The Washington Post


The Washington Post w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii To jest najnowsza wersja przejrzana, która została oznaczona 18 paź 2019. Od tego czasu wykonano 1 zmianę, która oczekuje na przejrzenie. Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

„The Washington Post” – największa i najstarsza gazeta codzienna w Waszyngtonie w Stanach Zjednoczonych. Jej założycielem był Stilson Hutchins, dziennikarz i polityk Partii Demokratycznej. Pierwszy numer ukazał się 6 grudnia 1877 roku w nakładzie 10 tysięcy egzemplarzy. Liczył cztery strony i kosztował trzy centy. Pierwsza siedziba gazety mieściła się przy 914 Pennsylvania Ave.

W pierwszych latach funkcjonowania do The Washington Post pisali Joseph Pulitzer oraz Theodore Roosevelt[1].

Dziennik jest jedynym czasopismem na świecie, które posiada własny hymn. Utwór The Washington Post March skomponował w 1889 roku John Phillip Sousa, kompozytor i dyrygent US Marine Band.

6 sierpnia 2013 podano publicznie komunikat o sprzedaży należącego od czterech pokoleń do rodziny Grahamów dziennika Jeffowi Bezosowi – prezesowi firmy Amazon.com[2].

Spis treści

Rozgłos | edytuj kod

Gazeta zdobyła światowy rozgłos przez swoje badanie afery Watergate w latach 70., w czym kluczową rolę odegrali jej reporterzy Bob Woodward i Carl Bernstein. Za dziennikarskie śledztwo obaj reporterzy otrzymali Nagrodę Pulitzera. Łącznie dziennikarze The Washington Post zdobywali ją 47 razy. Jedną, zdobytą w 1981 roku przez Janet Cooke gazeta musiała jednak zwrócić w atmosferze skandalu. Okazało się, że nagrodzony artykuł o ośmioletnim chłopcu uzależnionym od narkotyków został zmyślony. Był to jedyny taki przypadek w historii przyznawania prestiżowej nagrody[1].

Dziennikarze | edytuj kod

Przypisy | edytuj kod

  1. a b MałgorzataM. Dwornik MałgorzataM., Historia The Washington Post. Teddy Bear, Watergate i Amazon, „Reporterzy.info”, 13 listopada 2017 .
  2. Założyciel i prezes Amazon.com kupił „Washington Post”, wirtualnemedia.pl [dostęp 2017-11-20]  (pol.).

Linki zewnętrzne | edytuj kod

Kontrola autorytatywna (dziennik):
Na podstawie artykułu: "The Washington Post" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy