Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej


Na mapach: 52°12′15,185″N 21°00′08,194″E/52,204218 21,002276

Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych (SiMR) – znajduje się na terenie campusu południowego Politechniki Warszawskiej. Powstał w 1953 r. jako „Wydział Samochodów i Ciągników (SiC)”, chociaż historia powstania specjalności samochodowej sięga 1945 r. Od 1960 r. funkcjonował pod nazwą „Wydział Maszyn Roboczych i Pojazdów (MRiP)”, a od 1970 r. pozostaje pod obecną nazwą.

Spis treści

Władze | edytuj kod

  • Dziekan prof. dr hab. inż. Stanisław Radkowski
  • Prodziekan ds. nauczania doc. dr inż. Andrzej Wąsiewski
  • Prodziekan ds. nauki dr hab. inż. Witold Marowski, prof. PW
  • Prodziekan ds. studenckich prof. nzw. dr hab. inż. Robert Zalewski, prof. PW
  • Prodziekan ds studiów niestacjonarnych dr hab. inż. Piotr Przybyłowicz, prof. PW

Instytuty | edytuj kod

Historia | edytuj kod

W 1945 r. Powstała Specjalność Samochodowa (tzw. Oddział Samochodowy) w Szkole Inżynierskiej im. Hipolita Wawelberga i Stanisława Rotwanda. W latach 1949–1951 Powołano Zakład o specjalności samochodowej:

  • Silników
  • Budowy Samochodów
  • Ciągników i Pojazdów Specjalnych
  • Elektrotechniki Samochodowej
  • Eksploatacji i Gospodarki Technicznej
  • Technologii Wytwarzania

W 1947 r. Powołano Katedrę Budowy Samochodów na Wydziale Mechanicznym Politechniki Warszawskiej. W 1951 r. nastąpiło połączenie Szkoły Inżynierskiej im. Hipolita Wawelberga i Stanisława Rotwanda z Politechniką Warszawską czego skutkiem było utworzenie Oddziału Samochodowego na Wydziale Mechanicznym Technologiczno-Konstrukcyjnym Politechniki.

W 1953 r. Utworzono Wydział Samochodów i Ciągników (SiC) wraz z Katedrami:

  • Samochodów
  • Silników Pojazdów Mechanicznych
  • Ciągników i Pojazdów Specjalnych
  • Technologii Budowy Pojazdów Mechanicznych
  • Technologii Napraw i Obsługi Technicznej Pojazdów Mechanicznych
  • Mechaniki Ogólnej

W 1960 r. Nastąpiła reorganizacja wydziałów mechanicznych Politechniki oraz likwidacja wąskich specjalności. W ramach tych zmian utworzono Wydział Maszyn Roboczych i Pojazdów (MRiP).

W 1970 r. Nastąpiła kolejna reorganizacja czego skutkiem było utworzenie Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych (SiMR) istniejącego do dziś. W wyniku połączenia katedr powołano cztery Instytuty:

Dydaktyka | edytuj kod

Kierunki studiów | edytuj kod

  • Studia stacjonarne:
    • Mechanika i Budowa Maszyn – I i II stopień
    • Mechatronika – I i II stopień
    • Inżynieria Pojazdów Elektrycznych i Hybrydowych – I stopień
  • Studia niestacjonarne:
    • Mechanika i Budowa Maszyn – I stopień
    • Mechatronika – I stopień

Specjalności | edytuj kod

  • Na kierunku Mechanika i Budowa Maszyn:
    • I stopień: pojazdy, nadwozia pojazdów, maszyny robocze, wspomaganie komputerowe prac inżynierskich, automatyzacja maszyn roboczych, silniki spalinowe, wibroakustyka, napędy hybrydowe.
    • II stopień: automatyzacja maszyn i systemów transportowych, diagnostyka i bezpieczeństwo, dynamika maszyn, maszyny robocze, napędy hybrydowe, podstawowe problemy budowy maszyn i pojazdów, pojazdy, silniki spalinowe, wibroakustyka, wspomaganie komputerowe prac inżynierskich.
  • Na kierunku Mechatronika (I i II stopień): mechatronika pojazdów, mechatronika maszyn roboczych, mechatronika pojazdów i maszyn roboczych, konstrukcje inteligentne.
  • Na kierunku Inżynieria Pojazdów Elektrycznych i Hybrydowych (I stopień): pojazdy ekologiczne, pojazdy autonomiczne, pojazdy niekonwencjonalne.

Organizacje studenckie | edytuj kod

Linki zewnętrzne | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy