Dyskusja wikiprojektu:Czy wiesz/ekspozycje/2017-10-30


Dyskusja wikiprojektu:Czy wiesz/ekspozycje/2017-10-30 w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii < Dyskusja wikiprojektu:Czy wiesz Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Spis treści

3 (Michaił Byczwarow)edytuj kod

kto odpowiadał za przygotowanie kondycyjne piłkarskiej reprezentacji Bułgarii podczas mistrzostw świata w 1994?

…czym zajmował się Michaił Byczwarow po zakończeniu kariery lekkoatletycznej?

  • @ Żyrafał – "W 1955 roku został brązowym medalistą Światowego Festiwalu Młodzieży i Studentów w biegu na 100 m" – prośba o sprawdzenie, bo z lekkoatletycznych źródeł to nie wynika :) Jeżeli te 4 złota na jednych mistrzostwach kraju to jego największy dorobek, to warto to zdanie umieścić niżej, obok info o 28 tytułach. Nedops (dyskusja) 02:18, 27 wrz 2017 (CEST)
Źródło podaje "През същата тази 1955 г. Бъчваров е с бронз на 100 м от Световния младежки фестивал във Варшава", czyli "W tym samym 1955 roku Byczarow zdobył brąz na światowym młodzieżowym festiwalu w Warszawie". A co do 4 złot na 1 mistrzostwach 4 medali, proszę nie wprowadzać w błąd :), źródło podaje, że to "przypadek bez analogii w rodzimej lekkoatletyce". Myślę, że mogę to przesunąć zgodnie z sugestią. jw. Żyrafał (Dyskusja) 08:55, 27 wrz 2017 (CEST) Ale np. to źródło (wysoce wiarygodne) podaje jedynie medale Bułgara z 1957 i 1962, za 1955 podając innych sprinterów na podium ;) Nedops (dyskusja) 02:52, 4 paź 2017 (CEST) @Nedops: Wiem, że to wiarygodne źródło (zresztą użyłem go w haśle), ale 1. czy to na pewno te same zawody? 2. jeśli tak, to co z tym zrobić? Usunąć informację z artu? Żyrafał (Dyskusja) 22:03, 6 paź 2017 (CEST) Nie wiem jakie zawody ma na myśli bułgarskie źródło, ale w innych podobnych zawodach też nie widać Bułgara wśród medalistów :) Co zrobić - chyba nie mam rocznika PZLA z 1955 roku, więc nie zweryfikuję na 100%. Ja bym usunął z artu, ale napisał w dyskusji, że w źródle takim i takim jest napisane tak i tak :) Może kiedyś w przyszłości się to jakoś wyjaśni :P Nedops (dyskusja) 01:32, 7 paź 2017 (CEST) @Nedops: Usunąłem. Żyrafał (Dyskusja) 01:41, 7 paź 2017 (CEST)

5 (Kazimierz Aleksander Pułaski)edytuj kod

kto z pobudek osobistych domagał się samosądu na Maurycym Mochnackim?

2 (Skórowiec fioletowawy)edytuj kod

…z czym można pomylić skórowce fioletowawe?

2 (Murat Dżyojew)edytuj kod

który minister spraw zagranicznych Osetii Południowej napisał ponad 20 prac naukowych o historii Kaukazu?

  • Wg strony MSZ Osetii Południowej kto inny jest ministrem... Co więcej ze strony tej wynika, że Dżyojew nie był ministrem, tylko przez pewien czas był p.o. ministra. Aotearoa dyskusja 21:35, 4 paź 2017 (CEST) Zrobione The Orbwiki107 (dyskusja) 10:12, 7 paź 2017 (CEST)
    • Ale w artykule jest nadal, że w latach 2016-17 był ministrem, a był on chyba tylko p.o. ministra (w dodanym źródle o nowym ministrze jest: Прежде обязанности главы МИД исполнял Мурат Джиоев. – ktoś obeznany w realiach Rosji i krajów ościennych mógłby sprawdzić, czy to faktycznie p.o.). Aotearoa dyskusja 23:07, 7 paź 2017 (CEST)
      • To może być zwykłe określenie zastępcze: pełnił obowiązki = sprawował funkcję. Według tego źródła Dżyojew w 2016 roku został ponownie ministrem spraw zagranicznych, a nie p.o. ministra spraw zagranicznych. The Orbwiki107 (dyskusja) 23:17, 7 paź 2017 (CEST)
        • Wygląda na to, że masz rację. Na stronach MSZ Osetii Pd. z archiwalnymi informacjami stosowany jest jedynie zapis "minister" bez dodatków. Aotearoa dyskusja 12:18, 9 paź 2017 (CEST)
  • @Orbwiki107 1. Warto napisać, w którym roku były te rozmowy w Genewie i czego dotyczyły. 2. Co oznacza "rozstrzyganie kwestii po konflikcie"? Meo Hav (dyskusja) 23:59, 12 paź 2017 (CEST)
  • @Meo Hav 1. Zrobione 2. Po rosyjsku brzmi to: „Джиоев занимал должность полномочного представителя президента РЮО по вопросам постконфликтного урегулирования.” Nie wiem jak to lepiej przetłumaczyć. The Orbwiki107 (dyskusja) 16:26, 13 paź 2017 (CEST)

2 (Dr. Feelgood (zespół))edytuj kod

…jaką muzykę gra zespół Dr. Feelgoood?

1 (Powódź tysiąclecia we Wrocławiu)edytuj kod

…Ile budynków zostało zniszczonych podczas powodzi tysiąclecia we Wrocławiu?

  • Artykuł wyodrębniony z głównego o powodzi (który też poszerzyłem w części wrocławskiej) i mocno rozbudowany. Przygotowywany do DA. kićor Dajesz! 03:22, 8 paź 2017 (CEST)
  • Mam wątpliwości co do infoboxu, dane tam umiejscowione mówią o całej powodzi. Inna sprawa, czy w ogóle tu potrzebny infobox? Nedops (dyskusja) 17:28, 8 paź 2017 (CEST)
    • Poprawiłem. Co do sensu samego infoboksu – uważam, że jednak powinien zostać. kićor Dajesz! 11:20, 9 paź 2017 (CEST)
  • Protest w Łanach – jest fragment: ludzie, zaalarmowani przez jego z mieszkańców. Nie wiem czy powinno być przez jednego z mieszkańców czy jego mieszkańców ? Jacek rybak (dyskusja) 13:43, 12 paź 2017 (CEST) Zrobione, dziękuję kićor Dajesz! 13:58, 12 paź 2017 (CEST)

1 (Eta Piscium)edytuj kod

…co się dzieje we wnętrzu najjaśniejszej gwiazdy gwiazdozbioru Ryb?

  • W anglojęzycznej wersji podano, że znane są parametry orbitalne układu (i są podane), więc sugestia, że są nieznane, jest chyba myląca. I dodatkowo napisano, że jaśniejszy składnik jest gwiazdą typu γ Cas (choć v*sin(i) jest wyjątkowo niskie). Może ujednolicić? Pozdrawiam, Happa (dyskusja) 22:08, 10 paź 2017 (CEST)
    • To było trudniejsze niż myślałem – wyznaczone wartości są wzajemnie sprzeczne. Szczureq (π?) 11:58, 11 paź 2017 (CEST)

6 (Krasnoczubek ognisty)edytuj kod

…że krasnoczubek ognisty unika ludzi jak ognia?

7 (Greyhound Lines)edytuj kod

…ile kilometrów rocznie przejeżdżają autobusy Greyhound Lines?

8 miliardów kilometrów? Przelciałem pobieżnie źródła i nie znalazłem, może jest inaczej opisane, proszę o weryfikacje tej liczby. Stanko (dyskusja) 13:46, 14 paź 2017 (CEST) Przecież przypis prowadzi do artykułu, który wyraźnie oznajmia: „The fleet covered more than 5.5 billion miles last year”. Inna sprawa, że to bardziej 9 niż 8. (air)Wolf {D} 13:54, 14 paź 2017 (CEST) 9 to by było za dużo :) kićor Dajesz! 14:14, 14 paź 2017 (CEST) Poprawiłem. "Fleet covered more than 5.5 billion" czyli autobusy tyle zrobiły jeżdżąc po trasach domyślnie dużo krótszych, ale za to w kółko--Felis domestica (dyskusja) 14:25, 14 paź 2017 (CEST)
  • A ja wziąłem kalkulator i wyszło mi, że autobusy (wszystkie 1229) jeżdżą ze średnią prędkością 743 km/h. Gdzieś coś nie gra. I to dość mocno, bo nawet gdyby było 10 razy więcej autobusów (co wygląda prawdopodobnie, zważywszy 18 tysięcy linii/kursów), to średnia 74 km/h wydaje mi się bardzo duża (przecież przystanki, remonty, zapas czasu). Ciacho5 (dyskusja) 13:13, 15 paź 2017 (CEST) Racja; jest błąd w cytowanym artykule, na stronie przedsiębiorstwa jest właściwie: 9 mld pasażerokilometrów, co przy 16 mln pasażerów, daje że jeden pasażer przejechał z nimi ok. 560 km rocznie, co jest absolutnie możliwe. Jeden daleki kurs załatwia 30-50 tys. pasażerokilometrów bez problemu :D --Felis domestica (dyskusja) 01:25, 16 paź 2017 (CEST) @Kicior99 Jeszcze trzeba przeformułować „Dziennie na trasy wyrusza 18 tys. autobusów” – to jest liczba odjazdów z przystanków (wykonywanych przez te 1200 busów)--Felis domestica (dyskusja) 21:57, 17 paź 2017 (CEST) Zrobione kićor Dajesz! 22:02, 17 paź 2017 (CEST)

6 (Order Feniksa (Hohenlohe))edytuj kod

…który książęcy order nadawany jest bez przerwy od 260 lat?

  • @JakubkajaCzy mógłbyś przy okazji machnąć tego Filipa I Ernesta? (Anagram16 (dyskusja) 00:48, 14 paź 2017 (CEST))
  • @Jakubkaja Sporo informacji podanych jest w czasie przeszłym, a nie ma nigdzie informacji, ze order nie jest juz nadawany. D kuba (dyskusja) 21:42, 14 paź 2017 (CEST)
    • @D kuba: Wg moich pozaźródłowych informacji nadawany jest już od dawna tylko członkom rodu, a ponieważ źródła są dość leciwe, to trochę się wstrzymałem z czasem teraźniejszym, ale mogę zmienić jeśli Cię to razi. Jakub Kaja () 22:35, 14 paź 2017 (CEST)
      • Ale w opisie jak najbardziej może być czas teraźniejszy (egzemplarze są zachowane; poza tym skrócone opisy mogą być pozbawione zupełnie czasowników ;)). Obecnie w sekcji "Wygląd" czasy są pomieszane i teraz właśnie to trochę razi. To jak ma w końcu być? Nie chcę tam nabruździć. Może autor jakoś to ujednolici. Hasło bardzo ciekawe! Marencja (dyskusja) 18:51, 16 paź 2017 (CEST) (CEST)
        • No właśnie o to mi chodziło:) D kuba (dyskusja) 10:28, 17 paź 2017 (CEST)
          • Jakub się nie odezwał, to wyrzuciłam wszystko, co sugerował czas taki czy śmaki. Takie skondensowane opisy pasują do obrazu, to mogą i do orderu (najwyżej autor poprawi po swojemu, ujednolici). Chcę już zatyldać, bo potem zapomnę. Marencja (dyskusja) 19:50, 17 paź 2017 (CEST)
Na podstawie artykułu: "Dyskusja wikiprojektu:Czy wiesz/ekspozycje/2017-10-30" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy