WWE 2K18


WWE 2K18 w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

WWE 2K18komputerowa gra sportowa o tematyce wrestlingu, stworzona przez studia Yuke’s i Visual Concepts. Została wydana przez 2K Sports 17 października 2017 na platformy PlayStation 4 i Xbox One oraz 6 grudnia tego samego roku na Nintendo Switch[1]. Jest to dziewiętnasta gra z serii WWE i piąta wydana pod nazwą WWE 2K.

Spis treści

Marketing i promocja | edytuj kod

Wrestler Seth Rollins został dyrektorem marki WWE 2K18, a jego wizerunek znajduje się na opakowaniu gry

W styczniu 2016 roku WWE i Take-Two Interactive przedłużyły na czas nieokreślony umowę o wyłączności produkcji gier z serii WWE przez 2K Games[2]. Podobnie jak ostatnie odsłony gier WWE 2K, za produkcję WWE 2K18 odpowiadają studia Visual Concepts i Yuke's[3]. 6 czerwca Cenega, oficjalny partner 2K w Polsce, Czechach, na Słowacji oraz Węgrzech, ogłosiła na swojej stronie internetowej, że WWE 2k17 jest w jej planie wydawniczym[4].

23 maja 2017 roku oddział 2K Sports oficjalnie ogłosił, że gra WWE 2K18 zostanie wydana jesienią 2017 roku[5]. 19 czerwca opublikowany został pierwszy zwiastun. Wystąpił w nim wrestler Seth Rollins. Zwiastun zapowiadał premierę gry 17 października 2017 roku, promował wydanie deluxe dostępne cztery dni wcześniej, ujawnił opakowanie z wizerunkiem Setha Rollinsa i zaprezentował hasło promocyjne gry, którym jest Be like no one (pl. Bądź jak nikt inny)[6]. Tego samego dnia Seth Rollins zaprezentował opakowanie gry w telewizji ESPN SportsCenter i ogłosił, że został dyrektorem marki[7]. W internecie ogłoszono, że gra ukaże się na platformy PlayStation 4 i Xbox One, a latem ma zostać zapowiedziane także wydanie edycji kolekcjonerskiej i DLC[6]. 29 czerwca 2017 Kurt Angle oświadczył na Twitterze, że odpowiadająca mu postać będzie dostępna w grze zamówionej przed premierą[8]. Od 1 do 3 lipca, przez trzy kolejne dni, gra była promowana przez trzech kolejnych wrestlerów – Kevina Owensa, Sashę Banks i Finna Bálora – którzy w kayfabe komentowali wybór Setha Rolinnsa na wizerunek okładki pudełka gry[9]. 4 lipca 2K oficjalnie ogłosiło, że Kurt Angle będzie dostępny jako postać w grze zamówionej w przedsprzedaży. Ma on być dostępny w dwóch wersjach jako zawodnik WWE (American Hero) i ECW (Wrestling Machine)[10]. 10 lipca Seth Rollins ogłosił, że gra zostanie wydana także na platformę Nintendo Switch[11][12]. 13 lipca na YouTube został opublikowany pierwszy odcinek serii Spotlight, w której na bieżąco ujawniane mają być informacje na temat produkcji oraz materiały zakulisowe. W pierwszym odcinku dyrektor kreatywny Lynell Jinks przybliżył koncepcję Spotlight i powtórzył wszystko, co do tej pory zostało ujawnione na temat nadchodzącej gry[13]. 18 lipca Seth Rollins wystąpił w pierwszym odcinku nowego magazynu o grach komputerowych, The IGN Show na kanale Disney XD[14].

27 lipca 2017 2K ogłosiło specjalną edycję WWE 2K18 Cena (Nuff) Edition, której tematem przewodnim był John Cena. Miała ona zawierać wydanie deluxe gry na PlayStation 4 i Xbox One, przepustkę sezonową, postać Kurta Angela w grze i alternatywne wersje postaci Ceny, zdjęcie z autografem Ceny i figurkę Ceny wyprodukowaną przez Mattel. Zapowiedziano, że edycja specjalna będzie ograniczona do 30 000 kopii i będzie kosztować $149.99[15].

Od 16 sierpnia 2017 w każdą kolejną środę na YouTube ujawniane były kolejne grywalne postacie. Ogłaszali je reporterka WWE Renee Young i komentator Corey Graves wraz z gościem specjalnym, wrestlerem – 16 sierpnia był to Goldust[16], 23 sierpnia Samoa Joe[17], 30 sierpnia Kevin Owens[18], a 6 września tag team Breezango (Fandango i Tyler Breeze)[19]. 18 sierpnia ogłoszono, że producentem wykonawczym ścieżki muzycznej gry będzie Dwayne Johnson[20]. 26 września zapowiedziano, że wersja na komputery osobowe po raz pierwszy w historii serii zostanie wydana w dniu premiery wersji konsolowej[21].

Rozgrywka | edytuj kod

Zmiany względem poprzedniej części | edytuj kod

Gra korzysta nowego przerobionego silnika graficznego. Wprowadzone zostały między innymi renderowanie ditheringowe, nowy mechanizm cieniowania, mechanizm refleksji w czasie rzeczywistym, a także Physically Based Rendering. Według producenta wykonawczego Marka Little, zespół pracował nad tymi usprawnieniami przez ponad trzy lata[3].

Wprowadzono zmiany do mechaniki gry, w tym zmiany w trybie tworzenia i trybie promo. Wprowadzono nowe typy walk. Po raz pierwszy w serii WWE 2k w walkach może wziąć udział 8 zawodników. Zdanie twórców tryb Universe stał się płynniejszy i mniej statyczny oraz został dostosowany do zmian, jakie w międzyczasie zaszły w WWE (takie jak podział WWE na brandy). Gruntownej zmianie uległ komentarz sportowy. Tak jak w poprzedniej części, jednym z komentatorów jest Michael Cole, ale Jerry „The King” Lawler i JBL zostali zastąpieni przez Byrona Saxtona i Corey'ego Gravesa. W celu zwiększenia poczucia autentyczności komentarza sportowego, komentatorzy nagrywali swoje kwestie wspólnie, w tym samym pomieszczeniu. Dodano także usprawnienia do wyszukiwania zawartości publikowanej przez społeczność graczy[3].

Tryb MyCareer, w którym gracz może wcielić się w postać zawodnika zaczynającego swoją karierę w WWE, został rozbudowany i dodano do niego historię. Twórcy określili ten tryb jako bardziej zwięzły i bardziej narracyjny w porównaniu do poprzedniej części. Powiązany z tym trybem jest też zupełnie nowy tryb Road To Glory[3].

W grze ma znajduje się najwięcej grywalnych zawodników w historii serii. Jednym z zawodników, który pojawił się w WWE 2K18, a nie było go w WWE 2K17, jest Kurt Angle[3].

Wprowadzono też systemem archetypów wrestlerów, o nazwie fighting styles. Każdy wrestler ma określony archetyp, związany na przykład ze swoją skocznością lub olbrzymim rozmiarem, który przekłada się na jego siłę, poruszanie się i ogólny styl walki. Przebudowaniu uległ także system submissionów, który w swoim założeniu miał być bardziej przystępny. Do mechaniki chwytania i przemieszczania przeciwnika w ringu została dodana możliwość wzniesienia oponenta. Twórcy określili nową mechanikę przemieszczania przeciwnika jako bardziej dynamiczną[3].

Po raz pierwszy w historii serii gra jest dostępna na platformie firmy Nintendo, a konkretnie Nintendo Switch[11].

Walka | edytuj kod

Podstawowym elementem rozgrywki WWE 2K18 jest walka z udziałem wrestlerów zaimplementowanych w grze lub stworzonych przez użytkownika. Walka polega na atakowaniu przeciwnika poprzez wykonywanie ciosów, kopów i innych akcji wrestlerskich oraz spełnienia warunków danego typu walki (np przypięcie w zwykłej walce lub doprowadzenie do poddania w submission match)[22].

Walka między zawodnikami różnej płci jest niemożliwa[23].

Roster | edytuj kod

W grze pojawiło się wówczas najwięcej postaci ze wszystkich gier w serii[24]. Niektóre jednak są różnymi wariancjami tego samego wrestlera, na przykład Kevin Nash i Diesel są w grze różnymi postaciami, choć obie są oparte na osobie Kevina Nasha. Roster odwzorowuje autentyczny personel WWE – obecny lub z przeszłości. W niektórych przypadkach prawdziwi wrestlerzy zostali przeskanowani na potrzeby gry, w celu ich jak najwierniejszego odzwierciedlenia[25].

W poniższej tabeli wymieniono wszystkie grywalne postacie z gry. Pogrubioną czcionką oznaczono te, które nie pojawiły się wcześniej w innej grze z serii WWE. Jeśli więcej, niż jedna postać oparta na tym samym prawdziwym wrestlerze, to ich nazwy znajdują się w nawiasie po nazwie tego wrestlera.

Soundtrack | edytuj kod

Dwayne Johnson jest odpowiedzialny za przygotowanie ścieżki dźwiękowej gry

W grze można usłyszeć motywy muzyczne prawdziwych wrestlerów. Oprócz tego wrestler i aktor Dwayne Johnson odpowiadał za przygotowanie ścieżki dźwiękowej do menu gry. Wybrane przez niego piosenki są różnorodnych gatunków, między innymi: hip-hop, rock klasyczny, hard rock, blues, R&B i Soul. Poniżej znajduje się pełna lista utworów i wykonujących je artystów[29]:

DLC | edytuj kod

Przypisy | edytuj kod

  1. WWE 2K18, Gry-Online [dostęp 2019-09-02] .
  2. SamitS. Sarkar SamitS., WWE video games to remain exclusive as 2K Sports and WWE extend their contract, Polygon, 28 stycznia 2016 [dostęp 2017-07-23]  (ang.).
  3. a b c d e f AlessandroA. Fillari AlessandroA., WWE 2K18 Devs Detail Revamped Story, Upgraded Visuals, And More, GameSpot, 5 lipca 2017 [dostęp 2017-07-08]  (ang.).
  4. WWE 2K17 w planie wydawniczym firmy Cenega, Cenega, 3 czerwca 2016 [dostęp 2017-07-23]  (pol.).
  5. SimonS. Cotton SimonS., WWE New: WWE 2K18 release date officially announced, Sportskeeda, 24 maja 2017 [dostęp 2017-07-08] .
  6. a b JasonJ. Dunning JasonJ., WWE 2K18 Launches on October 17 for PS4 & Xbox One, Cover Athlete Is Seth Rollins, PlayStation LifeStyle, 19 czerwca 2017 [dostęp 2017-07-08]  (ang.).
  7. BrianB. Mazique BrianB., 'WWE 2K18' Release Date, Pre-Order Details, Trailer And Seth Rollins Cover Art Revealed, Forbes, 19 czerwca 2017 [dostęp 2017-07-08]  (ang.).
  8. KurtK. Angle KurtK., I do a lot of things prematurely, & tweeting is one of them. But it’s true! I’m the official pre-order bonus for @WWEgames #WWE2K18! 1/3pic.twitter.com/fGDfuxwxfQ, Twitter, 29 czerwca 2017 [dostęp 2017-07-08]  (ang.).
  9. WillW. Cruz WillW., Superstars React to WWE 2K18 Cover, TrueAchievements, 3 lipca 2017 [dostęp 2017-07-08]  (ang.).
  10. Kurt Angle is the WWE 2K18 Pre-order Bonus, WWE 2K, 4 lipca 2017 [dostęp 2017-07-08]  (ang.).
  11. a b WWE 2K18 Is Coming to Nintendo Switch, WWE 2K, 10 lipca 2017 [dostęp 2017-07-21]  (ang.).
  12. MartinM. Patiño MartinM., WWE 2K18 Kurt Angle Pre-Order Bonus Trailer Released, PlayStation LifeStyle, 11 lipca 2017 [dostęp 2017-07-21]  (ang.).
  13. WWE 2K18: 2KDEV Spotlight Series – Episode 1 (Intro), TheSmackDownHotel, 13 lipca 2017 [dostęp 2017-07-21]  (ang.).
  14. Destiny 2, Vidcon, Overwatch Tips, and More! – The IGN Show Ep. 1. The IGN Show. 2017-07-18. Odcinek 1. [dostęp 2017-07-21].
  15. WWE 2K18 Collector’s Edition Features John Cena, WWE 2K, 27 lipca 2017 [dostęp 2017-08-23]  (ang.).
  16. SeanS. Rueter SeanS., First batch of names revealed for WWE 2K18 roster, 16 sierpnia 2017 [dostęp 2017-09-01]  (ang.).
  17. DeanD. Amond DeanD., 2K Announces the Second Wave of the WWE 2K18 Roster Reveal, Find Your Inner Geek, 24 sierpnia 2017 [dostęp 2017-09-01]  (ang.).
  18. JoeJ. Skrebels JoeJ., WWE 2K18: The Next 41 Playable Superstars Revealed, IGN, 30 sierpnia 2017 [dostęp 2017-09-01]  (ang.).
  19. RobR. Goldberg RobR., WWE 2K18 Roster: 47 Playable Superstars Revealed, Plus Breezango Entrance Video, „Bleacher Report”, 6 września 2017 [dostęp 2017-09-06]  (ang.).
  20. Dwayne “The Rock” Johnson is Executive Soundtrack Producer for WWE 2K18, WWE 2K, 18 sierpnia 2017 [dostęp 2017-08-23]  (ang.).
  21. WWE 2K18 COMING TO PC OCTOBER 17TH, 2K [dostęp 2017-09-28]  (ang.).
  22. MattM. Fowler MattM., WWE 2K18 Hands-On: 6 Changes That Create a More Realistic Match, IGN, 17 sierpnia 2017 [dostęp 2017-08-23]  (ang.).
  23. 2Kayfabe, Intergender Matches Will Not Be Available in WWE 2K18, 2K Forums, 7 czerwca 2016 [dostęp 2017-08-23], Cytat: Intergender matches will not be available in WWE 2K18. Just to reiterate Intergender Matches will not be an option for the new Create-A-Match feature.  (ang.).
  24. a b Roster – WWE 2K18, IGN [dostęp 2018-08-23]  (ang.).
  25. WWE 2K18 WWE2KDev Spotlight Series Episode 3: First Screens!, Facebook, 4 sierpnia 2017 [dostęp 2017-08-23]  (ang.).
  26. a b DLC and Season Pass – WWE 2K18 Wiki Guide, IGN [dostęp 2017-08-23]  (ang.).
  27. WWE 2K18 Roster, TheSmackDownHotel [dostęp 2018-08-23]  (ang.).
  28. WWE 2K18 Standard, Deluxe & Collector's Editions Details – Everything You Need To Know!, TheSmackDownHotel, 20 czerwca 2017 [dostęp 2017-08-23]  (ang.).
  29. Soundtrack – WWE 2K18 Wiki Guide, IGN [dostęp 2017-08-23]  (ang.).
Na podstawie artykułu: "WWE 2K18" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy