Przegub asynchroniczny


Przegub asynchroniczny w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania Przegub Cardana jako przykład przegubu asynchronicznego Pulsacje prędkości obrotowej względem wychylenia przegubu

Przegub asynchroniczny, nierównobieżny lub prosty – rodzaj przegubu napędowego, w którym część napędzająca i napędzana obracają się z tą samą prędkością kątową tylko wówczas, jeśli obydwie części leżą dokładnie w tej samej osi. Każde wychylenie przegubu powoduje pulsacje (zwalnianie i przyspieszanie wału wyjściowego) – tym większe, im większe jest wychylenie.

Pulsacje następują co 90 stopni obrotu. Duża zaletą przegubów asynchronicznych jest ich bardzo prosta konstrukcja, szczególnie w porównaniu do przegubów homokinetycznych, które z kolei nie posiadają wady pulsacji przy dowolnym dopuszczalnym wychyleniu przegubu.

Przykładem przegubu asynchronicznego jest przegub Cardana.

Przypisy | edytuj kod

  1. http://www.zss.pl/~moto/www_publikacje/publikacje17.htm.
Na podstawie artykułu: "Przegub asynchroniczny" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy