Team Ico


Team Ico w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Team Icojapoński producent gier komputerowych założony przez Fumito Uedę, tworzący dla Sony Computer Entertainment. Zespół stworzył takie gry jak Ico i Shadow of the Colossus (obydwie na PlayStation 2). Obecnie firma pracuje nad The Last Guardian[1][2].

Gry | edytuj kod

W produkcji | edytuj kod

W produkcji znajduje się gra The Last Guardian, w Japonii znana jako Hitokui no Ōwashi Trico (jap. 人喰いの大鷲トリコ Hitokui no Ōwashi Toriko), tytuł roboczy: Project Trico[3]. Była projektowana i reżyserowana przez Fumito Uedę i będzie podobna pod względem stylistyki, tematyki i rozgrywki do poprzednich tytułów, nad którymi pracował, czyli Ico oraz Shadow of the Colossus, choć nie wiadomo, czy będzie z nimi bezpośrednio związana fabularnie[4]. Bohaterem gry jest młody chłopiec, który zaprzyjaźnia się z dużym, podobnym do gryfa stworzeniem Trico i razem z nim ucieka przed poszukującymi ich strażnikami[4]. Gracz, kontrolując chłopca, będzie musiał manipulować Trico jak prawdziwym zwierzęciem, na przykład wabiąc go jedzeniem i wykorzystywać, by dostać się na wyżej położone lub odległe miejsca. Później zyska możliwość wydawania stworzeniu bezpośrednich poleceń[4].

Produkcja gry trwa od 2007 roku, a oficjalnie zapowiedziana została na Electronic Entertainment Expo w 2009 roku z zamiarem wydania w 2011 roku wyłącznie na konsolę PlayStation 3[3][5]. Od tego czasu jej premiera była wielokrotnie przekładana oraz pojawiały się równie komplikacje, jak na przykład odejście Uedy jako pełnoetatowego pracownika Team Ico, choć pozostał on konsulatem w sprawie projektu[5]. Data wydania oraz platformy docelowe pozostawały przez długi czas nieznane, lecz w sierpniu 2013 roku Sony zapewniło, że gra jest nadal w produkcji[2]. W czerwcu 2014 roku redaktorzy serwisu IGN napisali, iż prace nad tytułem zostały ostatecznie anulowane, lecz przedstawiciele Sony zaprzeczyli tej wiadomości[5]. W lutym 2015 roku na stronie amerykańskiego urzędu patentowego ukazała się informacja o porzuceniu znaku handlowego z tytułem gry, jednak firma Sony oświadczyła, że produkcja gry nie została przerwana[6]. The Last Guardian zaprezentowano ponownie na konferencji Sony podczas targów E3 w 2015 roku. Na E3 w 2016 roku ogłoszono, że jej premiera nastąpi 25 października 2016 roku[7], później opóźniono ją do 6 grudnia 2016 roku[8].

Przypisy | edytuj kod

  1. Team Ico – The Last Guardian na E3 [dostęp 2009-12-25]
  2. a b Kevin Gifford: Fumito Ueda discusses Ico, Shadow of the Colossus and the still-in-progress Last Guardian (ang.). Polygon, 2013-08-21. [dostęp 2014-01-02].
  3. a b Ryan Clements: E3 2009: Team ICO Presents The Last Guardian (ang.). IGN, 2009-06-02. [dostęp 2014-01-02].
  4. a b c Oli Welsh: The Last Guardian Preview (ang.). Eurogamer, 2011-03-02. [dostęp 2014-01-02].
  5. a b c Jakub Mirowski: Sony dementuje pogłoski o anulowaniu The Last Guardian (pol.). Gry-Online, 2014-06-08. [dostęp 2014-06-08].
  6. Daniel Kłosiński: The Last Guardian nadal powstaje – zapewnia Sony (pol.). Eurogamer, 2015-02-17. [dostęp 2015-02-17].
  7. Kyle MacGregor: The Last Guardian launches October 25 (ang.). destructoid.com, 2016-06-14. [dostęp 2016-06-14].
  8. Shuhei Yoshida: An Update on The Last Guardian (ang.). blog.us.playstation.com, 2016-09-12. [dostęp 2016-09-12].
Na podstawie artykułu: "Team Ico" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy