TV Asahi


TV Asahi w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania Główna siedziba telewizji Asahi.

TV Asahi Corporation (jap. 株式会社テレビ朝日 Kabushiki-gaisha Terebi Asahi) – japońska stacja telewizyjna, istniejąca od 1957 roku, z siedzibą w tokijskiej dzielnicy Minato. Siostrzanym medium telewizji jest gazeta Asahi Shimbun. W 2013 roku spółka zatrudniała około 1100 pracowników, a jej aktywa finansowe zostały oszacowane na 100 mln jenów[1].

Spis treści

Historia | edytuj kod

Telewizja Asahi została założona w listopadzie 1957 jako Nippon Educational Television (jap. 株式会社日本教育テレビ Kabushiki-gaisha Nihon Kyōiku Terebi). Oficjalną licencję jako JOEX-TV otrzymała dwa lata później, zmieniając potem nazwę na NET.TV. W kwietniu 1961 roku zostało rozpoczęte całodniowe nadawanie, natomiast sześć lat później rozpoczęto emisję w kolorze. W kwietniu 1977 nazwa telewizji została skrócona do TV Asahi[2].

W październiku 1996 uruchomiony został serwis All-Nippon News Network (ANN) (jap. オールニッポンニュース・ネットワーク Ōru Nippon Nyūsu Nettowāku), co poskutkowało licznymi reformami, jak choćby ujednoliceniem nowego logo korporacji. Latem 2002 roku, telewizja zanotowała najlepszą oglądalność w Japonii, podczas meczu Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej: Japonia – Tunezja (45,5%). Rok później, główna siedziba korporacji została przeniesiona do dzielnicy Minato w Tokio i zmieniła nazwę na TV Asahi Corporation[2].

Od 2000 roku spółka jest notowana na Tokijskiej Giełdzie Papierów Wartościowych[3].

Emisja | edytuj kod

Telewizja Asahi jest transmitowana poprzez Tokyo Skytree, umiejscowioną w dzielnicy Sumida. Korzysta także z Tokyo Tower. Dostępna jest zarówno w formacie analogowym, jak i w formacie cyfrowym[1].

Programy | edytuj kod

Telewizja Asahi emituje popularne na świecie opery mydlane oraz seriale tokusatsu, wśród których można wyróżnić:

Głównie jednak TV Asahi jest znana z licznie emitowanych anime takich jak[4]:

Przypisy | edytuj kod

  1. a b c Corporate profile (ang.). Asahi Shimbun Corporation. [dostęp 2014-04-07].
  2. a b TV Asahi history (ang.). Asahi Shimbun Corporation. [dostęp 2014-04-07].
  3. 9409:JP TV Asahi Corp. (ang.). Bloomberg L.P.. [dostęp 2014-04-07].
  4. TV Asahi (ang.). Anime News Network. [dostęp 2014-04-07].

Linki zewnętrzne | edytuj kod

Kontrola autorytatywna (stacja telewizyjna):
Na podstawie artykułu: "TV Asahi" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy