SMG/KRC


Millward Brown w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii (Przekierowano z SMG/KRC) Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Millward Brown – międzynarodowy koncern zajmujący się badaniem rynku i opinii publicznej. Należy do międzynarodowej grupy Kantar, z kolei należącej do międzynarodowego koncernu z branży reklamy i opinii publicznej – WPP plc z główną siedzibą w Londynie.

Założony w Wielkiej Brytanii w 1973 przez Maurice'a Millwarda i Gordona Browna. W 1986 połączył się z amerykańską firmą badawczą Ad Factors, a w 1999 został przejęty przez brytyjską WPP plc.

Millward Brown w Polsce | edytuj kod

Polski oddział powstał w 1990 roku pod nazwą SMG/KRC[1]. Jednym z założycieli był Jakub Bierzyński[2]. Od 2000 roku SMG/KRC Poland jest członkiem globalnej sieci Millward Brown International i przyjął nazwę Millward Brown[3].

W 2013 roku firma zmieniła nazwę na Kantar Millward Brown

Przypisy | edytuj kod

  1. a b http://www.millwardbrown.com/Locations/Poland/OFirmie/default.aspx.
  2. Jakub Bierzyński po rekordowym debiucie partii Wiosna: Millward Brown zakładałem 30 lat temu, dziś nie mam z nią nic wspólnego, www.wirtualnemedia.pl [dostęp 2020-02-11]  (pol.).
  3. http://www.millwardbrown.com/Locations/Poland/OFirmie/Fakty.aspx.
Kontrola autorytatywna (biznes):
Na podstawie artykułu: "SMG/KRC" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy