British Overseas Airways Corporation w encyklopedii
Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania Boeing 707 linii lotniczych British Overseas Airways Corporation na lotnisku Heathrow Vickers VC10 linii lotniczych British Overseas Airways Corporation na lotnisku Heathrow Douglas DC-7 linii lotniczych British Overseas Airways Corporation startujący z ManchesteruBritish Overseas Airways Corporation (BOAC) – dawne brytyjskie linie lotnicze, powstałe w 1939 roku z połączenia Imperial Airways i British Airways. Przedsiębiorstwo funkcjonowało do 1974 roku, gdy doszło do jego połączenia z British European Airways (BEA) w British Airways, które operuje do dziś.
Flota | edytuj kod
Samoloty użytkowane przez BOAC | edytuj kod
- Airspeed Consul (1949)
- Airspeed Oxford (1948)
- Armstrong Whitworth A.W.38 Whitley 5 (1942)
- Armstrong Whitworth Ensign (1939)
- Avro 683 Lancaster (1944)
- Avro 691 Lancastrian (1945)
- Avro 688 Tudor 1 (1946)
- Avro 685 York (1944)
- Bristol Britannia (1955)
- Boeing 314A (1941)
- Boeing 377 Stratocruiser (1949)
- Boeing 707 (1960)
- Boeing 747 (1969)
- Canadair C-4 Argonaut (1949)
- Consolidated Model 28 Catalina (1940)
- Concorde (Samolot próbny, użytkowany w ostatnich latach BOAC, później maszyny te przejęły linie British Airways.)
- Consolidated Model 32 Liberator (1941)
- Curtis Wright CW-20 (1941)
- de Havilland DH.91 Albatross (1940)
- de Havilland DH.95 Flamingo (1940)
- de Havilland DH.98 Mosquito (1943)
- de Havilland DH.104 Dove (1946)
- de Havilland DH.106 Comet (1951)
- Douglas DC-3 (1940)
- Douglas DC-7C (1956)
- Focke-Wulf Fw 200B Condor (1940)
- Handley Page Halifax (1946)
- Handley Page Halton (1946)
- Handley Page Hermes (1949)
- Lockheed Constellation (1946)
- Lockheed Hudson (1941)
- Lockheed Lodestar (1941)
- Short S.23 Empire (1936)
- Short S.25 Sunderland (1942)
- Short S.26 (1939)
- Short S.30 Empire (1938)
- Short Sandringham (1947)
- Short Solent (1946)
- Vickers VC10 (1964)
- Vickers Warwick (1942)
Wypadki lotnicze | edytuj kod
Z tym tematem związana jest kategoria: Katastrofy lotnicze linii British Overseas Airways Corporation.- 2 maja 1953 roku. 43 osoby zginęły w katastrofie de Havilland DH-106 Comet 1 w Indiach z powodu wady konstrukcyjnej.
- 10 stycznia 1954 roku. Samolot de Havilland Comet 1, Lot 781 lecący z Rzymu do Londynu rozbił się w pobliżu Elby z powodu zmęczenia materiału. Zginęło 35 osób.
- 5 marca 1966 roku. Lot 911 linii BOAC. Boeing 707-436 lecący z Tokio do Hongkongu. Rozbił się krótko po starcie w pobliżu góry Fudżi w Japonii. Zginęły wówczas 124 osoby.
- 8 kwietnia 1968 roku. Lot 712 linii lotniczych BOAC Boeing 707-465 lecący z Londynu do Sydney przez Zurych i Singapur. Przy starcie eksplodował silnik. Samolot zawrócił i awaryjnie wylądował. Zginęło 5 osób spośród 127 osób na pokładzie.
- 9 września 1970 roku. Ludowy Front Wyzwolenia Palestyny uprowadził samolot Vickers VC-10 lot 775 ze 114 pasażerami. Pusty samolot wysadzono ładunkami wybuchowymi na pustyni w Jordanii.
- ISNI: 0000 0001 2182 2896
- VIAF: 149544253, 268117999
- BnF: 11734871t
- SUDOC: 084680210
- NKC: ko2018997804
- WorldCat: lccn-n50052547, viaf-268117999
Na podstawie artykułu: "British Overseas Airways Corporation" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy
OryginałEdytujHistoria i autorzy
