Theodore Levitt


Theodore Levitt w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Theodore Levitt (ur. 1 marca 1925 w Vollmerz w Niemczech, zm. 28 czerwca 2006 w Belmont w Massachusetts) − amerykański ekonomista, profesor Harvard Business School.

Sławę zyskał dzięki artykułowi "Krótkowzroczność marketingu" (Marketing Myopia), który ukazał się w Harvard Business Review w 1960 roku. Artykuł ten traktowany jest jako przełomowy dla powstania nowoczesnego marketingu. Levitt wskazuje na liczne przykłady krótkowroczności działań marketingowych ograniczonych charakterystyką produktu i sugeruje redefiniowanie rynku przedsiębiorstwa jako obszaru zaspokajania potrzeb klientów.

Theodore'owi Levittovi przypisywane jest autorstwo terminu globalizacja (artykuł Globalization of Markets, Harvard Business Review, maj-czerwiec 1983 r.).

Bibliografia | edytuj kod

Kontrola autorytatywna (osoba):
Na podstawie artykułu: "Theodore Levitt" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy