Linia kolejowa nr 31


Linia kolejowa nr 31 w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Linia kolejowa nr 31 SiedlceSiemianówka – w większości niezelektryfikowana i częściowo jednotorowa linia kolejowa we wschodniej Polsce o długości 154,697 km, łącząca stację Siedlce w województwie mazowieckimprzejściem granicznym Siemianówka-Świsłocz w Siemianówce w województwie podlaskim[2][3][4].

Linia na odcinku od jej początku do km 120,983 jest linią znaczenia państwowego[5]. Prowadzony jest na niej ruch pasażerski oraz towarowy. Na odcinku Siedlce – Ujrzanów – Mordy linia kolejowa była zelektryfikowana. W lipcu 2012 w obrębie zamkniętej stacji Mordy została zdjęta sieć trakcyjna. Do 2017 zdemontowano sieć na odcinku Ujrzanów – Mordy.

Spis treści

Remont | edytuj kod

27 stycznia 2017 PKP PLK podpisały z przedsiębiorstwem Track Tec umowę na remont linii na odcinku CzeremchaSiedlce[6]. Od 10 grudnia 2017 roku, dzięki prowadzonym pracom remontowym prędkość pociągów na linii wzrośnie z 80 do 110–120 km/h[7].

21 września 2017 PKP PLK podpisały z Torpolem umowę na remont odcinka od granicy pomiędzy województwem mazowieckim a podlaskim do Hajnówki[8].

26 czerwca 2018 roku PKP PLK podpisały z PNiUIK w Krakowie umowę na skumulowane naprawy bieżące na linii Siedlce – Siemianówka[9].

Ruch pociągów | edytuj kod

Ruch pasażerski | edytuj kod

27 sierpnia 2007 Koleje Mazowieckie uruchomiły połączenie z Siedlec do Siemiatycz obsługiwane przez spalinowe zespoły trakcyjne VT628. Zapewniło to obsługę fragmentu linii znajdującego się w województwie mazowieckim, kończącego się na przystanku Fronołów. Pociągi dojeżdżały do stacji Siemiatycze (woj. podlaskie) w celu zmiany kierunku jazdy. Wraz z nowym rozkładem jazdy od 9 grudnia 2007 połączenie przedłużono do Czeremchy oraz zwiększono ilość do trzech par pociągów, co dało tym samym Kolejom Mazowieckim pozycję dominującą na tym odcinku.

Podlaski Zakład Przewozów Regionalnych w relacji:

Od stycznia 2014[10] roku kursował pociąg InterRegio Białowieża w relacji Warszawa WschodniaHajnówka[11], obsługiwany pojazdami SA133[12]. Kurs został zawieszony we wrześniu 2015[13][14].

Ruch towarowy | edytuj kod

PKP Cargo w relacji:

Przypisy | edytuj kod

  1. a b Wykazy prędkości na liniach kolejowych zarządzanych przez PKP PLK: pociągi pasażerskie, autobusy szynowe i EZT, pociągi towarowe.
  2. Linia kolejowa nr 31 Siedlce – Siemianówka semaforek.kolej.org.pl.
  3. Wykaz posterunków ruchu i punktów ekspedycyjnych.
  4. Wykaz linii Id-12 (D-29).
  5. Id-12 (D29) Wykaz linii (pol.). plk-sa.pl, 2020-07-27. [dostęp 2020-09-14].
  6. Objazdy z Warszawy do Białegostoku idą do remontu. rynek-kolejowy.pl, 2017-01-27. [dostęp 2017-01-31].
  7. Regulamin 2017/2018 – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A, www.plk-sa.pl [dostęp 2017-12-07]  (pol.).
  8. Torpol z kolejną umową od PKP PLK na 213 mln zł [dostęp 2018-01-12]  (pol.).
  9. PNiUIK Kraków z umową od PKP PLK na 9 mln złotych [dostęp 2018-07-02]  (pol.).
  10. KurierK. Kolejowy KurierK., Jednym pociągiem z Warszawy do Puszczy Białowieskiej, kurier-kolejowy.pl, 14 stycznia 2014 [dostęp 2019-04-24] .
  11. a, InterRegio Białowieża. Pociąg Hajnówka – Warszawa zostaje, wspolczesna.pl, 26 listopada 2014 [dostęp 2019-04-24]  (pol.).
  12. IR Białowieża znika z rozkładu jazdy | Kurier Kolejowy, kurier-kolejowy.pl, 29 września 2014 [dostęp 2017-12-07] .
  13. KurierK. Kolejowy KurierK., Zmiany w rozkładzie jazdy pociągów PR na Podlasiu, kurier-kolejowy.pl, 24 sierpnia 2015 [dostęp 2019-04-24] .
  14. Zmiany w ofercie Przewozów Regionalnych | Przewozy Regionalne, web.archive.org, 31 lipca 2015 [dostęp 2019-04-24] [zarchiwizowane z adresu 2015-08-15] .
Na podstawie artykułu: "Linia kolejowa nr 31" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy