Agencja prasowa


Agencja prasowa w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Agencja prasowa – instytucja prasowa zajmująca się dostarczaniem materiału innym mediom: gazetom, radiu, telewizji, a także serwisom internetowym. Dzięki temu media te mogą zaoszczędzić na kosztach utrzymywania własnych korespondentów, zagranicznych i terenowych. Agencje zatrudniają dziennikarzy.

W większości państw na świecie działa przynajmniej jedna tego typu instytucja. W Polsce tego typu agencjami są Polska Agencja Prasowa, Informacyjna Agencja Radiowa i inne. Większość agencji oferuje serwis ogólnotematyczny, poświęcony wydarzeniom politycznym, gospodarczym, kulturalnym i społecznym. W związku z ogromną rolą wiadomości w gospodarce istnieją agencje specjalizujące się w tematyce ekonomicznej, między innymi Reuters i Bloomberg. Przykładem agencji specjalistycznej jest także Katolicka Agencja Informacyjna.

Linki zewnętrzne | edytuj kod

Kontrola autorytatywna (przedsiębiorstwo mediowe):
Na podstawie artykułu: "Agencja prasowa" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy