Sygnet (logo) w encyklopedii
Z Wikipedii, wolnej encyklopedii To jest najnowsza wersja przejrzana, która została oznaczona 20 mar 2020. Od tego czasu wykonano 1 zmianę, która oczekuje na przejrzenie. Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania Logo NBC zaprojektowane przez Chermayeff & Geismar. U góry symbol graficzny (sygnet), poniżej logotyp Przykład logo firmy Apple, którego elementem jest sam sygnetSygnet – symbol graficzny, który jednoznacznie kojarzy się z daną marką, firmą lub organizacją. Sygnet jest często wykorzystywany zamiast pełnego logo, szczególnie kiedy brakuje miejsca na przedstawienie całego znaku. Sygnet wraz z logotypem (przekazem tekstowym) tworzą logo. Słynnym sygnetem jest np. nadgryzione jabłko marki Apple, czy graficzny znak Pepsi.
Pełne logo najczęściej łączy logotyp z sygnetem, choć oba te elementy nie są konieczne, aby stworzyć znak firmowy. Niektóre marki decydują się na sam logotyp, inne na sam sygnet[1].
Logo może mieć dodatkowy element – claim, czyli hasło marki, które zwykle umieszcza się pod sygnetem/logotypem.
Przypisy | edytuj kod
- ↑ Logo a logotyp - najbardziej znaczące różnice. [dostęp 2016-11-20].
Bibliografia | edytuj kod
- Andrzej Ludwik Włoszczyński: Po co ci logo?. Wydawnictwo internetowe e-bookowo, 2015. ISBN 978-83-7859-543-4.