Wyższa Szkoła Marketingu i Zarządzania w Lesznie


Na mapach: 51°51′N 16°34′E/51,850000 16,566667

Wyższa Szkoła Marketingu i Zarządzania w Lesznie w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Wyższa Szkoła Marketingu i Zarządzania w Lesznie (WSMiZ w Lesznie) – niepaństwowa szkoła wyższa w Polsce z siedzibą w Lesznie, powstała w 1993 roku[1][2][3]. Kształci studentów na kierunku zarządzanie, na studiach stacjonarnych oraz niestacjonarnych[4]. Jest uczelnią jednowydziałową w ramach której znajdują się 4 katedry, Studium Języków Obcych oraz Centrum Edukacji Komputerowej[5]. Siedziba Uczelni mieści się w Lesznie przy ulicy Ostroroga 9a. Jest to kompleks nowych i nowoczesnych budynków dydaktycznych i sportowych[1].

W 2012 roku zatrudnionych było 58 pracowników naukowo-dydaktycznych, z czego 5 na stanowisku profesora zwyczajnego, 1 na stanowisku adiunkta ze stopniem doktora habilitowanego, 27 na stanowisku adiunkta ze stopniem doktora, 25 na stanowisku asystenta z tytułem magistra[6].

Spis treści

Historia | edytuj kod

Uczelnia została założona w 1993 z inicjatywy byłego pracownika Akademii Ekonomicznej w Poznaniu – dra Jana Sołtysiaka. Uczelnia ta stała się pierwszą samodzielną szkołą wyższą działającą na ziemi leszczyńskiej. Zgodę na rozpoczęcie jej działalności wydało 22 października 1993 Ministerstwo Edukacji Narodowej, które w 1997 wydłużyło ją na następne 25 lat[1].

Od 2008 uczelnia wydaje własne czasopismo – „Merkuriusz Leszczyński”, poruszające problemy związane z ekonomią, marketingiem, zarządzaniem, finansami i prawem[1].

Władze | edytuj kod

Struktura | edytuj kod

Katedra Zarządzania | edytuj kod

Katedra Marketingu | edytuj kod

Katedra Ekonomii | edytuj kod

Katedra Finansów | edytuj kod

Studium Języków Obcych | edytuj kod

  • Kierownik: mgr Jan Nowicki

Centrum Edukacji Komputerowej | edytuj kod

  • Kierownik: dr Grzegorz Nowak

Kierunki kształcenia | edytuj kod

Uczelnia prowadzi studia pierwszego stopnia (licencjackie, 3-letnie) na kierunku zarządzania o następujących specjalnościach[4]:

  • zarządzanie finansami przedsiębiorstw
  • zarządzanie w hotelarstwie i rekreacji konnej
  • zarządzanie w administracji
  • zarządzanie w logistyce
  • zarządzanie zasobami ludzkimi

Adres | edytuj kod

Wyższa Szkoła Marketingu i Zarządzania w Lesznie ul. Ostroroga 9a 64-100 Leszno

Przypisy | edytuj kod

  1. a b c d Historia WSMiZ w Lesznie [on-line] [dostęp: 11.11.2012]
  2. Wykaz uczelni niepublicznych w Polsce [on-line] dostęp: 11.11.2011]
  3. POLON, polon.nauka.gov.pl [dostęp 2019-07-26] .
  4. a b Oferta edukacyjna WSMiZ w Lesznie [on-line] [dostęp: 11.12.2012]
  5. Struktura WSMiZ w Lesznie [on-line] [dostęp: 11.12.2012]
  6. Stan nauczycieli akademickich na rok akademicki 2012/2013

Linki zewnętrzne | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Wyższa Szkoła Marketingu i Zarządzania w Lesznie" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy