Wikipedia:Poczekalnia/artykuły/2016:01:19:Śląsk Reńska Wieś


Wikipedia:Poczekalnia/artykuły/2016:01:19:Śląsk Reńska Wieś w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii < Wikipedia:Poczekalnia‎ | artykuły Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Śląsk Reńska Wieś | edytuj kod

 Śląsk Reńska Wieś (dysk.historialinkująceobserwujrejestr)

Ze źródeł nie wynika, by klub występował na III poziomie rozgrywek. A tak właściwie to ich nie ma - jedna pozycja jest opisana tak, by czasem broń Boże nie dało się znaleźć tekstu źródłowego, w drugim przypadku link prowadzi w maliny. W treści bzdury. Śląsk Reńska Wieś nie mógł występować w III lidze polskiej w sezonie 1931/32 (a tak podlinkowano). Po pierwsze dlatego, że takiego poziomu ligowego w Polsce w owych latach nie było. Po drugie dlatego, że Reńska Wieś leżała wówczas po stronie niemieckiej i nazywała się Reinschdorf. Już pomijam takie kwiatki, jak "nasz klub" i inne podobne. ~ Lajsikonik Dyskusja 10:54, 19 sty 2016 (CET)

  • W treści bzdury. Śląsk Reńska Wieś nie mógł występować w III lidze polskiej w sezonie 1931/32 (a tak podlinkowano). Ano podlinkowano, i to linkowanie należy skasować. A co do kwiatków - po redakcyjnej obróbce do pozostawienia jako autoency. Początki Wisły i Cracovii są ledwo 5 lat starsze, a ciągłość tradycji trudna do podważenia.5.172.247.196 (dyskusja) 12:42, 19 sty 2016 (CET)
  • Nadal nie ma żadnego źródła. W tym stanie do usunięcia. Lajsikonik Dyskusja 12:59, 19 sty 2016 (CET)
    • Są, Panie Kolego. Już są.5.172.247.197 (dyskusja) 14:02, 19 sty 2016 (CET)
      • Nie ma. Jedyna pozycja podana w bibliografii: ""Krótka historia Ludowego Klubu Sportowego Śląsk Reńska Wieś", Beata Wilpert-Kołkiewicz, lipiec 2011" nie ma numeru ISBN i nie jest dostępna w Bibliotece Narodowej. Najprawdopodobniej zatem jest to jakieś powielaczowe wydanie, nie spełniające wymogów WP:WER. Lajsikonik Dyskusja 14:55, 19 sty 2016 (CET)
        • Są źródła internetowe ([1] i [2]) potwierdzające 100-letnią działalność klubu i nie widzę powodu, aby niezależnie od tego, gdzie klub grał, nie miał być ency właśnie z tego powodu.5.172.247.214 (dyskusja) 17:15, 19 sty 2016 (CET)
          • Mamy dość jasne kryteria encyklopedyczności klubów i nie ma tam nic o encyklopedyczności ze względu na długą historię. Być może grał w III lidze niemieckiej przed wojną no ale na to musiałby być źródła. W tej formie do kasacji. W lepszej pewniej tez :)--Kolos24 (dyskusja) 17:41, 19 sty 2016 (CET)
            • Przypominam, że są to zalecenia i to sprzed 10 lat. Już w trakcie ich ustalania podniesiono kwestię, że pewne kluby należałoby traktować wyjątkowo ze względu na historię. A i tak pewnie nikomu nie przyszło do głowy, że taką Cracovię i klub z małej śląskiej wsi można ze względów historycznych sprowadzać do wspólnego mianownika. Przecież Śląsk Reńska Wieś jest starsza od Warty Poznań i ledwo 2 lata młodsza od najstarszej w Wielkopolsce Ostrovii!5.172.247.199 (dyskusja) 20:13, 19 sty 2016 (CET)
  • Nawet jakby przyjąć ten punkt widzenia to pozostaje kwestia głupot popisanych w tym artykule (gra w III lidze) i brak uźródłowienia. --Kolos24 (dyskusja) 21:50, 19 sty 2016 (CET)
    • Były już przypadki, że kluby z ponad 100-letnią nieprzerwaną (z wyjątkiem wojen) historią, uznawaliśmy za ency (bo to jednak też niemałe osiągnięcie), więc tu technicznie też byłbym za rozważeniem tego, ale bez źródeł nie ma o czym mówić. Coś jest na 90minut.pl (data założenia, zmiany nazwy), ale tego 3 poziomu w Niemczech się tym nie wykaże. Avtandil (dyskusja) 23:36, 19 sty 2016 (CET)
  • Jeżeli znajdą się rzetelne źródła potwierdzające 100-letnią ciągłość tradycji tego klubu, (niezależnie w której lidze grał) to oczywiście jako encyklopedyczny powinien zostać. Ale na razie takich źródeł nie ma – są jedynie, nie najwyższej jakości źródła wspominające o niemieckim klubie powstałym w 1911 i polskim klubie, który który uważa się za spadkobiercę tamtego Andrzei111 (dyskusja) 14:59, 21 sty 2016 (CET)
    • Kolega raczy żartować... Pruski spis powszechny z 1910 stwierdził, że na Śląsku Opolskim gremialnie używany jest język polski. 10 lat później ci sami ludzie gremialnie zagłosowali w plebiscycie za dalszą przynależnością do Rzeszy. W 1945 jako autochtoni pozostali, a obecnie w dużej mierze deklarują niemiecką przynależność narodową (ta gmina jest - przypominam - dwujęzyczna!). Jakie mogą być zatem przesłanki do kwestionowania ciągłości tradycji klubu? Klubu, który faktycznie uczestniczył w regionalnych rozgrywkach ligowych. Znalazłem [3] informację o udziale w 1924. Bezirk Oberschlesien 1924 1.Klasse, Gau Ratibor Nord. [www.oberberg-fussball.de/fileadmin/Spielzeiten/1929-1930_nat.doc Tu] z kolei (strona 98) informacja o udziale w C-Klasse Ratibor (3. Liga). Sporo informacji dostarczyłoby zapewne opracowanie, z którego korzystał autor strony Piłka nożna na Górnym Śląsku do 1945 roku: "Fußball-Chronik, Fußball in Schlesien 1900/01-1932/33, Ergebnisse und Tabellen aus den höchsten Ligen des Südostdeutschen Fußballverbandes und der Einzelverbände der Region". Albo dojście do źródeł ze strony de:Oberschlesische Fußballmeisterschaft. Ponieważ "poważne" źródła są ciężkie do zdobycia, mamy kolejne "lekkie": [4]. Autor strony profesjonalnie tworzy rankingi wg województw, np. wielkopolskiego. I jeszcze jedna informacja odnośnie kwerendy: Odtworzenie przebiegu rozgrywek piłkarskich z lat 1922-1933 jest niezmiernie trudne, gdyż całość materiału archiwalnego uległa zniszczeniu w 1945 r., a archiwum SOFV, znajdujące się przed wojną w Poznaniu, nie zostało odzyskane. Do dyspozycji mamy tylko materiał prasowy i wspomnieniowy. (za: http://sport.nowiny.pl/sport/3520-pilka-nozna.html ). PS: Jest wreszcie sezon 1931-1932. Po pobraniu pliku www.oberberg-fussball.de/fileadmin/Spielzeiten/1931-1932_nat.doc na stronie 149 znajdziemy SpVgg Reinschdorf na 1. miejscu C-Klasse Ratibor, Gruppe Nord (3. Liga).5.172.247.202 (dyskusja) 17:15, 21 sty 2016 (CET)
      • A gdzie ja piszę, że język bądź przynależność narodowa ma coś do tego? Są źródła, że istniał klub niemiecki w okresie międzywojnia. Są informacje (na 90minut.pl) o klubie, który od 2000 roku uczestniczy w rozgrywkach ligowych na poziomie klasy A. Nie znajduje weryfikowalnych źródeł że przez te 50 lat w międzyczasie klub istniał i działał. Jeżeli takowe są – należy je dodać do hasła (podobnie jak te poniższe), by wykazać jednoznacznie encyklopedyczność. Tyle. Andrzei111 (dyskusja) 17:57, 21 sty 2016 (CET)
        • Od 2000 to na chybcika kolega dane w necie znalazł. A ja widzę dane za 1995 str. 16. A tu - szukając dalej - mamy też informację o REAKTYWACJI klubu w 1945 roku. Czyli sprawa jasna: klub zachowuje ciągłość tradycji od 105 lat. 5.172.247.215 (dyskusja) 21:26, 21 sty 2016 (CET)
W chwili obecnej mamy udokumentowane:
  • - nieprzerwaną działalność
  • - III ligę niemiecką
  • - fakt, że jest to najstarszy klub piłkarski w województwie.

Trzeba czegoś jeszcze? 5.172.247.200 (dyskusja) 10:31, 23 sty 2016 (CET)

Jest lepiej, co nie znaczy, że już wszystko dobrze. Dziwny doprawdy to system, gdzie I lig jest 16, no ale literalnie się zgadza: klub grał na III poziomie rozgrywek a tak zapisano w kryteriach. Sprawę ciągłości może dokumentować tekst z gazetki LZS. Nie zgodzę się natomiast, że źródło ma fakt jakoby był to klub najstarszy w województwie. Link do prywatnego bloga to nie jest "udokumentowanie". Zwłaszcza, że sam jego autor napisał był "Wiesz jeszcze o jakichś? Powiadom mnie", czy jakoś tak. Niemniej jednak, jako zgłaszający napiszę, że skłaniam się ku zostawieniu. Lajsikonik Dyskusja 13:55, 23 sty 2016 (CET) P.S.: strona się chyba nie zgadza. Ja przynajmniej w tym niemieckim pdf-ie wzmiankę o klubie znalazłem na s. 168. Lajsikonik Dyskusja 14:06, 23 sty 2016 (CET)

Zostawiono. Artykuł poprawiony, dodano źródła, jako zespół gdający na III poziomie rozgrywek ency.Adamt rzeknij słowo 20:29, 25 sty 2016 (CET)

Na podstawie artykułu: "Wikipedia:Poczekalnia/artykuły/2016:01:19:Śląsk Reńska Wieś" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy