Wieluń (przystanek kolejowy)


Na mapach: 51°13′25″N 18°34′54″E/51,223611 18,581667

Wieluń (przystanek kolejowy) w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Wieluńprzystanek kolejowy w Wieluniu, w województwie łódzkim, położony na linii kolejowej nr 181 łączącej Herby Nowe z Oleśnicą.

W roku 2017 przystanek obsługiwał 20–49 pasażerów na dobę[1].

Spis treści

Historia | edytuj kod

Ze względu na zbyt dalekie położenie stacji Wieluń Dąbrowa od miasta, władze samorządowe zabiegały o budowę przystanku osobowego. W dniu 10 marca 1950 powołano Społeczny Miejski Komitet Budowy Przystanku Kolejowego. Celem było gromadzenie funduszy oraz wpływanie na władze kolejowe, by wspólnie z władzami miejskimi sfinansować budowę. W 1952 roku przy obecnej ul. Warszawskiej wybudowano przystanek kolejowy Wieluń Miasto. Ze względu na zły stan techniczny peronu i niedostosowanie go do obecnych parametrów podjęto decyzję o jego przebudowie. Nowy peron przystanku będzie miał wysokość 0,76 metra, 250 metrów długości oraz barierki i pochylnię ułatwiającą dojście do peronu. Wraz z budową peronu oprofilowany zostanie tor na całej długości peronu[2] 15 kwietnia 2019 roku został wznowiony ruch pociągów ze zmodernizowanego peronu[3]

Połączenia bezpośrednie | edytuj kod

Przypisy | edytuj kod

  1. Największe i najmniejsze stacje w Polsce. W: utk.gov.pl [on-line]. [dostęp 2019-12-18].
  2. PLK zmodernizują perony w Pankach i Wieluniu, inforail.pl [dostęp 2018-07-17]  (pol.).
  3. Z nowego peronu w Wieluniu [zdjęcia] - Wszystko na temat branży kolejowej: PKP, Intercity, przewozy regionalne, koleje mazowieckie, rozkłady jazdy PKP, Kolej, www.rynek-kolejowy.pl [dostęp 2019-04-27] .

Linki zewnętrzne | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Wieluń (przystanek kolejowy)" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy