The Daily Telegraph


The Daily Telegraph w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

The Daily Telegraph – brytyjski dziennik poranny o profilu konserwatywnym[2], założony przez pułkownika Arthura B. Sleigha w 1855 w Londynie[3]. Towarzyszył mu slogan „Największy, najlepszy i najtańszy dziennik w świecie”. Aktualnie właścicielem jest Press Holdings.

Od 1961 wychodzi siostrzany „The Sunday Telegraph”. W 1937 został połączony z założonym w 1772 „The Morning Post[4]. „The Daily Telegraph” zapoczątkował w prasie brytyjskiej tzw. penny press[3], czyli „gazetę za grosik”.

W 2004 dziennik był sprzedawany w nakładzie ok. 930 tys. egzemplarzy, co dawało mu pierwsze miejsce w prasie brytyjskiej („The Times” 620 tys., „The Independent” 230 tys., „The Guardian” 400 tys.).

Przypisy | edytuj kod

  1. FredF. McConnell FredF., Tony Gallagher exits as Daily Telegraph editor, „The Guardian”, 21 stycznia 2014, ISSN 0261-3077 [dostęp 2020-02-06]  (ang.).
  2. BryanB. Curtis BryanB., Strange days at the Daily Telegraph, „Slate”, 25 października 2006, ISSN 1091-2339 [dostęp 2020-02-06]  (ang.).
  3. a b The Daily Telegraph - British newspaper, Encyclopedia Britannica [dostęp 2020-02-06]  (ang.).
  4. About Us – The Telegraph, corporate.telegraph.co.uk [dostęp 2020-02-06] .

Bibliografia | edytuj kod

Kontrola autorytatywna (dziennik):
Na podstawie artykułu: "The Daily Telegraph" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy