The Sims


The Sims w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

The Simskomputerowa gra symulacyjna, stworzona przez firmę Maxis, a wydana 31 stycznia 2000 roku w Stanach Zjednoczonych przez Electronic Arts[2]. Od czasu wydania sprzedała się w ponad szesnastu milionach kopii na całym świecie, dzięki czemu otrzymała tytuł najlepiej sprzedającej się gry na komputery osobiste w historii gier[3].

Spis treści

Rozgrywka | edytuj kod

The Sims nie posiada zdefiniowanego celu, jaki gracz ma osiągnąć. Gracz ma jedynie za zadanie organizowanie czasu kierowanym przez niego wirtualnym postaciom, zwanym Simami i pomaganie im w osiąganiu ich własnych celów rozwojowych. Z tego powodu gra może potencjalnie toczyć się w nieskończoność.

Gracz wydaje polecenia, co Simowie mają robić w danym czasie, np. czy mają się bawić, czytać, ćwiczyć swoje umiejętności. Dzięki skryptom sztucznej inteligencji, postacie posiadają wolną wolę i wykonują czynności w odpowiedniej kolejności. Ponadto Simowie potrzebują rozrywek w swoim życiu; jeżeli jej nie otrzymają, pasek szczęścia (rozrywki) będzie się obniżał, a Simowie popadną w depresję.

Technologia | edytuj kod

The Sims używa kombinacji technik trójwymiarowej i dwuwymiarowej grafiki. Simy są trójwymiarowymi wielopoligonowymi obiektami, ale domy i wszystkie obiekty w nich to prerenderowane bitmapy.

Dodatki do gry | edytuj kod

Konwersje | edytuj kod

The Sims zostało przeniesione z platformy Microsoft Windows na niektóre konsole. Mimo iż wyniki sprzedaży były znaczące, gry nie odniosły sukcesu porównywalnego z wydaniami wersji na PC.

Sequele | edytuj kod

 Osobny artykuł: The Sims (seria).

Odbiór gry | edytuj kod

W 2002 roku, The Sims stała się najlepiej sprzedającą się grą PC w historii, deklasując tym samym grę Myst. Gra była popularna nie tylko wśród dominujących na rynku gier młodych graczy płci męskiej, lecz również w kręgach dziewcząt (po około 50% sprzedaży dla obydwu płci)[potrzebny przypis].

Niekończąca się rozgrywka była już wcześniej wykorzystywana w innych grach, na przykład w serii gier Harvest Moon (wydanych jedynie na Super Nintendo), ale The Sims zdobył największą popularność. Gry takie (na przykład Animal Crossing), zostały rozsławione właśnie dzięki sukcesowi The Sims.

Przypisy | edytuj kod

  1. The Sims (PC). Gry-Online. [dostęp 2015-12-03].
  2. a b The Sims (ang.). GameSpot. [dostęp 2015-12-03]. [zarchiwizowane z tego adresu (2011-09-26)].
  3. The Sims overtakes Myst - PC News at GameSpot

Linki zewnętrzne | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "The Sims" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy