Szablon:Mecz piłkarski


Szablon:Mecz piłkarski w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania  Dokumentacja szablonu zobacz historia odśwież

Spis treści

Użycieedytuj kod

Aby użyć szablonu, należy skopiować tekst z ramki, wkleić do artykułu i uzupełnić, wpisując odpowiednie dane po znaku "=".W przypadku braku danych nic nie wpisywać - pozostawić parametr nie zmieniony (nie kasować go).

Uwaga:Przed użyciem wersji z parametrem drużyna_Fb upewnij się, że istnieją już szablony tych drużyn w tym miejscu. Szablon porównuje kraje pochodzenia drużyn - jeżeli są to inne kraje wtedy automatycznie wyświetla flagi przy ich nazwach. Jeżeli z tego powodu otrzymujesz błąd upewnij się co do poprawności wypełnienia szablonu {{Fb team (nazwa drużyny)}}. Wszelkie informacje na ten temat znajdziesz tutaj.

Opcjonalne parametry dla wszystkich rodzajów:

 |numer = |raport = |karne1 = |karnewynik = |karne2 = 

Opcjonalne parametry dla wersji z ISO:

 |drużyna1_wariant = |drużyna2_wariant = 

Te dwa parametry należy używać tylko gdy są potrzebne (niepuste), a służą one do uzyskania innego wariantu flagi niż podstawowy. Więcej informacji o wariantach flag znajdziesz w Wikiprojekt:Szablony flag.

Użycie <div id>edytuj kod

W szablon wbudowano kotwicę albo uchwyt (ang. anchor) dla linków wewnętrznych HTML. Opcja ta jest aktywna tylko dla dwóch rodzajów parametru drużyna_ISO, drużyna_Fb. Przykład działania takiego linku jest tutaj (poniżej jego schemat)
[[Szablon:Mecz_piłkarski/opis#POL-PRT|tutaj]]

Dataedytuj kod

Data powinna być wstawiana w uproszczony sposób
 |data = |11|10|2006|20:30 [[CET]]
W przypadku braku informacji o godzinie rozpoczęcia meczu proszę nie usuwać tego parametru i pozostawić go pusty tak jak poniżej:
 |data = |11|10|2006| 

Stadionedytuj kod

Istnieje możliwość przyspieszenia czasu poświęcanego na wypełnianie szablonu i wpisanie słowa gospodarz dla parametru stadion. Ma to zastosowanie w przypadku rozgrywania meczu na macierzystym stadionie drużyny pełniącej rolę gospodarza meczu. Ułatwienie to jest możliwe w przypadku wcześniejszego wpisania danych stadionu do szablonu {{Fb team (nazwa drużyny)}}. Wszelkie informacje na ten temat znajdziesz tutaj.

Przykładedytuj kod

Uwaga! Szablon może wyglądać nieco inaczej na właściwym (białym) tle artykułu

{{Mecz piłkarski |data = |11|10|2006|20:30 [[czas środkowoeuropejski|CET]] |drużyna1 = {{reprezentacja|POL|pn}} |wynik = 2:1 |wynik po I połowie = (2:0) |drużyna2 = {{reprezentacja|PRT|pn}} |gol1 = [[Euzebiusz Smolarek|Smolarek]] {{gol|9}} {{gol|18}} |gol2 = [[Nuno Gomes|Gomes]] {{gol|90+2}} |stadion = [[Stadion Śląski]], [[Chorzów]] |widzów = 46 000 |sędzia = [[Wolfgang Stark]] ({{Państwo|DEU}}) |kartki1 = |kartki2 = |wygrała = 1 }} 

Efekt końcowy będzie taki:

Szablon z rzutami karnymiedytuj kod


Przykładowe wypełnienie

{{mecz piłkarski |data = [[26 czerwca]] [[2006]]<br />21:00 [[Czas letni|CEST]] |drużyna1 = {{reprezentacjaL|CHE|pn}} |wynik = 0:0, po dogrywce |wynik po I połowie = |raport = [http://www.fifa.com/worldcup/matches/round=97410200/match=97410054/index.html#nosticky raport] |drużyna2 = {{reprezentacja|UKR|pn}} |stadion = [[RheinEnergieStadion|FIFA WM-Stadion Köln]], [[Kolonia (Niemcy)|Kolonia]] |widzów = 45 000 |sędzia = [[Benito Archundia]] (Meksyk) |gol1 = |gol2 = |karne1 = [[Marco Streller]] {{Karny-pudło}}<br />[[Tranquillo Barnetta]] {{Karny-pudło}}<br />[[Ricardo Cabanas]] {{Karny-pudło}} |karnewynik = 0:3 |karne2 = {{Karny-pudło}} [[Andrij Szewczenko]]<br />{{Karny-gol}} [[Artem Miłewski]]<br />{{Karny-gol}} [[Serhij Rebrow]]<br />{{gol}} [[Ołeh Husiew]] |wygrała = 2 }} 
Znacznik
<br />

odpowiada przeniesienie jednej linijki w dół.

Zobacz też:edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Szablon:Mecz piłkarski" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy