kilku odcinkach: raz jako ludzie Króla Szkieleta, później we śnie Chiro i ostatecznie jako sprzymierzeńcy drużyny Robo-Małp. Słoneczni Jeźdźcy posiadają też wspólny atak o nazwie "Super Słoneczne Uderzenie". Mają również własnego robota, Nebutrona 7, który później został wzbogacony o wiertło i nazwany Nebutron 8. W ich skład wchodzą:

  • Johnny Sunspot – młody geniusz, wymyśla gadżety dla Jeźdźców. Jego rękawice tworzą czarne dziury, a najpotężniejszym atakiem do jego dyspozycji jest "uderzenie czarnej dziury". Sprzymierzony z Królem Szkieletem o mało nie traci życia po namowie przez Chiro, aby zbliżył do siebie swoje rękawice. Potem pomagają w pokonaniu zła
  • Super Kwazer – przywódca Jeźdźców Słońca. Jego najlepszą bronią jest "gorące uderzenie słonecznego kasku/blasku".
  • Aurora Sześć – jedyna kobieta w składzie. Jej najmocniejszy atak to "Słoneczny ogłuszający atak", wyzwalany przez blaster (laserowa broń palna).

Inni | edytuj kod

  • Jin May – Robot/dziewczynka, którą Chiro bardzo lubi. Kiedyś była sterowana i uległa Sokko, teraz samodzielna. W odcinku Dzikie ziemie, cz. 2, gdy Robo-Małpy wyruszyły w kosmos, aby ścigać Potomka Ciemności, stała się na ten czas obrończynią Shuggazoom.
  • Nikita – kotka, która miała swoją rodzinę na planecie Caturia (ang. Cat – kot). Chiro i Robo-Małpy pomagają w obronie jej planety przed ogromnymi komarami – Mantidotami.
  • Suppa – żaboid, który tak jak Gibson, jest naukowcem swojej drużyny, analogicznej do drużyny Chira, która nie pojawiła się w innych odcinkach. Połączony losem z Gibsonem, gdy obaj odłączają się na nieprzyjazną, dziką planetę.
  • Alyana – dziewczyna, która pomogła Robo-Małpom i Chiro pokonać komandora. Gdy zniszczyli komandora, Alyana postanowiła wraz z innymi ludźmi, którzy przeżyli atak komandora, odbudować swoją planetę.
  • Kapitan Shuggazoom – kiedyś wielki bohater miasta Shugazoom teraz niestety zestarzały bohater. Przyjaźnił się z Alchemikiem. Kapitan Shuggazoom dał mu srebrną Robo-Małpę do budowy aby ta Robo-Małpa pomagała Kapitanowi Shuggazoom. Obecnie srebrną Robo-Małpą stał się Antauri, ale był czarną Robo-Małpą.
  • Cosik – mały i przyjazny stworek, który jednak przeobraża się w bestię w chwilach strachu. Król Szkielet zainfekował go wirusem i pozostawił na Strażniku 7 (księżycu Shuggazoom), skąd drużyna Robo-Małp wzięła go na pokład. Zakażeniu ulegają Super Robot i Gibson, reszta Małp zostaje wcześniej uodporniona dzięki liźnięciu Cosika.
  • Robo-Małpoludy – wielkie Robo-Małpy w zasadzie Robo-Goryle, które pomogły Robo-Małpom i Chiro pokonać Lorda Tic-Taca.
  • Jin May jako super-robot – jest to Jin May o zmienionym wyglądzie i wzroście super-robota. Za pierwszym razem przez Soko jest zła, za drugim jest dobra, ale przez większość odcinka nie ma głowy.

Czarne charaktery | edytuj kod

  • Potomek Ciemności/Robal Króla Szkieleta – Tak naprawdę był on władcą Króla Szkieleta. Jeden z potomków ciemności (Prawdopodobnie jeden z silniejszych). Jak sama nazwa wskazuje, ma postać ogromnego robala. Ukryty w Kopalni Zagłady. Jego celem jest sianie chaosu i zniszczenia. Przez jakiś czas był połączony z głową Króla Szkieleta. Został ostatecznie zlikwidowany przez Robo-Małpy.
  • Król Szkielet – czarny charakter, chce za wszelką cenę zniszczyć miasto Shuggazoom. To on stworzył Robo-Małpy (gdy był jeszcze człowiekiem). Niebezpieczny i złowieszczy. W jednym z odcinków I serii walczył z Chiro i prawie go pokonał. Jego broń to magia i kościana laska. Na końcu II serii jego dusza została w uwolnionym Potomku Ciemności. Na końcu IV serii wskrzesza go Valina, a on w ramach rewanżu ją niszczy.

Słudzy Króla Szkieleta | edytuj kod

  • Droid-Szkielet – sługa Króla Szkieleta. Dawniej nosił imię Potwór Telewizyjny lub w skrócie Potwór TV. Po wchłonięciu technologii BVX55, super komputera, pozyskał nowe uzbrojenie i zdolności. Wielokrotnie walczył z Robo-Małpami chcąc je zniszczyć. Ma prawie niezniszczalny pancerz.
  • Mandaryn – pomarańczowa i zła Robo-Małpa. Występuje on w kilku epizodach, więc nie wiadomo o nim zbyt wiele. Wiemy tylko, że kiedyś był dobry i przewodził wtedy grupie, był zarazem nauczycielem pozostałych małp oraz najsilniejszą Robo-Małpą. Ma świetlny miecz, a kiedyś miał też świetlną tarczę. Na końcu I serii został zmutowany, a na początku II serii został on zastąpiony przez swojego klona. Teraz siedzi w Potomku Ciemności, ale powrócił na końcu III serii.
  • Klon Mandaryna - został stworzony jako ulepszony i nowy Mandaryn pojawił się on w trakcie uwięzienia prawdziwego Mandaryna, obecnie klon prawdziwego Mandaryna ma być sługą dla Króla Szkieleta i wrogiem dla Robo-Małp jego broń to niebieski laser i niebieska ochronka w formie płaskiej kuli
  • Lord Tic-Tac – kiedyś człowiek z mechaniczną nogą, później zmienił wszystkie części ciała na mechaniczne. Kolekcjonuje wszystko co się da. Połączył siły z Królem Szkieletem, aby zniszczyć Robo-Małpy. Nie wiadomo o nim zbyt wiele, bo widziano go tylko w 3 (!) odcinkach.
  • Valina – wiedźma strzegąca świątyni w dżungli Króla Szkieleta, przy której miał powrócić Król Szkielet i Potomek Ciemności. Została pokonana przez Robo-Małpy i Chiro. Powraca w odcinku 43 a potem dąży do ożywienia Króla Szkieleta (możliwe jest, że była w nim zakochana).
  • Windziarz – potwór poziomu drugiego będący pół-człowiekiem, pół-windą, mający na swoim ciele przyciski. Uprowadzał mieszkańców Shuggazoom z miasta do Kopalni Zagłady, by kopali szyb, który miał ułatwić Królowi Szkieletowi zbudzenie Potomka Ciemności.
  • Władca Xan – król planety Mistyków Veronu, dostawszy się pod wpływ Króla Szkieleta stał się zły. Pokonany przez Chiro i Robo-Małpy.

Poddani Króla Szkieleta | edytuj kod

  • Szkieletowcy – kościotrupy – słudzy Króla Szkieleta. Czasami poruszają się na motocyklach.
  • Szkieletostrażnicy – człekokształtni strażnicy pilnujący dżungli w strefie straconych lat. Pojawili się w odcinkach dzikich ziemi.
  • Szkieletosmok – kościany smok na którym przemieszczał się Król Szkielet. Nie ma przednich łap. Pojawiał się w odcinku Król Szkielet i Powrót Słonecznych Jeźdźców.
  • Szkieletodaktyle – kościane pterodaktyle. Pojawiły się w odcinku Dzikie ziemie, cz. 1.
  • Szkieletozaur – kościany dinozaur. Pojawił się w odcinku Dzikie ziemie, cz. 1. Został zniszczony przez Chiro.
  • Szkieletopająk – kościany pająk. Pojawił się w odcinku Dzikie ziemie, cz. 1.
  • Szkeletonietoperze – szkieletowe nietoperze. Pojawiły się pod ziemią.
  • Wielki szkieletogryzoń – wygląda jak chomik, ma wielkie łapy wyrastające z szyi.

Inni | edytuj kod

  • Morlan – sługa Króla Szkieleta tylko przez chwilę ponieważ król Szkielet wchłonął jego magię do swojej broni. Jednak w czwartej serii powrócił ale został pokonany przez Robo-Małpy, Chiro i Jin May. Znana forma Morlana to Lodowy Olbrzym.
  • Skurk – władca planety Saturix 7, który został złapany w pułapkę Robo-Małp i Chiro.
  • Wigglenog – najpotężniejszy z Nogów spełniający trzy życzenia. Uwięziony w kosmicznej klatce, a uwolniony przez pomyłkę przez Sparksa dzięki zakazanemu życzeniu. Dzięki Otto i jego prośbie o odwrócenie biegu wydarzeń, Wigglenog zostaje ponownie uwięziony.
  • Soko – mini-małpka naprawdę nie będąca nawet małpką, kiedyś sterowała Jin May.
  • Lug – chłopak przemieniony w złego olbrzyma, dzięki Chiro znów stał się normalny.
  • Krabolot – zmutowane z trzech różnych gatunków stworzenie. W skład wchodzą: krab, roślina, nietoperz. Pomógł Królowi Szkieletowi dowiedzieć się co stanowi o "niezwykłości" Chiro.
  • Gayruss Krinkle – wielki fan drużyny Robo-Małp, koniecznie chce się do niej dostać – zna nawet ich tajny okrzyk. Gdy Chiro odmawia przyjęcia do drużyny, Krinkle postanawia pozbyć się Chiro i zająć jego miejsce. Po jego pokonaniu został oddany do więzienia o zaostrzonych rygorach na planecie Strażnik 7, gdzie doszło do incydentu w 3 odcinku IV serii. Tam stworzył maszynę, do której przeniósł Chiro i Robo-Małpy do własnego świata Kinklezoom, lecz po wydostaniu się drużyny z myśli Krinkle’a, on został wchłonięty do własnej maszyny.
  • Kustosz – zły właściciel muzeum w Shugazoom.
  • Morris – mutant który wygląda jak umięśnione oko i jest wrogiem Komandora.
  • Komandor – zły porucznik w galaktyce.
  • Pattrolboty – roboty służące złemu Komandorowi w IV serii.
  • Potomkowie ciemności – często zwane demonami (choć to nie do końca prawda – demon ma inną genezę powstania, z założenia demon jest to zły duch) istoty zrodzone z czystego zła. Tak jak samo zło przyjmują różne postacie. Żyją w tzw. Krainie umarłych w której nie może przeżyć nic z wyjątkiem ich samych oraz maszyn i półmaszyn (np. Robo-Małp). Celem istnienia tych stworzeń jest unicestwianie i sianie chaosu.

Robo-Małpy i Chiro jako potwory | edytuj kod

  • Latające Oko Króla Szkieleta hipnotyzowało Robo-Małpy i mieszkańców Shugazoom w zombie-niewolników.
  • Gibson zarażony wirusem Króla Szkieleta stał się Robo-Małpo-Potworem.
  • Otto stał się Robo-Małpoludem, ponieważ został zahipnotyzowany przez Lorda Tic-Taca.
  • Chiro stał się Tekroidem A88.
  • Sparks pod wpływem Ognia Nienawiści przeszedł na stronę Mandaryna i Valiny.
  • Chiro stał się duchem w 4 odcinku IV serii wtedy też dowiadujemy się że Valina żyje i próbuje wskrzesić Króla Szkieleta.

Planety | edytuj kod

  • Shuggazoom – bliżej nieokreślona metropolia, której strzeże Chiro wraz ze swoją drużyną cierpiące ze względu na nieustanne ataki na nie samo lub na drużynę Robo-Małp.
  • Planetoida Q – latająca planeta nad którą zapanował Król Szkielet, a wyzwolona przez Chiro. Po tym wydarzeniu planeta ma kształt Robo-Małpy.
  • Saturix 7 – miejsce odnalezienia Cosika.
  • Twierdza Kości – statek Króla Szkieleta, jest zbudowana z kości.
  • Planeta szkeletów – planeta została budowana przez szkelety.

Przeobrażenia | edytuj kod

  • Antauri – zmiana z czarnej robo-małpy w srebrną
  • Mandaryn – zmiana z Robo-Małpy w małpę bez mechanicznych części (obandażowaną), później zmiana w umięśnionego androida z wyrzutnią rakiet, następnie zostaje połączony z mazią Króla Szkieleta i zostaje zastąpiony klonem, na końcu prawie cały w mazi; jedno oko wydłubane drugie bardzo małe
  • Potwór TV – najpierw czarny, całkowicie podwładny Królowi Szkieletowi, później po połączeniu z super-komputerem ma biały kolor i jeden cel – zniszczyć Robo-Małpy
  • Król Szkielet – najpierw czaszka, peleryna i prześwitujące wnętrzności, później sama głowa przyłączona do robala, a na końcu czaszka, peleryna i berło (ożywiła go Valina)

Wersja polska | edytuj kod

Opracowanie i udźwiękowienie wersji polskiej: na zlecenie Jetix – Studio Eurocom
Reżyseria: Dorota Prus-Małecka
Dialogi:

Dźwięk i montaż:

Kierownictwo produkcji: Marzena Omen-Wiśniewska
Udział wzięli:

i inni

Tekst piosenki: Andrzej Gmitrzuk
Śpiewały: Katarzyna Łaska i Magdalena Tul
Kierownictwo muzyczne: Piotr Gogol

Odcinki | edytuj kod

  • Serial był emitowany w Polsce na kanale Jetix.
  • Premiery w Polsce:
    • I (odcinki 1-13) i II seria (odcinki 14-26) – 5 grudnia 2005 roku,
    • III seria (odcinki 27-39) – 11 marca 2006 roku,
    • IV seria (odcinki 40-52) – 4 września 2006 roku.
  • Od 21 lutego 2007 roku serial był emitowany na kanale TV4 – I i II seria (odcinki 1-26).

Spis odcinków | edytuj kod

Linki zewnętrzne | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Super Robot Monkey Team Hyperforce Go!" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy