Hipermarket


Hipermarket w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania Hipermarket E.Leclerc w Kłodzku Hipermarket Tesco w Mielcu Wnętrze hipermarketu Fred Meyer w Portland w Stanach Zjednoczonych

Hipermarket – wielkopowierzchniowy sklep samoobsługowy, często też ze względu na swoje rozmiary znajdujący się na obrzeżach miasta. Hipermarket w ścisłym tego znaczeniu to sklep (market) o bardzo dużej powierzchni, sprzedający szeroki asortyment towarów codziennego użytku, takich jak żywność, ubrania, kosmetyki, środki czyszczące, produkty FMCG (produkty szybkozbywalne z ang. Fast Moving Consumer Goods).

Przyjmuje się, że hipermarket ma powierzchnię sprzedażową przekraczającą 2,5 tys. m²[1].

Hipermarket to większa wersja supermarketu. Oprócz powierzchni na większy asortyment oraz z uwagi na lokalizację posiada parking na ponad 1000 miejsc.

Spis treści

Historia | edytuj kod

Pierwszy hipermarket w Europie został otwarty 15 czerwca 1963 w miejscowości w Sainte-Geneviève-des-Bois pod Paryżem we Francji. Był to hipermarket Carrefour[2].

Działalność | edytuj kod

W Polsce | edytuj kod

Do funkcjonujących w Polsce sieci hipermarketów należą:

Zobacz też | edytuj kod

Przypisy | edytuj kod

  1. Pojęcia stosowane w statystyce publicznej. Główny Urząd Statystyczny. [dostęp 2016-10-16].
  2. Fifty years ago, Carrefour opened France’s first hypermarket. W: Carrefour Group [on-line]. fondation-carrefour.org/. [dostęp 2016-08-29].

Bibliografia | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Hipermarket" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy