Akwizycja


Akwizycja w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Akwizycja w marketingu to:

  • zjednywanie, pozyskiwanie klientów,
  • zbieranie zamówień,
  • zawieranie umów dotyczących dostawy produktów lub wykonanie usług.

Wszystkie te czynności mogą być wykonywane w siedzibie i przez pracowników producenta zatrudnionych w służbach akwizycji i marketingu, ale zwykle skuteczniejsza jest praca w terenie, a mniej kosztowna – wykonywana przez pośredników. Zwykle wynagradzani są oni prowizją od wartości transakcji. Akwizycją zajmują się: akwizytor, będący zwykle pracownikiem producenta oraz przedstawiciel handlowy (agent), będący z reguły pośrednikiem. Podróżujący przedstawiciel handlowy to komiwojażer. Obecnie często używana jest angielska nazwa – sales representative.

Zobacz też | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Akwizycja" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy