Mazda 121


Mazda 121 w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Mazda 121 – przedsiębiorstwo Mazda używało symbolu 121 do oznaczenia różnych modeli swoich samochodów w latach 1975 – 2001:

  • 1975 - 1981 — duży luksusowy samochód, nazwa Mazdy Cosmo na rynkach eksportowych;
  • 1988 – 1991 — europejska wersja eksportowa samochodu Ford Festiva;
  • 1991 – 1995 — europejska wersja eksportowa samochodu Autozam Revue;
  • 1996 – 2001 — europejska wersja eksportowa samochodu Mazda Demio (w krajach, w których nie sprzedawano wcześniej modeli nazywanych 121);
  • 1996 – 2001 — klon Forda Fiesty czwartej generacji sprzedawany w Europie.

Spis treści

Mazda 121 (1996 – 2001) | edytuj kod

Mazda 121 DB rocznik 1990-1996

Silniki | edytuj kod

Samochód dostępny jest z trzema silnikami do wyboru:

1.2 16V | edytuj kod

  • wielopunktowy wtrysk paliwa;
  • moc: 75 KM przy 5200 obr./min;
  • maks. moment obrotowy: 110 Nm przy 4000 obr./min;
  • przyspieszenie 0 - 100 km/h: 12,7 s;
  • prędkość maks.: 190 km/h, ograniczona elektronicznie.

1.3 | edytuj kod

  • starsza konstrukcja od wersji 1.2 16V;
  • moc: 60 KM
  • przyspieszenie 0 - 100 km/h: 15 s;
  • prędkość maks.: 160 km/h;
  • zużycie paliwa: ok. 5,5 l/100 km.

1.8 Diesel | edytuj kod

  • moc: 60 KM przy 4800 obr./min ;
  • maks. moment obrotowy: 110 Nm przy 2500 obr./min;
  • przyspieszenie 0 - 100 km/h: 17,4 s;
  • prędkość maks.: 155 km/h;
  • zużycie paliwa: ok. 5 l/100 km.

Nadwozie | edytuj kod

  • karoseria jest taka sama jak Forda Fiesty (różni się od niej tylko atrapą chłodnicy, znaczkiem firmowym oraz dodatkowym elementem na klapie bagażnika);
  • pojemność bagażnika: 250 litrów.

Zawieszenie | edytuj kod

  • kolumny McPersona, z tyłu dodatkowo oś podatna.
Na podstawie artykułu: "Mazda 121" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy