Wypadek kolejowy w Kochanówce


Na mapach: 50°06′23,1015″N 21°29′17,2779″E/50,106417 21,488133

Wypadek kolejowy w Kochanówce w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Wypadek kolejowy w Kochanówcewypadek w Brzeźnicy podczas przejazdu pociągu wojskowego, określanego jako transport operacyjny nr 1157, składającego się z 40 wagonów towarowych, po moście kolejowym na rzece Wielopolce w dniu 6 maja 1968 r., tuż przed wjazdem do stacji Kochanówka (obecnie Kochanówka Pustków). Eszelon po załadowaniu na rampie w Dębicy Towarowej ruszył o godzinie 20:20 w kierunku stacji wyładowczej Lipa. Na moście kolejowym na Wielopolce, tuż przed stacją, niewłaściwie załadowana spycharka BAT-M zawadziła o górną krawędź kratownicy mostu. Spowodowało to zepchnięcie pojazdów mechanicznych z kilkunastu platform kolejowych i śmierć 7 żołnierzy rezerwy ówczesnego 13 Samodzielnego Batalionu Saperów w Dębicy[1], którzy spali w kabinach samochodów[2].

Przypisy | edytuj kod

  1. Stowarzyszenie Saperów Dębickich - 13 bsap, www.saperzy-debica.pl [dostęp 2020-09-06] .
  2. Wojskowe Biuro Historyczne, www.facebook.com [dostęp 2020-09-06]  (pol.).
Na podstawie artykułu: "Wypadek kolejowy w Kochanówce" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy