Linia kolejowa nr 31 w encyklopedii
Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwaniaLinia kolejowa nr 31 Siedlce – Siemianówka – w większości niezelektryfikowana i częściowo jednotorowa linia kolejowa we wschodniej Polsce o długości 154,697 km, łącząca stację Siedlce w województwie mazowieckim z przejściem granicznym Siemianówka-Świsłocz w Siemianówce w województwie podlaskim[2][3][4].
Linia na odcinku od jej początku do km 120,983 jest linią znaczenia państwowego[5]. Prowadzony jest na niej ruch pasażerski oraz towarowy. Na odcinku Siedlce – Ujrzanów – Mordy linia kolejowa była zelektryfikowana. W lipcu 2012 w obrębie zamkniętej stacji Mordy została zdjęta sieć trakcyjna. Do 2017 zdemontowano sieć na odcinku Ujrzanów – Mordy.
Spis treści
Remont | edytuj kod
27 stycznia 2017 PKP PLK podpisały z przedsiębiorstwem Track Tec umowę na remont linii na odcinku Czeremcha – Siedlce[6]. Od 10 grudnia 2017 roku, dzięki prowadzonym pracom remontowym prędkość pociągów na linii wzrośnie z 80 do 110–120 km/h[7].
21 września 2017 PKP PLK podpisały z Torpolem umowę na remont odcinka od granicy pomiędzy województwem mazowieckim a podlaskim do Hajnówki[8].
26 czerwca 2018 roku PKP PLK podpisały z PNiUIK w Krakowie umowę na skumulowane naprawy bieżące na linii Siedlce – Siemianówka[9].
Ruch pociągów | edytuj kod
Ruch pasażerski | edytuj kod
27 sierpnia 2007 Koleje Mazowieckie uruchomiły połączenie z Siedlec do Siemiatycz obsługiwane przez spalinowe zespoły trakcyjne VT628. Zapewniło to obsługę fragmentu linii znajdującego się w województwie mazowieckim, kończącego się na przystanku Fronołów. Pociągi dojeżdżały do stacji Siemiatycze (woj. podlaskie) w celu zmiany kierunku jazdy. Wraz z nowym rozkładem jazdy od 9 grudnia 2007 połączenie przedłużono do Czeremchy oraz zwiększono ilość do trzech par pociągów, co dało tym samym Kolejom Mazowieckim pozycję dominującą na tym odcinku.
Podlaski Zakład Przewozów Regionalnych w relacji:
Od stycznia 2014[10] roku kursował pociąg InterRegio Białowieża w relacji Warszawa Wschodnia – Hajnówka[11], obsługiwany pojazdami SA133[12]. Kurs został zawieszony we wrześniu 2015[13][14].
Ruch towarowy | edytuj kod
PKP Cargo w relacji:
- Mosty nad rzekami:
-
Narwią koło Siemianówki
-
Leśną Prawą (dopływem Bugu)
Przypisy | edytuj kod
- ↑ a b Wykazy prędkości na liniach kolejowych zarządzanych przez PKP PLK: pociągi pasażerskie, autobusy szynowe i EZT, pociągi towarowe.
- ↑ Linia kolejowa nr 31 Siedlce – Siemianówka semaforek.kolej.org.pl.
- ↑ Wykaz posterunków ruchu i punktów ekspedycyjnych.
- ↑ Wykaz linii Id-12 (D-29).
- ↑ Id-12 (D29) Wykaz linii (pol.). plk-sa.pl, 2020-07-27. [dostęp 2020-09-14].
- ↑ Objazdy z Warszawy do Białegostoku idą do remontu. rynek-kolejowy.pl, 2017-01-27. [dostęp 2017-01-31].
- ↑ Regulamin 2017/2018 – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A, www.plk-sa.pl [dostęp 2017-12-07] (pol.).
- ↑ Torpol z kolejną umową od PKP PLK na 213 mln zł [dostęp 2018-01-12] (pol.).
- ↑ PNiUIK Kraków z umową od PKP PLK na 9 mln złotych [dostęp 2018-07-02] (pol.).
- ↑ KurierK. Kolejowy KurierK., Jednym pociągiem z Warszawy do Puszczy Białowieskiej, kurier-kolejowy.pl, 14 stycznia 2014 [dostęp 2019-04-24] .
- ↑ a, InterRegio Białowieża. Pociąg Hajnówka – Warszawa zostaje, wspolczesna.pl, 26 listopada 2014 [dostęp 2019-04-24] (pol.).
- ↑ IR Białowieża znika z rozkładu jazdy | Kurier Kolejowy, kurier-kolejowy.pl, 29 września 2014 [dostęp 2017-12-07] .
- ↑ KurierK. Kolejowy KurierK., Zmiany w rozkładzie jazdy pociągów PR na Podlasiu, kurier-kolejowy.pl, 24 sierpnia 2015 [dostęp 2019-04-24] .
- ↑ Zmiany w ofercie Przewozów Regionalnych | Przewozy Regionalne, web.archive.org, 31 lipca 2015 [dostęp 2019-04-24] [zarchiwizowane z adresu 2015-08-15] .
OryginałEdytujHistoria i autorzy
