T-JET


Fiat T-Jet w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii (Przekierowano z T-JET) Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

T-Jet – rodzina rzędowych, czterocylindrowych silników benzynowych o rozrządzie DOHC i 4 zaworami na cylinder produkowanych przez koncern samochodowy Fiat. Został oparty na silniku 1.4 StarJet 16V produkowany od 2003 roku. Silniki te są wyposażone w elektroniczny, wielopunktowy wtrysk paliwa, posiadają turbodoładowanie. Silniki te charakteryzują się bardzo dobrą czystością spalin, niewielkim zużyciem paliwa i dobrymi osiągami. Silniki T-Jet mają pojemność 1,4 l. Słabszy ma 120 KM, natomiast mocniejszy – 150 KM oraz funkcję Overboost która przy nagłym, dużym otwarciu przepustnicy chwilowo dopuszcza zwiększone ciśnienie turbodoładowania. Gama silników T-Jet weszła do produkcji w 2007 r. Następcą rodziny 1,4 TurboJet są jednostki 1,4 MultiAir, który są zmodernizowanymi jednostkami 1,4 T-Jet. Mimo wprowadzenia następcy silniki były produkowane równolegle[1].

Spis treści

Awaryjność/Trwałość | edytuj kod

Największymi mankamentami tej jednostki są awarie Turbosprężarki IHI – pękający korpus, ubytki płynu chłodzącego i przedwczesne zużycie sprzęgła w którym zastosowano dwumasowe (dotyczy to mocniejszych wersji). Poza awariami wyżej wymienionego osprzętu nie zanotowano większych problemów. Silnik uważany jest za trwały i bez problemu można przejechać ponad 200tys/km bez najmniejszych awarii. Trwałość i mała awaryjność to zasługa prostej nieskomplikowanej konstrukcji, która jedynie została wsparta przez turbodoładowanie[1].

Występowanie | edytuj kod

Modele wyposażone w silnik z rodziny T-Jet:

Przypisy | edytuj kod

  1. a b Silniki benzynowe – Silniki Fiat – Silnik 1.4 16V T-Jet, motobenzyna.pl [dostęp 2019-08-01] .

Zobacz też | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "T-JET" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy