PSA EW/DW


PSA EW/DW w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Spis treści

Silniki rodziny EW/DW | edytuj kod

Są to 4 cylindrowe silniki czterosuwowe rzędowe – benzynowe (EW) oraz wysokoprężne (DW) głównie używane w samochodach koncernu PSA – Citroën i Peugeot. Mają pojemności skokowe od 1.8 do 2.2 litra. Wszystkie mają 16 zaworów i DOHC (z wyjątkiem starszych silników DW SOHC DW10TD i DW8). Wszystkie są chłodzone cieczą. Blok cylindrów wykonany jest ze stopu lekkiego.

Zostały wprowadzone do produkcji ok. 2000 r. zastępując wcześniejsze silniki rodziny XU/XUD. Wiele rozwiązań technicznych odziedziczyły po poprzednikach.

Układ Zasilania | edytuj kod

Wtrysk wielopunktowy.

Układ Zapłonowy | edytuj kod

Układ zapłonowy – układ bezrozdzielaczowy.

EW7 | edytuj kod

Silnik EW7 posiada tłoki o średnicy 82.7mm i skok tłoka 81.4mm, pojemność silnika wynosi 1749cm³.

EW10 | edytuj kod

Silnik EW10 posiada tłoki o średnicy 85mm i skok tłoka 88mm, pojemność silnika wynosi 1997cm³.

EW12 | edytuj kod

Silnik EW12 posiada tłoki o średnicy 86mm i skok tłoka 96mm, pojemność silnika wynosi 2231cm³.

DW8 | edytuj kod

Silnik DW8 posiada tłoki o średnicy 82.2mm i skok tłoka 88mm, pojemność silnika wynosi 1868cm³.

DW10 | edytuj kod

Silnik EW10 posiada tłoki o średnicy 85mm i skok tłoka 88mm, pojemność silnika wynosi 1997cm³.

DW12 | edytuj kod

Silnik EW12 posiada tłoki o średnicy 85mm i skok tłoka 96mm, pojemność silnika wynosi 2179cm³.

Inne silniki PSA | edytuj kod

TU, TUD, XU, XUD, X, EV, PRV, ES, Prince

Na podstawie artykułu: "PSA EW/DW" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy