Mazda 121 w encyklopedii
Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwaniaMazda 121 – przedsiębiorstwo Mazda używało symbolu 121 do oznaczenia różnych modeli swoich samochodów w latach 1975 – 2001:
- 1975 - 1981 — duży luksusowy samochód, nazwa Mazdy Cosmo na rynkach eksportowych;
- 1988 – 1991 — europejska wersja eksportowa samochodu Ford Festiva;
- 1991 – 1995 — europejska wersja eksportowa samochodu Autozam Revue;
- 1996 – 2001 — europejska wersja eksportowa samochodu Mazda Demio (w krajach, w których nie sprzedawano wcześniej modeli nazywanych 121);
- 1996 – 2001 — klon Forda Fiesty czwartej generacji sprzedawany w Europie.
Spis treści
Mazda 121 (1996 – 2001) | edytuj kod
Mazda 121 DB rocznik 1990-1996Silniki | edytuj kod
Samochód dostępny jest z trzema silnikami do wyboru:
1.2 16V | edytuj kod
- wielopunktowy wtrysk paliwa;
- moc: 75 KM przy 5200 obr./min;
- maks. moment obrotowy: 110 Nm przy 4000 obr./min;
- przyspieszenie 0 - 100 km/h: 12,7 s;
- prędkość maks.: 190 km/h, ograniczona elektronicznie.
1.3 | edytuj kod
- starsza konstrukcja od wersji 1.2 16V;
- moc: 60 KM
- przyspieszenie 0 - 100 km/h: 15 s;
- prędkość maks.: 160 km/h;
- zużycie paliwa: ok. 5,5 l/100 km.
1.8 Diesel | edytuj kod
- moc: 60 KM przy 4800 obr./min ;
- maks. moment obrotowy: 110 Nm przy 2500 obr./min;
- przyspieszenie 0 - 100 km/h: 17,4 s;
- prędkość maks.: 155 km/h;
- zużycie paliwa: ok. 5 l/100 km.
Nadwozie | edytuj kod
- karoseria jest taka sama jak Forda Fiesty (różni się od niej tylko atrapą chłodnicy, znaczkiem firmowym oraz dodatkowym elementem na klapie bagażnika);
- pojemność bagażnika: 250 litrów.
Zawieszenie | edytuj kod
- kolumny McPersona, z tyłu dodatkowo oś podatna.