The Bureau: XCOM Declassified


The Bureau: XCOM Declassified w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

The Bureau: XCOM Declassified (wcześniej: XCOM[1]) – gra komputerowa z gatunku third-person shooter stworzona przez studio 2K Marin na platformy Microsoft Windows, PlayStation 3 i Xbox 360.

Spis treści

Fabuła | edytuj kod

Akcja gry rozgrywa się w 1962 roku. Gracz wciela się w Williama Cartera – agenta wywiadu FBI przydzielonego do XCOM, którego zadaniem jest odkrycie i wyeliminowanie nieznanego zagrożenia ze strony obcych[2].

Tworzenie | edytuj kod

XCOM został oficjalnie zapowiedziany na targach Electronic Entertainment Expo w 2010 roku[3]. Początkowo gra została przygotowana jako first-person shooter, jednak studio 2K Marin powiedziało, że postara się zachować elementy charakterystyczne dla serii. Na pytanie, dlaczego XCOM nie będzie dłużej grą strategiczną, prezes 2K Games Christoph Hartmann odpowiedział, że gry strategiczne są już niedzisiejsze[4]. 26 kwietnia 2013 roku 2K Games ponownie zapowiedziało grę ze zmienionym tytułem – The Bureau: XCOM Declassified[1].

Przypisy | edytuj kod

  1. a b c d e XCOM zapowiedziany ponownie jako The Bureau: XCOM Declassified (pol.). Gry-Online, 2013-04-26. [dostęp 2013-05-01].
  2. E3: XCOM First Impressions (ang.). GameMarshal. [dostęp 2011-10-30].
  3. Garnett Lee: XCOM E3 2010 Preview (ang.). ShackNews, 2010-06-22. [dostęp 2011-10-30].
  4. Christopher Dring: INTERVIEW: Christoph Hartmann, 2K Games (ang.). MCV, 2011-07-11. [dostęp 2015-07-16].

Linki zewnętrzne | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "The Bureau: XCOM Declassified" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy