Do naprawy głównej zakwalifikowano jedną lokomotywę EU07-495 (typ 303E), należącą do PKP Intercity. Ze starej lokomotywy typu 303E zostały tylko ostoja i wózki jezdne. Zastąpiono energochłonny rozruch oporowy nowoczesnym rozruchem częstotliwościowym IGBT VVVF. Wymianie uległy: przetwornica z oryginalnej LKPm-368 na ENI-PL3000/130/S, ułożyskowanie wału (ze ślizgowego na toczne, jak w lokomotywie serii EP08), zamontowano asynchroniczne silniki trakcyjne oraz sterowanie mikroprocesorowe, opracowane przez IPS „Tabor”. Tradycyjny system pneumatycznego hamulca Oerlikona zastąpiony został nowoczesnym systemem tablicy hamulcowej MZT Hepos połączonej z hamulcami elektropneumatycznym i elektrodynamicznym, co sprawia, że lokomotywa zwiększa swą niezawodność i bezpieczeństwo jazdy.
Jako jedna z pierwszych modernizowanych lokomotyw w Polsce zyskała diodowy wyświetlacz na czole lokomotywy. Podobne rozwiązanie zastosowano w lokomotywach EP07 modernizowanych przez ZNLE Gliwice dla Przewozów Regionalnych- seria EP07P.
Modernizację EU07-495 z dostosowaniem do prędkości 160 km/h dokonały ZNTK w Oleśnicy w 2011 roku[2]. Podczas testów lokomotywa osiągnęła prędkość 192 km/h[3]. 12 grudnia 2011 lokomotywa rozpoczęła planową obsługę pociągu Express InterCity Fredro[3]. Po wprowadzeniu do eksploatacji przewoźnik zmienił oznaczenie lokomotywy z EU07A-495 na EU07A-001[3].
PKP Intercity początkowo nie planowało dalszych modernizacji, jednakże ostatecznie postanowiło zmodernizować 2 kolejne lokomotywy EU07. Mają one między innymi zastąpić wycofaną z ruchu lokomotywę EP09-035, zniszczoną w katastrofie pod Szczekocinami. Z jej ubezpieczenia pochodzić będą pieniądze na ww. modernizacje[4]. 28 maja 2013 przewoźnik podjął decyzję o powierzeniu tego zadania ZNTK w Oleśnicy[5]. W czerwcu 2014 obie lokomotywy były gotowe[1].
12 października 2012 Przewozy Regionalne podjęły decyzję o udzieleniu zamówienia Bydgoskiej PESIE na modernizację 6 sztuk EU07 z dostosowaniem do prędkości 160 km/h[6]. Przetarg został unieważniony[1].