The Brier


The Brier w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania Puchar Tim Hortons Brier 2009 Tim Hortons Brier 2005

The Brier ze względów sponsorskich nazywane Tim Hortons Brier - coroczne mistrzostwa Kanady mężczyzn w curlingu, organizowane są przez Kanadyjski Związek Curlingu. Obecnym sponsorem zawodów jest sieć restauracji fast-food Tim Hortons.

The Brier rozegrano po raz pierwszy w 1927. Przez ponad 50 lat sponsorem była firma Macdonald Tobacco. W 1979 w wyniku nacisku antynikotynowej polityki kanadyjskiego rządu Macdonald Tobacco Company zrezygnowało ze sponsorowania the Brier. Na kolejnych 20 lat sponsoring przejęła firma Labatt. W latach 2001-2004 mistrzostwa nosiły nazwę Nokia Brier a od 2005 Tim Hortons Brier.

Do wyłonienia 12 finalistów the Brier organizowane są mistrzostwa poszczególnych prowincji. Z każdej prowincji wyłania się mistrza, jednak w Ontario odbywają się dwa niezależne mistrzostwa Ontario i Northern Ontario. Z terytoriów wyłania się jednego reprezentanta. Turniej finałowy rozgrywany jest systemem kołowym do wyłonienia czterech najlepszych drużyn, a następnie stosuje się metodę Page play-off. Mistrz Kanady jest jednocześnie reprezentantem kraju na mistrzostwach świata.

Spis treści

Macdonald Brier | edytuj kod

Labatt Brier | edytuj kod

Nokia Brier | edytuj kod

Tim Hortons Brier | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "The Brier" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy