Jego matką była Michalina z domu Regulska (siostra Cecylii, matki Marii Leśniakowej)[1]. Malarstwa i rysunku uczył się w Tbilisi w Gruzji u Mikołaja Sklifasowskiego i B. Vogla. W wieku 11 lat wystawił swoje prace na wystawie „Cudowne dziecko”. W czasie I wojny światowej walczył w armii rosyjskiej. W Moskwie poznał artystów z grupy Świat Sztuki. Zwiedził też moskiewskie zbiory malarstwa francuskiego Siergieja Szczukina i Iwana Morozowa. W roku 1920 wyjechał do Polski. Od 1921 studiował pod kierunkiem Wojciecha Weissa i Józefa Pankiewicza w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. W latach 1924−1931 kontynuował studia w Paryżu pod kierunkiem Józefa Pankiewicza. W roku 1930 uczestniczył w wystawie kapistów w paryskiej Galerie Zak. W Paryżu zachorował na nieuleczalną chorobę Bürgera. Amputowano mu obie nogi. Groziła mu amputacja rąk. W roku 1931 powrócił do Polski, zamieszkał w Warszawie i Krakowie. W roku 1933 ożenił się. Mimo kalectwa malował nadal. W latach 1935−1936 stworzył plafon w Kurzej Stopce na Wawelu. W 1936 zaprojektował scenografię do opery Pergolesiego La serva padrona. Zmarł wkrótce potem.
W 1937 został pośmiertnie odznaczony Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski[2].
Waliszewski malował pejzaże, martwą naturę, portrety i kompozycje figuralne, nawiązujące do arcydzieł dawnego malarstwa. Mimo kalectwa ukazywał świat radosny, nawiązywał do konwencji komedii dell’arte. Mimo krótkiego życia pozostawił bogaty dorobek artystyczny.
Uczta u Benvenuta Celliniego
Diana i Akteon
Ogród botaniczny w Warszawie
Akt w kapeluszu
Bitwa nad Dubissą
Portret Kiryła Zdanowicza
Wyspa miłości
Malarz i modelka
Pomnik generała Championnet w Valence
Wenus
Autoportret kubizujący
Toaleta Wenus
Uczta I, tzw. Duża
Uczta II, tzw. Wenecka
Chłopcy i martwa natura
Kwiaty
Pan w zielonym fraku
Martwa natura