Star Citizen


Star Citizen w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Star Citizen – będąca w produkcji komputerowa gra symulacyjna autorstwa studiów Cloud Imperium Games i Behaviour Interactive. Star Citizen jest symulatorem handlu i walki w przestrzeni kosmicznej przeznaczonym na komputery osobiste.

Spis treści

Rozgrywka | edytuj kod

Star Citizen będzie się składał z dwóch głównych elementów. Pierwszy z nich to świat gry typu MMO łączący elementy walki w kosmosie z perspektywy pierwszej osoby i międzygwiezdny handel (Star Citizen), a drugi – kampania jednoosobowa z dołączonym wieloosobowym trybem współpracy (Squadron 42), razem z modyfikowalnym prywatnym serwerem. Gra będzie wspierała system Oculus Rift[8].

Chris Roberts na GDC, 2012

Zarówno Star Citizen, jak i Squadron 42 rozgrywają się w XXX wieku w Drodze Mlecznej, w fikcyjnym międzygalaktycznym państwie UEE (United Empire of Earth), będącym analogią do późnego Cesarstwa Rzymskiego. Centralną kwestią w grze jest obywatelstwo (lub jego brak) w UEE, które musi zostać osiągnięte w wyniku akcji gracza (jak na przykład odbycie służby wojskowej). Przewiduje się, że Obywatele będą cieszyli się pewnymi korzyściami w grze, na przykład niższymi podatkami lub łatwiejszym dostępem do handlu międzygatunkowego[9], jednak szczegóły nie są jeszcze ustalone.

Silny nacisk będzie położony na interakcje pomiędzy graczami. Zachowanie gracza będzie wpływało na dynamiczną ekonomię gry, zaś gracz będzie musiał ją uwzględniać w swoich działaniach[10][11].

Produkcja | edytuj kod

Star Citizen jest rozwijany przez firmę Cloud Imperium Games założoną w roku 2011 przez Chrisa Robertsa[12]. Do wcześniejszych dzieł Chrisa Robertsa zaliczają się Wing Commander[13], Wing Commander: Privateer(ang.)[14] oraz Freelancer.

Kickstarter | edytuj kod

W październiku 2012 roku twórcy gry rozpoczęli na swojej stronie internetowej kampanię crowdfundingową, wykorzystując IgnitionDeck, plugin crowdfundingowy do WordPressa[15][16]. Kilka tygodni później rozpoczęli dodatkowo kampanię w serwisie Kickstarter. Uzbierane fundusze szybko przekroczyły założone cele. Kolejno dodawane były dalsze cele, na ogół obiecujące więcej treści w grze w momencie wydania[17]. Początkowa data zakończenia kampanii na stronie internetowej RSI została przesunięta o 10 dni, aby pokrywać się z datą zakończenia kampanii w serwisie Kickstarter, zarówno w celu pozyskania dodatkowych funduszy, jak i zorganizowania pojedynczego specjalnego wydarzenia na koniec obu kampanii[18]. 17 listopada 2012, dwa dni przed zamknięciem kampanii, pobity został rekord uzbieranych poprzez crowdfunding pieniędzy na grę komputerową z wynikiem przeszło 4,2 miliona dolarów[19]. Na zakończenie kampanii zebrana kwota przekroczyła wszystkie wyznaczone przez Cloud Imperium Games cele wynosząc 6 238 563 dolarów[20].

Dalsza zbiórka pieniędzy | edytuj kod

Po zakończeniu kampanii na Kickstarterze zbiórka pieniędzy jest kontynuowana przez stronę internetową gry. Według stanu z lutego 2018 zebrano ponad 178 milionów dolarów[17], a ponad milion użytkowników wsparło projekt[21]. Tym samym Star Citizen stał się największym projektem realizowanym przy pomocy finansowania społecznego[22][23][24].

Produkcja gry rozpoczęła się w roku 2011 z wykorzystaniem zmodyfikowanej wersji silnika CryEngine 3[25]. W kwietniu 2014 podczas targów Pax East zaprezentowano tryb „Arena Commander” zawierający moduł „Dogfighting”, który pozwala na walkę w kosmosie[26]. W czerwcu został on udostępniony wszystkim osobom, które wpłaciły pieniądze podczas zbiórki[27].

Przypisy | edytuj kod

  1. Media Advisory: Come Meet Chris Roberts at Behaviour and Learn More About the New Star Citizen Game. W: Green Technology News [on-line]. GreenTechnologyWorld.com. [dostęp 2012-10-12].
  2. Behaviour Interactive teams with Cloud Imperium to help create new space sim game with legendary designer Chris Roberts. W: News [on-line]. Behaviour Interactive. [dostęp 2014-09-05]. Cytat: A team will be set up in Montreal to start working on the project in early 2013
  3. Terra PreViz and ORIGIN 300i Coming Soon!. Cloud Imperium Games. [dostęp 2013-09-23]. Cytat: It was put together by voidALPHA, a San Francisco-based team headed by veteran Wing Commander producer Mark Day.
  4. Wingman’s Hanger Episode 5 Q&A. Cloud Imperium Games. [dostęp 2013-01-25].
  5. Krzysztof „Draugnimir” Mysiak: Star Citizen – kompendium wiedzy (pol.). Gry-Online. [dostęp 2017-06-27].
  6. Star Citizen Patch 3.10 (ang.). Cloud Imperium Games.
  7. Michael Larabel: Star Citizen Will Be Coming To Linux (ang.). phoronix.com, 2014-04-15. [dostęp 2015-03-27].
  8. Star Citizen – spełnienie marzeń fanów kosmicznych symulatorów? (pol.). Gry-Online, 2013-11-16. [dostęp 2014-09-06].
  9. Writer’s Guide: Part Two.
  10. Anthony Gallegos: Star Citizen: Chris Roberts’ Next Frontier. IGN, 2012-10-10. [dostęp 2012-10-11].
  11. Updated FAQ. Cloud Imperium Games Corporation. [dostęp 2013-01-20].
  12. Richard Mitchell: Chris Roberts’ new game is Star Citizen. joystiq, 2012-10-10. [dostęp 2012-10-11].
  13. Anthony John Agnello: Wing Commander creator reveals Star Citizen, his first game in a decade. Digital Trends, 2012-10-10. [dostęp 2012-10-11].
  14. Rainier: ‘Star Citizen’ Announced – Screens & Trailer. Worthplaying, 2012-10-10. [dostęp 2012-10-11].
  15. Shawn Christenson: Crowdfunding a Video Game. IgnitionDeck. [dostęp 2013-09-15].
  16. Roberts, Chris: crowdfounding on the project website. Robertsspaceindustries.com. [dostęp 2013-07-24].
  17. a b Comprehensive Stretch Goals. [dostęp 2018-02-16].
  18. Chris Roberts: Stretch Goals Revealed! (ang.). robertsspaceindustries.com. [dostęp 2014-10-13].
  19. Unlock: Hades System (ang.). robertsspaceindustries.com, 2012-11-17. [dostęp 2012-11-17].
  20. Crowdfunding development Spreadsheet. 2015-10-14.
  21. Star Citizen – produkcję wsparło ponad milion osób. Gry-Online, 2015-10-13. [dostęp 2015-10-21].
  22. Matulef Jeffrey: Star Citizen raises an astronomical $15 million. 2013-08-02. [dostęp 2013-08-06].
  23. Eddie Makuch: Star Citizen Nearing $68 Million (ang.). GameSpot, 2014-12-23. [dostęp 2015-01-02].
  24. Eddie Makuch: Star Citizen Reaches $76 Million (ang.). GameSpot, 2015-03-25. [dostęp 2015-07-26].
  25. Tyler Wilde: Star Citizen preview: the open-world space sim from the creator of Wing Commander. 2012-10-10. [dostęp 2012-10-11].
  26. Kamil Zwijacz: Star Citizen – prezentacja modułu Dogfighting i garść nowych szczegółów (pol.). Gry-Online, 2014-04-11. [dostęp 2014-05-23].
  27. Kamil Zwijacz: Star Citizen – tryb Arena Commander już dostepny (pol.). Gry-Online, 2014-06-04. [dostęp 2014-05-23].

Linki zewnętrzne | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Star Citizen" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy