Szara propaganda


Szara propaganda w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Szara propaganda jest to rodzaj propagandy która charakteryzuje się tym że źródło jej pochodzenia jest dla odbiorcy nieznane i może się on jedynie domyślać jej pochodzenia[1]. Przykładem takich działań są działania brytyjskiego Komitetu Propagandy Podziemnej (Underground Propaganda Committee, UPC) w czasie II wojny światowej polegające na rozprzestrzenianiu plotek o rzekomej nowej brytyjskiej broni umożliwiającej podpalenie morza[2].

Zobacz też | edytuj kod

Przypisy | edytuj kod

  1. StanleyS. Newcourt-Nowodworski StanleyS., Czarna propaganda, JoannaJ. Rumińska (tłum.), Kraków: Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, 2008, s. 22, ISBN 978-83-240-0936-7, OCLC 832966232 .
  2. StanleyS. Newcourt-Nowodworski StanleyS., Czarna propaganda, JoannaJ. Rumińska (tłum.), Kraków: Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, 2008, s. 158, ISBN 978-83-240-0936-7, OCLC 832966232 .
Na podstawie artykułu: "Szara propaganda" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy