Intrall Lubo


Intrall Lubo w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Intrall Luboprototyp samochodu dostawczego firmy Intrall, który miał zostać wprowadzony do produkcji seryjnej w 2007 roku, jednak z powodu bankructwa firmy nigdy do tego nie doszło.

Prototyp ze skrzynią ładunkową zaprezentowany podczas Poznańskich Spotkań Motoryzacyjnych

Spis treści

Historia i opis pojazdu | edytuj kod

Firma Intrall należąca do rosyjskiego biznesmena, po przejęciu w 2003 roku zakładów Daewoo Motor Polska postanowiła wszcząć projekt zastąpienia Lublina nowym modelem.

15 września 2006 roku zaprezentowano prototyp Intrall Lubo − samochodu opracowanego od podstaw przez polskich i rosyjskich inżynierów. Cztery dni później Lubo został pokazany szerszej publiczności na targach IAA w Hanowerze.

Lubo cechuje się odważną stylistyką nie tylko karoserii, ale także i wnętrza, gdzie zestaw wskaźników umiejscowiono na środku deski rozdzielczej podobnie jak w LDV Maxus. Karoseria Lubo jest podwójnie ocynkowana, przez co Intrall chciał zapewnić wieloletnią gwarancję na żywotność karoserii[4].

W standardowym wyposażeniu Lubo przewidywano poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, układy ABS i EBD, immobilizer w kluczyku, regulowaną kolumnę kierownicy, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby, ogrzewane lusterka, klimatyzację, czujnik parkowania, regulowane fotele, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, podwójną kanapę obok fotela kierowcy z regulacją zagłówka.

Produkcja seryjna Lubo miała ruszyć w drugim kwartale 2007 roku, jednak ze względu na kłopoty techniczne (zbyt późne homologowanie silników spełniających normę Euro 4) i wynikające z nich kłopoty finansowe (upadłość firmy Intrall Polska) jej uruchomienie nie nastąpiło. Firma Intrall poszukiwała partnerów do wznowienia produkcji, ale bezskutecznie.

W 2011 roku rosyjskie konsorcjum planowało zbudować w okolicach Szczecina fabrykę aut oraz centrum badawczo-rozwojowe. Pierwszym produkowanym modelem miał być Lubo[5].

Wersje | edytuj kod

Lubo miał być oferowany w około 40 wersjach w tym:[6]

  • van (6304, 6504, 6506, 6508, 6906)[6]
  • bus (6316, 6514, 6516, 6518, 6916)[6]
  • podwozie pod zabudowę (6594, 6796, 6996)[6]
  • skrzyniowa (6554, 6756, 6956)[6]
  • kontenerowy (6574, 6776, 6976)[6]
  • skrzyniowa z podwójną kabiną (6544, 6746, 6946)[6]

Przewidywane silniki | edytuj kod

Przypisy | edytuj kod

  1. Wersje prototypów
  2. Dopuszczalna masa całkowita
  3. W wersjach prototypowych
  4. Mirosław Ganiec: Lubo – nowe auto dostawcze z Polski. autocentrum.pl, 19-09-2006. [dostęp 04-04-2013].
  5. Lesław Sagan: Jakie samochody będzie produkował w Polsce rosyjski Intrall?. auto-swiat.pl, 24-01-2011. [dostęp 04-04-2013].
  6. a b c d e f g h Intrall Polska: Lubo - Dane techniczne. intrall.pl, 25-10-2015.

Linki zewnętrzne | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Intrall Lubo" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy