Wywrotnica wagonowa


Wywrotnica wagonowa w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania Wywrotnica wagonowa (bębnowa, boczna) w Elektrociepłowni Kraków Wywrotnica wagonowa (bębnowa, boczna) w trakcie obrotu.

Wywrotnica wagonowa to urządzenie przeładunkowe powszechnie stosowane w portach[1], elektrowniach i na placach składowych do rozładunku materiałów sypkich z wagonów kolejowych.

Typy ze względu na konstrukcję:

  • wywrotnice unoszące wagony: stała wieżowa
  • unoszące i przenoszące wagony: wywrotnica mostowo-suwnicowa lub żuraw przenoszący i przechylający wagony
  • współpracujące z przenośnikami (urządzenia wywrotnicowo-przenośnikowe - taśmowce)
  • kołyskowa
  • dźwigniowa
  • bębnowa

Ze względu na sposób rozładunku:

  • czołowa (przechył czołowy wagonu)
  • boczna (przechył boczny wagonu)

Przypisy | edytuj kod

  1. Z. Grabowski, J. Wojcicki: 1000 słów o morzu i okręcie, Wydawnictwo MON, Wyd. IV, 1973, s. 209
Na podstawie artykułu: "Wywrotnica wagonowa" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy