Tramwaje w Halberstadt


Tramwaje w Halberstadt w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania Schemat linii tramwajowych Wagon Gotha w Halberstadt Halberstadt tramwaj nr 45 z wagonem doczepnym. maj 1990

Tramwaje w Halberstadt – system komunikacji tramwajowej w niemieckim mieście Halberstadt. Składa się z 16,9km linii w tym 13,3km dwutorowych. Po których porusza się w ruchu liniowym 11 wagonów tramwajowych (5 typu Leoliner NGTW6-H i 6 GT4)

Spis treści

Historia | edytuj kod

Tramwaje w Halberstadt uruchomiono 23 czerwca 1887 jako tramwaj konny. Tramwajami konnymi zarządzała spółka Halberstädter Pferdebahn AG. W 1901 podjęto decyzję o elektryfikacji tramwajów. Rok później, 1 lipca, miasto przejęło tramwaje. W 1903 zelektryfikowano tramwaje, wybudowano elektrownię i zajezdnię przy Gröperstraße. W kwietniu 1945 ruch tramwajowy zawieszono z powodu poważnych zniszczeń. 18 sierpnia 1945 przywrócono ruch tramwajów. Pierwszy wagon Lowa dostarczono w czerwcu 1951. Tramwajami w Halberstadt od 1 stycznia 1982 zaczęła zarządzać VE Verkehrskombinat Magdeburg z Magdeburga. Ostatecznie przestała nimi zarządzać 25 maja 1990. Od 1991 rozpoczęto remontować linie tramwajowe, które znajdowały się w złym stanie technicznym.

Linie | edytuj kod

W mieście funkcjonują 2 linie tramwajowe:

  • 1: Hauptbahnhof – Friedhof
  • 2: Hauptbahnhof – Sargstedter Weg

W Halberstadt do niedawna działała jeszcze trzecia linia:

  • 3: Herbingstraße – Klus

Obecnie na tym odcinku w weekendy kursuje linia nr 2.

Tabor | edytuj kod

Na tabor należący do Halberstädter Verkehrs-GmbH składa się 9 wagonów liniowych oraz 5 wagonów silnikowych i 1 wagonu doczepnego służących jako wagony historyczne. Wagony liniowe:

Wagony historyczne:

  • „Lindner“ (1939r) nr 31
  • ET 1 „LOWA“ (1956r.) nr 36
  • ET 57 + wagon doczepny EB 62 nr 39+61
  • ET62 nr 30
  • TZ70 nr 29

Bibliografia | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Tramwaje w Halberstadt" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy